Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuncay Çelikel, Aslıen_US
dc.contributor.authorKeskin, Rasimen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-12-17T14:25:58Z
dc.date.available2021-12-17T14:25:58Z
dc.date.issued2021-07-14
dc.identifier.citationKeskin, R. (2021).Girişimcilik ve iş modeli geliştirme: teknokentlerde bulunan girişimler üzerine bir araştırma. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3355
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 92-94)en_US
dc.descriptionxii, 99 leavesen_US
dc.description.abstractGünümüzün iş dünyası dijitalleşme yolunda hızla ilerlerken, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmetleri sunulması konusundaki rekabet giderek artmış ve yeni kurulan firmaların iş modelleri ile beraber inovatif çözümler ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda girişimciler problemleri olduğundan daha hızlı ve çevik bir yaklaşımla, özellikle dijital mecrada çözüme kavuşturabildikleri için girişimler daha da önem kazanmaktadır. Girişimlerin kuruluş temeli incelendiğinde, çıkış noktasının toplumu, ülkeyi ya da dünyamızı etkileyecek bir sorun ya da problemin tespiti veve o soruna yönelik çözümlerin geliştirilmesi oluşturulmaktadır. Günümüzde şirketler artık geçmişten kalan yöntemler ile yönetilmemektedir, yeni kurulan şirketlerde teknoloji çağımıza uygun problem çözücü iş modelleri ile yönetilmektedir. Teknoloji çağımızda şirketler, çalışan personel sayısının çok fazla olması veya büyük mekrekare ofislere sahip olunmasıyla başarıya ulaşmamaktadır. Yüksek değer önerisi sunan şirketler başarıya ulaşmaktadır, sayısal olarak çok az personel ile girişimlere uygun stratejiyi kullanıp mevcut problemleri, ihtiyaçları hızlı, dijital, güvenli çözüm üreten iş modelleriyle başarıya ulaşmaktadır. Tezin, en temel bulgusu girişimciler doğru iş modelini kullandıklarında yüksek kâr elde etmektedir. İş modeli, bir girişimin sahip olduğu kaynakları ekonomik ve doğru doğru stratejiler ile kullanıp, gider kalemleri hesaplandıktan sonra ürün veya hizmetten kâr elde etme planıdır. Literatür incelendiğinde, gelişmiş ülkelerin en çok girişimci firmaya sahip ülkeler olduğu görülmektedir. Girişimcilerin gelişmesini onlara uygun ortamı sağladığımızda ve onları desteklediğimizde geliştiklerini görüyoruz. Girişimcilerin ekosistemi genellikle teknokentler ve teknokent benzeri destek kuruluşlarının içerisinde yer alır. Bu nitel araştırmada, girşimcilik ekosistemin önemli bir parçası olan teknokentler incelecenmiştir. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Teknokent oluşumunda bulunup, İTÜ ARI-3 ve ARI-4’ün içinde yer alan 290 Start-Up’tan 40 tanesi kolayda örneklem metodu ile seçilmiştir. Start-Up’larla görüşme yapılmış ve kullandıkları iş modelleri, neden kullandıkları ve karlılık durumları incelenmiştir. Yedi iş modelinin yaygın olarak kullanıldığı görülmektedir. Firmalarca en yaygın kullanılan iş modelinin, müşterilere özel ürünler tasarlanması konusunda geliştirilen Uzun Kuyruk İş Modeli oldupu tespit edilmiştir. İş modeli, kişiye özel tasarlanmış ürünler üzerinden kullanıcılara hizmet verir ve ürünün dijital platformlarla, hızlı ve güvenilir bir şekilde sunulması kullanıcılara fayda sağlamaktadır. Sonuçlara göre personel sayısı daha az olan Start-Up’lar iş modellerini değiştirmedikleri takdirde daha hızlı dijitalleşebilmektedirler. E-Pazar Yeri İş Modeli ve Ayrık İş Modeli, Uzun Kuyruk İş Modelinden sonra yaygın kullanılan iş modelleri olarak görülmektedir. İncelenen Start-Up’ların iş modelleri gelecek girişimcilere bir yol haritası niteliğinde sürdürülebilir, inovasyonu önemseyen, başarılı şirketler olarak örnek olacaktır.en_US
dc.description.abstractAs today's business world progresses rapidly on the path of digitalization, the competition in offering products and services to customers' requests and needs has increased and innovative solutions are emerging with the business models of newly established companies. In this context, startups gain more importance as entrepreneurs can solve their problems with a faster and more agile approach, especially in digital media. When the foundation of the initiatives is examined, the starting point is to determine a problem or problem that will affect the society, the country or our world and to develop solutions for that problem. Today, companies are no longer managed with methods from the past, newly established companies are managed with problem-solving business models suitable for our technology age. In our age of technology, companies do not achieve success by having too many employees or having large-square offices. Companies that offer high value propositions achieve success, using a strategy suitable for startups with very few personnel and achieving success with business models that produce fast, digital and secure solutions to existing problems and needs. The main finding of the thesis is that entrepreneurs make high profits when they use the right business model. A business model is a plan to make profit from a product or service after using the resources of an enterprise with the right strategies and economically, after calculating the expense items. When the literature is examined, it is seen that developed countries have the highest number of entrepreneurial firms. We see that entrepreneurs develop when we provide the appropriate environment for them and support them. Entrepreneurs' ecosystem is usually included in technopolises and support organizations like technopolis. In this qualitative research, techno-cities, which are an important part of the entrepreneurial ecosystem, were examined. 40 of the 290 Start-Ups in İTÜ ARI-3 and ARI-4, which are in the formation of Istanbul Technical University (İTÜ) Technopolis, were selected by convenience sampling method. Interviews were made with Start-Ups and the business models they used, why they used them and their profitability were examined. It is seen that seven business models are widely used. It has been determined that the most widely used business model by companies is the Long Tail Business Model, which was developed for designing special products for customers. The business model serves users through tailor-made products, and the rapid and reliable delivery of the product on digital platforms provides benefits to users. According to the results, Start-Ups with less staff can digitize faster if they do not change their business models. E-Marketplace Business Model and Discrete Business Model are seen as widely used business models after Long Queue Business Model. The business models of the examined Start-Ups will set an example for future entrepreneurs as sustainable, innovative and successful companies as a roadmap.en_US
dc.description.tableofcontentsTARİHTEN GÜNÜMÜZE GİRİŞİMCİLİK KAVRAMIen_US
dc.description.tableofcontentsGirişim/Girişimci Tanımı ve Önemien_US
dc.description.tableofcontentsGirişimcilik Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsGirişimcilik Ekosistemien_US
dc.description.tableofcontentsGirişimcilik Fırsatlarının İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsFırsat Analizi Kanvasıen_US
dc.description.tableofcontentsGirişimcilik Fırsatlarının Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsGirişimcilere Destek Sistemlerien_US
dc.description.tableofcontentsHızlandırıcılaren_US
dc.description.tableofcontentsKuluçka Merkezlerien_US
dc.description.tableofcontentsTeknoloji Transfer Ofislerien_US
dc.description.tableofcontentsTEKNOKENT VE GİRİŞİMLERen_US
dc.description.tableofcontentsTeknokent Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsTeknokentlerin Faydalarıen_US
dc.description.tableofcontentsTeknokentlerin Kuruluş Modellerien_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’de Teknokentleren_US
dc.description.tableofcontents4691 Sayılı TGBK Kapsamında Sağlanan Destek ve Teşvikleren_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’deki Teknokentlerin Sorunlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTEKNOKENTLERDE BULUNAN GİRİŞİMLERİN İŞ MODELLERİen_US
dc.description.tableofcontentsİş Modeli Tanımı ve Çeşitlerien_US
dc.description.tableofcontentsİş Modeli Tuvali ve Kanvasıen_US
dc.description.tableofcontentsPrototip Oluşturmaen_US
dc.description.tableofcontentsAyrışık İş Modellerien_US
dc.description.tableofcontentsUzun Kuyruk İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAçık İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsÇapraz Satış (Cross Sell) İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAbonelik İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsSatış Ortaklığı (Affiliate) İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsTakas (Barter) İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsBeyaz Etiket (White Label) İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsKitle Fonlaması İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsKiralama İş Modeli (Satın Alma Yerine)en_US
dc.description.tableofcontentsE-Pazaryeri (Marketplace) İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsÜcretsiz (Freemium) İş Modelien_US
dc.description.tableofcontentsİş Modeli Ortamıen_US
dc.description.tableofcontentsStratejik Girişimcilik Modellerien_US
dc.description.tableofcontentsStratejik Girişimcilik Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsEisenhardt, Brown ve Neck Modelien_US
dc.description.tableofcontentsIreland, Hitt ve Sirmon Modelien_US
dc.description.tableofcontentsARAŞTIRMA METODOLOJİSİen_US
dc.description.tableofcontentsGenel Araştırma Sorusu ve Önermeleren_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklemen_US
dc.description.tableofcontentsANALİZen_US
dc.description.tableofcontentsTeknokentteki Start-up’ların Analizien_US
dc.description.tableofcontentsAvrupa’da bulunan Start-up'ların Kullandığı İş Modelleri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsYol Haritasıen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGirişimcilik ekosistemien_US
dc.subjectİş modelien_US
dc.subjectTeknokentleren_US
dc.subjectBusiness modelen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectEntrepreneurship ecosystemen_US
dc.subjectTechnopolisesen_US
dc.subject.lccHB615 .K47 2021
dc.subject.lcshEntrepreneurship.en_US
dc.subject.lcshInformation technology.en_US
dc.titleGirişimcilik ve iş modeli geliştirme: teknokentlerde bulunan girişimler üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeEntrepreneurship and business model development: a research on start-ups in technoparksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4889-2995
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKeskin, Rasimen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess