Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞeylan, Seheren_US
dc.contributor.authorŞentürk, Selimen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-09-09T13:21:39Z
dc.date.available2021-09-09T13:21:39Z
dc.date.issued2021-04-30
dc.identifier.citationŞentürk, S. (2021). Siyahi kahramanın yolculuğunda beyaz ırkın rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3235
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 70-79)en_US
dc.descriptionix, 80 leavesen_US
dc.description.abstractAmerika Birleşik Devletleri’nde derin bir geçmişe sahip olan siyahilere yönelik ötekileştirme ve ayrımcılık Hollywood filmlerinin de konusu haline gelmiştir. ABD politik ve sosyal hayatında siyahilere yönelik ötekileştirme ve ayrımcılık, sinemaya yansırken, ayrımcılıkla mücadele eden siyahinin, giriştiği bu mücadeleyi çoğunlukla beyaz bir kurtarıcı yardımı ile kazandığı görülmektedir. Filmin kahramanı yolculuğunu tamamlarken bu yolculuğun başarı ile sonuçlanmasını sağlayan beyaz bir kurtarıcıdır. Bu çalışmada “Kahramanın Sonsuz Yolculuğu” yöntemi ile, 2000’li yıllardan sonra çekilen, siyahilere yönelik ötekileştime ve ayrımcılığı konu alan Akademi ödüllü The Help (2012, Taylor), 12 Yıllık Esaret (Mcqueen, 2014), Fences (Washington, 2016) ve Green Book (Farelly, 2018) filmleri üzerinden siyahi kahramanların dönüşümünde beyaz kurtarıcının rolü incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractOthering and discrimination against blacks, who have a deep history in the United States, have also become the subject of Hollywood movies. While marginalization and discrimination against blacks in the US political and social life is reflected in the cinema, it is seen that black people who struggle with discrimination mostly win this struggle with the help of a white savior. The protagonist of the movie is a white savior who completes his journey and ensures that this journey ends in success. In this work, the method of which is the "Hero's Journey" model created by Joseph Campbell, the Black-based Academy Award winner The Help (2012, Taylor), 12 Years of Slavery (Mcqueen, 2014), Fences (Washington, 2016). ) and Green Book (Farelly, 2018), examining the role of the white savior in the transformation of black heroes.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsÖTEKİLEŞTİRME VE AYRIMCILIKen_US
dc.description.tableofcontentsÖtekileştirme Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsAyrımcılık Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsAmerika'da Siyahilere Yönelik Ötekileştirme ve Ayrımcılıken_US
dc.description.tableofcontentsARAŞTIRMANIN KAPSAMI VE YÖNTEMİen_US
dc.description.tableofcontentsKahramanın Sonsuz Yolculuğu Modelien_US
dc.description.tableofcontentsSıradan Dünyaen_US
dc.description.tableofcontentsMaceraya Çağrıen_US
dc.description.tableofcontentsÇağrının Reddien_US
dc.description.tableofcontentsRehber( Akıl Hocası) İle Tanışmaen_US
dc.description.tableofcontentsİlk Eşiği Geçişen_US
dc.description.tableofcontentsTestler, Dostlar, Düşmanlaren_US
dc.description.tableofcontentsMağaranın Derinliklerine Yaklaşmaen_US
dc.description.tableofcontentsÇileen_US
dc.description.tableofcontentsÖdül- Cezaen_US
dc.description.tableofcontentsGeri Dönüşen_US
dc.description.tableofcontentsDirilişen_US
dc.description.tableofcontentsDönüşen_US
dc.description.tableofcontentsÇÖZÜMLEME VE BULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsThe Helpen_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Özetien_US
dc.description.tableofcontentsKahramanın Yolculuğuen_US
dc.description.tableofcontentsYıllık Esareten_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Özetien_US
dc.description.tableofcontentsKahramanın Yolculuğuen_US
dc.description.tableofcontentsFencesen_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Özetien_US
dc.description.tableofcontentsKahramanın Yolculuğuen_US
dc.description.tableofcontentsGreen Booken_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Özetien_US
dc.description.tableofcontentsKahramanın Yolculuğuen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇ VE ÖNERİLERen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAyrımcılıken_US
dc.subjectBeyaz kurtarıcıen_US
dc.subjectKahramanın yolculuğuen_US
dc.subjectÖtekileştirmeen_US
dc.subjectSiyahi kahramanen_US
dc.subjectBlack heroen_US
dc.subjectDiscriminationen_US
dc.subjectHero's journeyen_US
dc.subjectOtheringen_US
dc.subjectWhite savioren_US
dc.subject.lccPN1997.S653 S46 2021
dc.subject.lcshRacism in motion pictures.en_US
dc.titleSiyahi kahramanın yolculuğunda beyaz ırkın rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of the whites in the black hero’s journeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage80
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞentürk, Selimen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess