• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • Fen Edebiyat Fakültesi / Faculty of Arts and Sciences
  • Enformasyon Teknolojileri Bölümü / Department of Information Technologies
  • FEF - Makale Koleksiyonu | Enformasyon Teknolojileri Bölümü / Department of Information Technologies
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Işık
  • 1- Fakülteler | Faculties
  • Fen Edebiyat Fakültesi / Faculty of Arts and Sciences
  • Enformasyon Teknolojileri Bölümü / Department of Information Technologies
  • FEF - Makale Koleksiyonu | Enformasyon Teknolojileri Bölümü / Department of Information Technologies
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessing the (in-)consistency of same-sex and opposite-sex peer nominations among Turkish elementary-school children

Thumbnail

Göster/Aç

Publisher's Version (1.099Mb)

Tarih

1997-09

Yazar

Chimienti, Giovanni

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Chimienti, G. (1997). Assessing the (in-)consistency of same-sex and opposite-sex peer nominations among turkish elementary-school children. Journal of Psychoeducational Assessment, 15(3), 205-213. doi:10.1177/073428299701500302

Özet

Nomination procedures for assessing peer behaviors are in wide use, and mixed-sex peer nominations are often utilized under the assumption that combined same-and opposite-sex nominations yield a representative picture of children's behaviors and relationships to other variables. Analyses of nominations made by 457 Turkish third and fifth graders for 14 peer behaviors and for liked-/disliked-a-lot illustrate the productiveness of separately assessing same-sex and opposite-sex nominations, showing that: (a) a bias toward more nominations for same-sex peers is not consistent over all behaviors; and (b) although same-sex and combined same-/opposite-sex nominations are strongly related, the agreement between same-and opposite-sex nominations is substantially Lower. The outcome is that (a) sociometric status classification depends on the nominating population and (b) the relationship between-peer-assessed behaviors and peer acceptance/peer sociometric status can differ; depending upon whether the reference group is same-or opposite-sex peers. Findings bring into question the routine use of mixed-sex nominations.

Kaynak

Journal of Psychoeducational Assessment

Cilt

15

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11729/72
http://dx.doi.org/10.1177/073428299701500302

Koleksiyonlar

  • FEF - Makale Koleksiyonu | Enformasyon Teknolojileri Bölümü / Department of Information Technologies [70]
  • Scopus İndeksli Makale Koleksiyonu [935]
  • WoS İndeksli Makale Koleksiyonu [946]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliIşık Yazarına GöreKünyeye Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Işık Üniversitesi || OAI-PMH ||

Işık Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Şile, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
Işık Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.