Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradağ, Atahanen_US
dc.contributor.authorAkçinar Yayla, Bernaen_US
dc.date.accessioned2022-10-17T15:19:07Z
dc.date.available2022-10-17T15:19:07Z
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.citationKaradağ, A. & Akçinar Yayla, B. (2019). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı ve psikolojik semptomlar arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 20(3), 154-166.en_US
dc.identifier.issn1302-5570
dc.identifier.issn2791-9846
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5025
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/bagimli/issue/45814/599296
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada 18-26 yaş grubundaki üniversite öğrencilerinin, sosyal medya kullanımı, aile tutumları ve bilinçli farkındalık düzeylerinin depresyon, obsesif kompulsif bozukluk ve somatizasyon semptomları arasındaki yordayıcı ilişkilerin belirlenmesi amaçlamıştır. Yöntem: Çalışma, çoğunlukla İstanbul olmak üzere, Ankara, Antalya ve çeşitli illerde üniversitede eğitim gören 292 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada demografik ve sosyo-ekonomik form, sosyal medya bağımlılığı ölçeği, sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeği, kısa semptom envanteri ve bilinçli farkındalık ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların %2’sinin yüksek, %18’inin orta ve %47’sinin de az seviyede sosyal medya bağımlısı olduğu bulunmuştur. Yapılan analizler, sosyal medya kullanımı ve bilinçli farkındalık düzeylerinin, öğrencilerin depresyon, obsesif kompulsif bozukluk ve somatizasyon semptomlarına yordayıcı ilişkisi olduğunu göstermiştir. Sonuç: Sosyal medya bağımlılığı ve düşük bilinçli farkındalık düzeyleri, öğrencilerin psikolojik semptom gösterme olasılığını arttırmıştır. Sosyal medya kullanımının yüksek olduğu günümüzde, kişilerin farkındalıklarının önemini bir kez daha vurgulanmaktadır.en_US
dc.description.abstractObjective: This study investigates the predictive effects of social media usage, parental attitudes and levels of mindfulness on the depression, obsessive compulsive disorders (OCD) and somatization symptoms in 18-26 year old university students. Method: The study was conducted with 292 undergraduate students mainly studying in Istanbul, Ankara, Antalya and various cities. Demographic and socioeconomic form, social media addiction scale, fear of missing out scale, brief symptom inventory and mindful attention awareness scale was used in this study. Results: The results indicate that 2% of participants have high; 18% have average levels, 47% have low levels of social media addiction. The analyses show that social media usage and the level of mindfulness have an association with the students' level of depression, obsessive compulsive disorders and somatization symptoms. Conclusion: Students who had high levels of social media addiction and low levels of mindfulness were more prone to show psychological symptoms. Results pinpoint the importance of mindfulness in people considering the high usage of social media.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalenos Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectSomatizasyonen_US
dc.subjectBilinçli farkındalıken_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı ve psikolojik semptomlar arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between social media addiction and psychological symptoms in university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalBağımlılık Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0961-5971
dc.contributor.authorID0000-0003-4768-7463
dc.identifier.volume20
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage154
dc.identifier.endpage166
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı ve Öğrencien_US
dc.contributor.institutionauthorKaradağ, Atahanen_US
dc.contributor.institutionauthorAkçinar Yayla, Bernaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster