Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Çiğdemen_US
dc.contributor.authorAnsal, Haceren_US
dc.date.accessioned2015-01-15T23:01:34Z
dc.date.available2015-01-15T23:01:34Z
dc.date.issued2010-12
dc.identifier.citationŞahin, Ç. & Ansal, H. (2010). Knowledge management in knowledge intensive business firms: A study of advertising agencies in Turkey. İktisat İşletme ve Finans, 25(297), 37-56. doi:10.3848/iif.2010.297.2848en_US
dc.identifier.issn1300-610X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/355
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.3848/iif.2010.297.2848
dc.description.abstractBu çalışma, bilgi yoğun hizmet üreten firmaların performanslarına etki eden bilgi ile ilgili faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Günümüz ekonomisinde firmaların en önemli stratejik gücü olarak değerlendirilen bilginin özellikle bilgi yoğun hizmetlerde yönetimi detaylı bir analizi gerektirmektedir (Grant, 1996). Bu çalışmada firmanın bilgiye ulaşım, bilgiyi paylaşım ve bilgi biriktirme yöntemlerinin firmanın performansı ile ilişkisi firmanın yerli ve yabancı kaynaklı olması çerçevesinde araştırılmaktadır. Önemli bilgi yoğun sektörlerden biri olan reklamcılık sektöründe yürütülen araştırmada, Türkiye'de faaliyet gösteren farklı performans seviyelerine ve kaynağa sahip altı adet reklam ajansı ile örnek olay çalışması yürütülmüştür. Araştırma firmanın yerli veya yabancı kaynaklı olmasının, firmanın bilgisini ve onu rekabet avantajına dönüştürebilme becerisini etkileyebildiğini göstermektedir. Bu çalışmanın bir diğer önemli sonucu ise farklı sektörlerde ve birçok müşteriye hizmet vererek kazanılan deneyimin bilgi yoğun firmalar için önemli bir rekabet avantajı sunuyor olmasıdır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore the knowledge related factors affecting the performances of knowledge intensive business firms. As an important strategic driver of today's economy, knowledge management especially in knowledge-intensive businesses requires a detail investigation (Grant, 1996). By conducting a case study on six advertising agencies operating in Turkey, each representing a different performance level and ownership status, methods of knowledge gathering, sharing, and accumulation in knowledge intensive business firms are examined and the knowledge related factors that may help to increase competitiveness of these firms are explored. The results indicate that the nature of ownership is a strong determinant of using knowledge in knowledge intensive businesses. In addition, accumulating knowledge by getting experienced in different industries and serving for different clients may become a competitive advantage for these firms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBilgesel Yayıncılık San Tic Ltden_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectBilgi yoğun profesyonel hizmet firmalarıen_US
dc.subjectBilgi yönetimien_US
dc.subjectRekabet avantajıen_US
dc.subjectCapabilitiesen_US
dc.subjectCompetenceen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectKnowledge intensive business firmsen_US
dc.subjectKnowledge managementen_US
dc.subjectPerspectiveen_US
dc.subjectServicesen_US
dc.titleBilgi yoğun profesyonel hizmet firmalarında bilgi yönetimi: Türkiye'deki reklam ajansları üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeKnowledge management in knowledge intensive business firms: a study of advertising agencies in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalİktisat İşletme ve Finansen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Humanities and Social Sciencesen_US
dc.identifier.volume25
dc.identifier.issue297
dc.identifier.startpage37
dc.identifier.endpage56
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAnsal, Haceren_US
dc.relation.indexWOSen_US
dc.relation.indexSocial Sciences Citation Index (SSCI)en_US
dc.description.qualityQ4
dc.description.wosidWOS:000287383500002


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster