Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTavman, Emine Başaken_US
dc.contributor.authorSoyak, M. Serkanen_US
dc.date.accessioned2022-10-17T16:07:24Z
dc.date.available2022-10-17T16:07:24Z
dc.date.issued2021-12-31
dc.identifier.citationTavman, E. B. & Soyak, M. S. (2021). Geçmişten günümüze pazarlama sistemi düşünce okulu. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 19(4), 157-170. doi:10.11611/yead.988411en_US
dc.identifier.issn2148-029X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5026
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.11611/yead.988411
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/yead/issue/66418/988411
dc.description.abstractPazarlamanın akademik bir düşünce olarak kabul görmesi 20.yy’ın başlarına dayanmaktadır. Pazarlamayla alakalı konu ve problemlerin zaman içindeki değişimi pazarlama alanında farklı düşünce okullarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu okullardan biri de temeli 1950’li yıllara dayanan Sistem Okulu’dur. Mevcut çalışmanın amacı, pazarlama sistemi düşünce okulunun ve pazarlamadaki sistem yaklaşımının tarihsel gelişimini ele almaktır. Bu çerçevede, geçmişten günümüze sistem okulu literatüründe yazılmış önemli eserler incelenmiştir. Pazarlama teorisi kapsamında pazarlama düşünce okullarına dair Türkçe literatür incelendiğinde bu alandaki çalışma sayısının oldukça kısıtlı olduğu görülmüştür. Ulusal veri tabanları araştırıldığında, Sistem Okulu’nun tarihsel gelişimini ele alan ve bu düşünce okulu hakkında günümüze dek yapılmış araştırmaları derleyen bir çalışma ise bulunamamıştır. Mevcut çalışmanın literatürdeki bu açığı kapatması ve pazarlama teorisi alanına katkı sağlaması hedeflenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe acceptance of marketing as an academic thought dates back to the early 20th century. The change in marketing-related issues and problems over time has led to the emergence of different schools of thought in the field of marketing. One of these schools is the System School, which dates back to the 1950s. The present study aims to address the historical development of the marketing system school of thought and the systems approach in marketing. In this context, important studies written in the system school literature from past to present were examined. When the Turkish literature on marketing thought schools within the scope of marketing theory is examined, it is seen that the number of studies in this field is quite limited. When the national databases were searched, no study was found that deals with the historical development of the System School and compiles the researches that have been made about this school of thought until today. The present study aims to fill this gap in the literature and to contribute to the field of marketing theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBandırma Onyedi Eylül Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama teorisien_US
dc.subjectPazarlama düşünce okullarıen_US
dc.subjectSistem okuluen_US
dc.subjectPazarlama sistem yaklaşımıen_US
dc.subjectMarketing theoryen_US
dc.subjectMarketing schools of thoughten_US
dc.subjectSystem schoolen_US
dc.subjectMarketing system approachen_US
dc.titleGeçmişten günümüze pazarlama sistemi düşünce okuluen_US
dc.title.alternativeMarketing systems school of thought: from past to presenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Department of Business Administrationen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2544-9467
dc.identifier.volume19
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage157
dc.identifier.endpage170
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTavman, Emine Başaken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster