Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuncay Çelikel, Aslıen_US
dc.contributor.authorOral, Çağdaşen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Executive MBA (İngilizce) Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-09-09T12:59:38Z
dc.date.available2021-09-09T12:59:38Z
dc.date.issued2021-05-03
dc.identifier.citationOral, Ç. (2021). Factors influencing the customer purchase decision in B2B markets: a survey. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3233
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 37-40)en_US
dc.descriptionviii, 43 leavesen_US
dc.description.abstractThis thesis aims to understand the factors influencing customer purchase decision in B2B markets. Particularly, the mechanisms ensuring the continuity of business relationship between two types of companies namely: the producers of the corrugated box companies and the business buyers will be researched. In this analysis, factors were both investigated in the literature and verified by the authors own expertise in the industrial packaging industry. Three main factors were put into consideration for influencing the customer purchase decision in B2B, namely price, corporation image, and salesperson’s commitment and expertise. This exploratory research attempts to find evidence based on a survey analysis conducted on 129 respondents of corrugated box suppliers. The survey has been taking a place within the firms where their headquarters located in the Marmara Region of Turkey. These firms generally, produce and operate on Paper/Wood products, Metal, Electric and Electronic, Energy, Food, Automotive, Chemistry, Petroleum, Rubber and Plastic Industries. Propositions were developed and it was found that price, corporate image, and salesperson commitment are the most important factors that influence customer purchase decisions in B2B markets; besides COVID-19 pandemic is found as an moderating factor in this relationship. The findings demonstrate that salesperson commitment is especially an important factor to ensure the continuity of a business relationship between two companies.en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, kurumsal firmalar (B2B) arasında müşterilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörleri anlamaktır. Özellikle, üretici ve satın alanlar arasında devam eden işleyiş ve bu firmalar arasındaki iş ilişkileri araştırılacaktır. Bu analizde, endüstriyel paketleme sektöründeki etkenler literatür incelemesi ve yazarın kendi tecrübeleri kapsamında doğrulanmıştır. Kurumsal (B2B) müşterilerin satın alma kararlarını etkileyen üç ana etken olan fiyat, kurumsal imaj ve satış temsilcisinin sözünde durması (taahhüt), bilgisi ve işinde gösterdiği özen gibi faktörler incelemeye alınmıştır. Genel merkezleri Marmara bölgesinde yer alan, 129 oluklu mukavva tedarikçisi firma üzerine yapılan keşifsel nitelikteki bu araştırma ile sonuçlar ortaya koyulmaya çalışılmaktadır. Genel olarak bu firmalar, Kağıt ve Ağaç ürünleri, Metal, Elektrik ve Elektronik, Enerji, Gıda, Otomotiv, Kimya, Petrol, Kauçuk ve Plastik sektörlerinde üretim ve faaliyet gösteren firmalardır. Önermeler geliştirilerek kurumsal piyasada müşterilerin satın alma kararlarını en çok etkileyen faktörlerin fiyat, kurumsal imaj ve satış temsilcisinin taahhüdü olduğu ve COVID-19 pandemisinin bu ilişkiyi etkileyen aracı bir faktör olduğu tespit edilmiştir. Özellikle satış temsilcisinin sözünde durması, bilgisi, deneyimi ve işinde gösterdiği özen iki firma arasında süre gelen ilişkinin devam ettirilmesinde önemli bir faktör olarak görülmüştür.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsGeneral Information about B2B Marketsen_US
dc.description.tableofcontentsContinuity in B2Ben_US
dc.description.tableofcontentsImportance of Trust in B2Ben_US
dc.description.tableofcontentsFactors Influence the Customer Purchase Decisionen_US
dc.description.tableofcontentsSalesperson’s Commitmenten_US
dc.description.tableofcontentsEffects of COVID-19en_US
dc.description.tableofcontentsCorporate Imageen_US
dc.description.tableofcontentsPriceen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsMain Research Questionsen_US
dc.description.tableofcontentsPropositionsen_US
dc.description.tableofcontentsConceptual Modelen_US
dc.description.tableofcontentsData Collection Methodology & Sampleen_US
dc.description.tableofcontentsPopulation and Sampleen_US
dc.description.tableofcontentsSurvey Designen_US
dc.description.tableofcontentsFINDINGS & DISCUSSIONen_US
dc.description.tableofcontentsDISCUSSIONen_US
dc.description.tableofcontentsCONCLUSIONen_US
dc.description.tableofcontentsSURVEYen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectB2B Marketen_US
dc.subjectCoronavirus (Covid-19)en_US
dc.subjectCorrugated boxen_US
dc.subjectCustomer purchase decisionen_US
dc.subjectSalesperson’s commitmenten_US
dc.subjectKoronavirüs (Covid-19)en_US
dc.subjectKurumsal firmalaren_US
dc.subjectMüşteri satınalma kararıen_US
dc.subjectOluklu mukavvadan kolien_US
dc.subjectSatış temsilcisinin taahüdüen_US
dc.subject.lccHF5415.32 .O73 2021
dc.subject.lcshConsumer behavior.en_US
dc.subject.lcshConsumers' preferences.en_US
dc.subject.lcshConsumers -- Research.en_US
dc.titleFactors influencing the customer purchase decision in B2B markets: a surveyen_US
dc.title.alternativeKurumsal firmalar arasında müşterilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler: anket uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Executive MBA (İngilizce) Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6806-417X
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorOral, Çağdaşen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess