Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBal ,Esraen_US
dc.contributor.authorTavman, Emine Başaken_US
dc.date.accessioned2022-10-17T17:01:54Z
dc.date.available2022-10-17T17:01:54Z
dc.date.issued2021-12-31
dc.identifier.citationBal, E. & Tavman, E. B. (2021). Impact of Covid-19 outbreak on consumer behavioral responses in the Turkish context. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 15-32.en_US
dc.identifier.issn2687-4431
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5027
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ebyuiibfdergi/issue/67708/890363
dc.description.abstractCovid-19 pandemic has a significant effect on consumer behaviours. This study examines four types of consumer behavioral responses with a new conceptual model of panic buying behaviour. The study investigated the influence of perceived scarcity, perceived threat and Covid-19 situational variables on consumers’ brand switching, product trial, purchase acceleration and stockpiling behaviours during the early times of pandemic. Using an online survey, the data were obtained from 262 Turkish consumers. The findings revealed that consumers’ perceived threat during the pandemic has significantly correlated with brand switching, product trial, purchase acceleration and stockpiling behaviours, whereas the perceived scarcity has only influenced the product trial behaviours. Finally, situational variables were found to have a statistically significant influence on brand switching and product trial behaviours. The results acknowledge the importance of preparation of the brands and retailers for effective and quick responses to consumers in the face of an extraordinary social situation such as pandemic.en_US
dc.description.abstractCovid-19 salgını, tüketici davranışları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışma, yeni bir panik satın alma davranışı kavramsal modeliyle dört tür tüketici davranış tepkilerini incelemektedir. Çalışma, salgının ilk zamanlarında algılanan kıtlık, algılanan tehdit ve Covid-19’un durumsal faktörlerinin tüketicilerin marka değiştirme, ürün denemesi, satın almayı hızlandırma ve stoklama davranışları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Araştırma verileri, çevrimiçi anket aracılığıyla 262 tüketiciden elde edilmiştir. Covid-19 sırasında tüketicilerin algıladığı tehdidin marka değiştirme, ürün denemesi, satın almayı hızlandırma ve stoklama davranışlarıyla önemli ölçüde ilişkili olduğu, ancak algılanan kıtlığın yalnızca ürün deneme davranışını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, durumsal faktörlerin marka değiştirme ve ürün deneme davranışları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları, pandemi gibi olağanüstü bir sosyal durum karşısında markaların ve perakendecilerin tüketicilere etkili ve hızlı yanıt vermeye hazırlanmasının önemini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherErzincan Binali Yıldırım Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19 outbreaken_US
dc.subjectConsumer behavioral responsesen_US
dc.subjectPerceived scarcityen_US
dc.subjectPerceived threaten_US
dc.subjectSituational variablesen_US
dc.subjectCovidD-19 salgınıen_US
dc.subjectDavranışsal tüketici tepkilerien_US
dc.subjectAlgılanan kıtlıken_US
dc.subjectAlgılanan tehditen_US
dc.subjectDurumsal faktörleren_US
dc.titleImpact of Covid-19 outbreak on consumer behavioral responses in the Turkish contexten_US
dc.title.alternativeTürkiye bağlamında Covid-19 salgınının tüketicinin davranışsal tepkileri üzerindeki etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Department of Business Administrationen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2544-9467
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage15
dc.identifier.endpage32
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTavman, Emine Başaken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster