Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksoy, Gökeren_US
dc.contributor.authorÖğüt, Kemal Selçuken_US
dc.date.accessioned2021-11-23T22:19:36Z
dc.date.available2021-11-23T22:19:36Z
dc.date.issued2021-03-04
dc.identifier.citationAksoy, G. & Öğüt, K. S. (2021). Investigation of the relationship between upstream and on-ramp flows at downstream capacity level on Istanbul freeway merges. Mugla Journal of Science and Technology, 7(1), 73-82. doi:10.22531/muglajsci.855671en_US
dc.identifier.issn2149-3596
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3299
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.22531/muglajsci.855671
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVek5qQTJOZz09
dc.description.abstractTraffic congestion usually occurs at freeway merges due to the inequality of lane numbers at upstream and downstream. The freeway entry, defined as on-ramp, is the main cause of this irregularity and in order to clarify its effect, three freeway merges are investigated in this study with macroscopic flow parameters where a variety of geometric properties are present. In each merge, when the capacity flow is achieved at downstream, the on-ramp and upstream flows are determined and the relationship between upstream flow rate and ‘on-ramp ratio’, which is calculated by dividing the on ramp flow rate to the sum of on-ramp and upstream flow rates, is investigated. An inverse relationship is determined between total upstream flows (upstream flow plus on-ramp flow) with respect to on-ramp ratio. As a result, the merge with one lane drop and three-lanes at downstream seems to be least influenced type while the merge with two lanes drop and four lanes at downstream is the highest. For the former, 1% increase in on-ramp ratio causes a reduction of 20 pcu/h/lane on sum of total upstream flows while for the latter 26 pcu/h/lane. It is seen that the term on ramp ratio, can be quite useful variable for establishing capacities of freeway merges with the help of upstream and on-ramp traffic demands.en_US
dc.description.abstractOtoyollarda yaşanan trafik sıkışıklıkları genellikle katılım bölgelerinde akım yukarı ve akım aşağı yöndeki şerit sayılarının eşitsizliğinden kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada, şerit sayıları açısından değişiklik gösteren üç farklı katılım bölgesinde tıkanıklığa neden olan akım değerleri makroskopik akım değişkenleri kullanılarak incelenmiştir. Her katılımda, akım aşağı yön kapasiteye ulaştığında, anayol üzerindeki akım aşağı ve akım yukarı yöndeki hacimler ile katılım hacimleri belirlenmiştir. Bu an için belirlenen katılım hacmi, katılan hacmi ve akım yukarı yöndeki hacmin toplamına bölünerek “katılım oranı” terimi hesaplanmıştır. Toplam akım yukarı hacim (akım yukarı hacim ve katılım hacmi toplamı) ile katılım oranı arasında ters orantılı bir etkileşim bulunmuştur. Sonuç olarak, bu etkileşimin akım aşağı yönde üç şeridi bulunan ve bir şerit azalmasının görüldüğü otoyol katılım bölgesi birleşiminde en az olduğu, akım aşağı yönde dört şeridi bulunan ve iki şerit azalan otoyol katılım bölgesinde ise en fazla olduğu belirlenmiştir. Katılım oranında %1’lik artış, sözü edilen ilk katılım bölgesinde toplam akım yukarı hacmini 20 bo/sa/şrt azaltırken, ikinci katılım bölgesinde 26 bo/sa/şrt azalmaya neden olmaktadır. Katılım oranı teriminin, otoyol katılım bölgelerinde kapasitelerinin belirlenmesinde ve kapasite akımını oluşturan katılım hacmi ile akım yukarı hacminin ilişkilendirilmesinde yararlı bir araç olabileceği görülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDownstream capacityen_US
dc.subjectFreeway mergeen_US
dc.subjectOn-ramp flowen_US
dc.subjectUpstream flowen_US
dc.subjectAkım aşağı kapasiteen_US
dc.subjectAkım yukarı hacimen_US
dc.subjectKatılım akımıen_US
dc.subjectOtoyol katılımıen_US
dc.titleInvestigation of the relationship between upstream and on-ramp flows at downstream capacity level on Istanbul freeway mergesen_US
dc.title.alternativeİstanbul otoyol katılımlarında akım aşağı kapasite seviyesindeyken akım yukarı ve katılım akımlarıyla tıkanıklığın incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalMugla Journal of Science and Technologyen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Engineering, Department of Civil Engineeringen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4592-7048
dc.identifier.volume7
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage73
dc.identifier.endpage82
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAksoy, Gökeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess