Virtual team effectiveness using dyadic teams
Künye
Karayaz, G. & Keating, C. B. (2007). Virtual team effectiveness using dyadic teams. Paper presented at the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology, 2593-2603. doi:10.1109/PICMET.2007.4349593Özet
The importance of effectiveness for virtual teamwork continues to gain momentum as technology and globalization of work accelerate. The implementation of virtual teams provides one approach to enhance competitiveness, overcoming the disadvantages of space and time differences through collaborative technologies. The influence of structure to virtual team performance has not been clearly established in the literature. The purpose of this research study was to investigate the effectiveness of a dyad structured approach for virtual teams using a quasi-experimental research design. A virtual dyadic team is considered as two person-structured teams working on a particular task in a virtual collaborative environment. This research investigated four questions related to the influence of structure on virtual team effectiveness related to task performance, communication frequency, and team satisfaction.The results showed significance differences between the two virtual teams. Dyadic teams performed better in arriving at the task solution using less communication to finish the task. Dyadic teams were also more satisfied with their task solution than the self-structured teams. However, results indicated that dyadic teams were not satisfied with operating as a dyadic team in this study. The research also demonstrated that team satisfaction was the most significant predictor of virtual team effectiveness. The paper concludes with implications for technology managers and suggests guidance for improved effectiveness in design and implementation of virtual teams.
Kaynak
Portland International Conference on Management of Engineering and Technologyİlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Çevrimiçi satın almalarda tüketicinin risk algısı: iki boyutlu ürün görüntüleme ve artırılmış gerçeklik (üç boyutlu ürün görüntüleme) uygulamalarına ilişkin bir karşılaştırma
Ozansoy Çadırcı, Tuğçe; Sağkaya Güngör, Ayşegül (Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Her satın alma koşulunda olduğu gibi çevrimiçi satın almalarda da tüketici satın alma kararını verme aşamasında belirli seviyede risk ile karşı karşıya kalmaktadır. Çevrimiçi satın almalarda tüketicilerin ürün bilgisini ... -
3-B nesne bilgilerinin vektor nicemleme yöntemleri ile sıkıştırılması
Orcay, Özgür; Konur, Umut; Bayazıt, Uluğ; Gürgen, Sadık Fikret (IEEE, 2004-10-25)Bu çalışmanın amacı, bağlanırlık kodlaması için gerçeklenmiş [I]'deki algoritmayı bazı yenilikler ile uygulamak ve koordinat sıkıştırması için 3-B (3 Boyutlu) nesne gösterimleri alanında kullanımı kısıtlı olan kayıplı bir ... -
Mekân tasarımında yeni bir evren: metaverse
Çapaner, Emine Gizem (Işık Üniversitesi, 2023-06-12)Dijital çağ ile birlikte mekân kavramı gerçek çevre olmaktan öteye taşınmıştır. Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve karma gerçeklik gibi dijital destekli ortamların yaratılması, mekân kavramına farklı bir yaklaşım ...