• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impact of Covid-19 outbreak on consumer behavioral responses in the Turkish context

Thumbnail

Göster/Aç

Publisher's Version (1.092Mb)

Tarih

2021-12-31

Yazar

Bal ,Esra
Tavman, Emine Başak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Bal, E. & Tavman, E. B. (2021). Impact of Covid-19 outbreak on consumer behavioral responses in the Turkish context. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 15-32.

Özet

Covid-19 pandemic has a significant effect on consumer behaviours. This study examines four types of consumer behavioral responses with a new conceptual model of panic buying behaviour. The study investigated the influence of perceived scarcity, perceived threat and Covid-19 situational variables on consumers’ brand switching, product trial, purchase acceleration and stockpiling behaviours during the early times of pandemic. Using an online survey, the data were obtained from 262 Turkish consumers. The findings revealed that consumers’ perceived threat during the pandemic has significantly correlated with brand switching, product trial, purchase acceleration and stockpiling behaviours, whereas the perceived scarcity has only influenced the product trial behaviours. Finally, situational variables were found to have a statistically significant influence on brand switching and product trial behaviours. The results acknowledge the importance of preparation of the brands and retailers for effective and quick responses to consumers in the face of an extraordinary social situation such as pandemic.
 
Covid-19 salgını, tüketici davranışları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışma, yeni bir panik satın alma davranışı kavramsal modeliyle dört tür tüketici davranış tepkilerini incelemektedir. Çalışma, salgının ilk zamanlarında algılanan kıtlık, algılanan tehdit ve Covid-19’un durumsal faktörlerinin tüketicilerin marka değiştirme, ürün denemesi, satın almayı hızlandırma ve stoklama davranışları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Araştırma verileri, çevrimiçi anket aracılığıyla 262 tüketiciden elde edilmiştir. Covid-19 sırasında tüketicilerin algıladığı tehdidin marka değiştirme, ürün denemesi, satın almayı hızlandırma ve stoklama davranışlarıyla önemli ölçüde ilişkili olduğu, ancak algılanan kıtlığın yalnızca ürün deneme davranışını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, durumsal faktörlerin marka değiştirme ve ürün deneme davranışları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları, pandemi gibi olağanüstü bir sosyal durum karşısında markaların ve perakendecilerin tüketicilere etkili ve hızlı yanıt vermeye hazırlanmasının önemini göstermektedir.
 

Kaynak

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Cilt

3

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11729/5027
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ebyuiibfdergi/issue/67708/890363

Koleksiyonlar

  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration [21]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Işık Üniversitesi || OAI-PMH ||

Işık Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Şile, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
Işık Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.