Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbay, Ümmühanen_US
dc.contributor.authorHafeez, Muhammad Salmanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-22T13:11:40Z
dc.date.available2022-09-22T13:11:40Z
dc.date.issued2022-06-17
dc.identifier.citationHafeez, M. S. (2022). The impact of supply chain management practices on the overall performance of the fan industry. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4880
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 48-51)en_US
dc.descriptionx, 52 leavesen_US
dc.description.abstractAccording to UNIDO (United Nations Industrial Development Organization) and TRTA (Trade-Related Technical Assistance Program), Pakistan's contribution to global fan trade is barely 1.3 %. The industry has experienced rapid expansion in recent years, but it is plagued by low productivity, outdated equipment, and a lack of knowledge. Because these institutions are opposed to change, Pakistan's fan business cannot compete with its overseas counterparts. Supply chain management methods have been shown in studies to increase a firm's overall performance by boosting competitive advantage and more efficient production. Supply chain management at the top level could improve results and improve organizational performance. The objective of this thesis is to explore the effects of supply chain management strategies on the performance of the organization of fan manufacturing SMEs in Pakistan. A questionnaire was given to 120 different fan manufacturing companies for data collection purposes, with an 83.33 percent response rate. The findings suggest that strategic supplier partnerships and supply chain management methods improve organizational performance. These findings show that many SMEs in the fan manufacturing industry are aware of supply-chain strategies to manage and employ them to improve their companies' performance. It is the first research in Pakistan about the influence of supply chain management practices on the organizational performance of fan manufacturing SMEs, to the best of my knowledge. As a result, this research is contributing to the field of supply chain management. Furthermore, it serves as a foundation for Pakistan's industrial sector, particularly the fan industry, in terms of supply chain management.en_US
dc.description.abstractUNIDO (Birleşmiş Milletler Endüstriyel Kalkınma Örgütü) ve TRTA'ya (Ticaretle İlgili Teknik Yardım Programı) göre, Pakistan'ın küresel fan ticaretine katkısı sadece % 1,3'tür. Endüstri son yıllarda hızlı bir genişleme yaşadı, ancak düşük üretkenlik, modası geçmiş ekipman ve bilgi eksikliği ile boğuşuyor. Bu kurumlar değişime karşı olduğu için, Pakistan fan endüstrisi denizaşırı meslektaşlarıyla rekabet edemez. Tedarik zinciri yönetimi yöntemleri, rekabet avantajını ve daha verimli üretimi artırarak bir firmanın genel performansını artırmaya yönelik çalışmalarda gösterilmiştir. En üst düzeyde tedarik zinciri yönetimi, sonuçları iyileştirebilir ve organizasyonel performansı artırabilir. Bu tezin amacı, tedarik zinciri yönetimi stratejilerinin Pakistan'daki fan imalat KOBİ'lerinin organizasyonunun performansı üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Veri toplama amacıyla 120 farklı fan üreticisi şirkete anket uygulandı ve yanıt oranı yüzde 83,33 oldu. Bulgular, stratejik tedarikçi ortaklıklarının ve tedarik zinciri yönetimi yöntemlerinin organizasyonel performansı artırdığını göstermektedir. Bu bulgular, fan imalat endüstrisindeki birçok KOBİ'nin, şirketlerinin performansını artırmak için bunları yönetmek ve kullanmak için tedarik zinciri stratejilerinin farkında olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, Pakistan'da tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının fan üretimi KOBİ'lerinin organizasyonel performansı üzerindeki etkisi hakkındaki ilk araştırmadır. Sonuç olarak, bu araştırma tedarik zinciri yönetimi alanına katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, Pakistan'ın sanayi sektörü, özellikle de fan endüstrisi için tedarik zinciri yönetimi açısından bir temel oluşturmaktadır.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsStrategic partnership with suppliers (SPS)en_US
dc.description.tableofcontentsInternal supply chain practices (ISCP)en_US
dc.description.tableofcontentsCustomer relationship management (CRM) /Level of information sharingen_US
dc.description.tableofcontentsSupply Chain Management Practices (SCMPs)en_US
dc.description.tableofcontentsOrganizational performance (OP)en_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Methodologyen_US
dc.description.tableofcontentsTheoretical Frameworken_US
dc.description.tableofcontentsResearch Designen_US
dc.description.tableofcontentsPopulation Frameen_US
dc.description.tableofcontentsSampling Techniqueen_US
dc.description.tableofcontentsSample sizeen_US
dc.description.tableofcontentsData collectionen_US
dc.description.tableofcontentsMeasurement scaleen_US
dc.description.tableofcontentsHypothesisen_US
dc.description.tableofcontentsData Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsValidity Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsReliability Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsDescriptive Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsStrategic Partnership with Suppliersen_US
dc.description.tableofcontentsInternal Supply Chain Management Practicesen_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Relationship Managementen_US
dc.description.tableofcontentsSupply Chain Practicesen_US
dc.description.tableofcontentsOrganization Performanceen_US
dc.description.tableofcontentsCorrelation Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsCorrelation Analysis amongst OP and SCM practicesen_US
dc.description.tableofcontentsSimple Linear Regressionen_US
dc.description.tableofcontentsStrategic Partnership with Suppliersen_US
dc.description.tableofcontentsInternal Supply Chain Managementen_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Relationship Managementen_US
dc.description.tableofcontentsSupply Chain Practicesen_US
dc.description.tableofcontentsMultiple Regression Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsRESULTS AND CONCLUSIONSen_US
dc.description.tableofcontentsResults and Conclusionen_US
dc.description.tableofcontentsDiscussionen_US
dc.description.tableofcontentsLimitationsen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.description.tableofcontentsRecommendationsen_US
dc.description.tableofcontentsFuture Researchen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSupply chain management practicesen_US
dc.subjectPakistan fan industryen_US
dc.subjectOrganization performanceen_US
dc.subjectSMEsen_US
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimi uygulamalaren_US
dc.subjectPakistan fan endüstrisien_US
dc.subjectOrganizasyon performansen_US
dc.subjectKOB'leren_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimien_US
dc.subject.lccHD38.5 .H34 2022
dc.subject.lcshBusiness logistics -- Management.en_US
dc.titleThe impact of supply chain management practices on the overall performance of the fan industryen_US
dc.title.alternativeTedarik zinciri yönetim uygulamalarının fan sektörünün genel performansına etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6500-5908
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorHafeez, Muhammad Salmanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess