• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • Fen Edebiyat Fakültesi / Faculty of Arts and Sciences
  • Psikoloji Bölümü / Department of Psychology
  • FEF - Makale Koleksiyonu | Psikoloji Bölümü / Department of Psychology
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • Fen Edebiyat Fakültesi / Faculty of Arts and Sciences
  • Psikoloji Bölümü / Department of Psychology
  • FEF - Makale Koleksiyonu | Psikoloji Bölümü / Department of Psychology
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The function of regressions in reading: Backward eye movements allow rereading

Thumbnail

Göster/Aç

Publisher's Version (297.7Kb)

Tarih

2013-01

Yazar

Booth, Robert William
Weger, Ulrich W.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Booth, R. W. & Weger, U. W. (2013). The function of regressions in reading: Backward eye movements allow rereading. Memory & Cognition, 41(1), 82-97. doi:10.3758/s13421-012-0244-y

Özet

Standard text reading involves frequent eye movements that go against normal reading order. The function of these "regressions" is still largely unknown. The most obvious explanation is that regressions allow for the rereading of previously fixated words. Alternatively, physically returning the eyes to a word's location could cue the reader's memory for that word, effectively aiding the comprehension process via location priming (the "deictic pointer hypothesis"). In Experiment 1, regression frequency was reduced when readers knew that information was no longer available for rereading. In Experiment 2, readers listened to auditorily presented text while moving their eyes across visual placeholders on the screen. Here, rereading was impossible, but deictic pointers remained available, yet the readers did not make targeted regressions in this experiment. In Experiment 3, target words in normal sentences were changed after reading. Where the eyes later regressed to these words, participants generally remained unaware of the change, and their answers to comprehension questions indicated that the new meaning of the changed word was what determined their sentence representations. These results suggest that readers use regressions to reread words and not to cue their memory for previously read words.

Kaynak

Memory and Cognition

Cilt

41

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11729/505
http://dx.doi.org/10.3758/s13421-012-0244-y

Koleksiyonlar

  • FEF - Makale Koleksiyonu | Psikoloji Bölümü / Department of Psychology [127]
  • PubMed İndeksli Yayın Koleksiyonu [104]
  • Scopus İndeksli Makale Koleksiyonu [935]
  • WoS İndeksli Makale Koleksiyonu [946]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Işık Üniversitesi || OAI-PMH ||

Işık Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Şile, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
Işık Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.