• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • View Item
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Shelby D. Hunt: pazarlama bilimine katkıları

Thumbnail

View/Open

Publisher's Version (931.1Kb)

Date

2021-07-30

Author

Tavman, Emine Başak

Metadata

Show full item record

Citation

Tavman, E. B. (2021). Shelby D. Hunt: pazarlama bilimine katkıları. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 41-55.

Abstract

Shelby D. Hunt, pazarlama bilimindeki öncü çalışmaları ile tanınan dünya çapında bir teorisyen ve pazarlama araştırmacısıdır. Hunt 50 yıldan fazla süredir 400’e yakın akademik çalışmayla pazarlama literatürüne önemli katkılarda bulunmuştur. Hunt’ın akademik çalışmalarının çoğu pazarlama stratejisi, rekabet, pazarlama teorisi ve pazarlama etiği ile ilgilidir. Bu çalışmalar, daha sonra alanda gerçekleştirilen akademik çalışmalar için önemli bir referans oluşturmuştur. Bu çalışma, pazarlama teorisine yaptığı katkılardan dolayı Amerikan Pazarlama Derneği (AMA) tarafından onur ödülü alan Hunt’ın pazarlama literatürüne yaptığı katkıları incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma çerçevesinde Hunt’ın pazarlama stratejisi ve rekabet, pazarlama teorisi ve pazarlama etiği alanlarındaki önemli çalışmaları incelenmiş ve bu çalışmalar ışığında pazarlama disiplininin farklı alanlarına yaptığı katkılar açıklanmıştır.
 
Shelby D. Hunt is a worldwide theorist and marketing researcher known for his pioneering work in marketing science. Hunt has made significant contributions to marketing literature with nearly 400 academic studies for more than 50 years. Most of Hunt's academic works deal with marketing strategy, competition, theory, and ethics. These studies had been an important reference for the academic studies carried out afterwards. This study was carried out to examine Hunt's contributions to marketing literature, who received an honor award from the American Marketing Association (AMA) for his contributions to marketing theory. Within the framework of the study, Hunt's important studies in marketing strategy and competition, marketing theory and marketing ethics were examined and in the light of his studies, his contributions to different areas of the marketing discipline were explained.
 

Source

Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi

Volume

2

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/11729/5283
https://dergipark.org.tr/tr/pub/gupayad/issue/61273/940043

Collections

  • İİSBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Business Administration [12]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeIşık AuthorCitationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeIşık AuthorCitation

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Işık University || OAI-PMH ||

Işık University Library, Şile, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
Işık University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.