Başlık için İİBF - Makale Koleksiyonu | İşletme Bölümü / Department of Management listeleme
Toplam kayıt 122, listelenen: 10-29
-
Bankacılık sektörü hisse senedi endeksi ile enflasyon arasındaki ilişki: Yedi ülke örneği
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2013)Bu çalışmanın amacı yedi ülkede bankacılık sektörü endeksi ile tüketici fiyatları endeksi arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Literatürde hisse senedi piyasa endeksi ile tüketici fiyatları endeksi arasındaki ilişkiyi ... -
Bilirkişilik ve bilirkişilik kanunu
(2017)TBMM tarafından 03/11/2016 günü kabul edilen 6754 sayılı Bilirkişilik Kanununun bilirkişiliksorunlarını çözmede yetersiz kalacağı görülmektedir. Bilirkişilikle ilgili uygulama alanının yalnızca mahkeme aşaması ile sınırlanması; ... -
Bir mükellef hakkı olarak amortisman müessesi içinde maddi duran varlık amortisman usullerinin vergi usul kanunu ve Türkiye muhasebe standartları açısından değerlendirilmesi
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2014)Globalleşen ekonomilerde son zamanlarda uygulama standardizasyonuna büyük önem verilmektedir. Türkiye de bu çerçevede muhasebe standartlarını yeniden düzenlemiş, Avrupa Birliği normlarına uygun hale getirmiştir. Amortisman ... -
Bookkeping approaches for crypto currencies
(PressAcademia, 2021-07-30)Purpose- In the New World order, we are experiencing a period in which we meet cryptocurrencies that are physically non-existent and can be transferred without public control, without the need for intermediaries. Everything ... -
Bounds for certain linear combinations of the Faber coefficients of functions analytic in an ellipse
(Cambridge University Press, 2007-02)Let S? be a bounded, simply connected domain in C with 0 is an element of Omega and partial derivative Omega analytic. Let S(Omega) denote the class of functions F(z) which are analytic and univalent in Omega with F(0) = ... -
Bounds for the faber coefficients of certain classes of functions analytic in an ellipse
(Rocky Mt Math Consortium, 2005)Let Omega be a bounded, simply connected domain in C with 0 is an element of Omega and aOmega analytic. Let S(Omega) denote the class of functions F(z) which are analytic and univalent in Omega with F(0) = 0 and F'(0) = ... -
A comparative analysis of user insights for e-health development challenges in Turkey, Kingdom of Saudi Arabia, Egypt and United Arab Emirates
(PressAcademia, 2016-06-30)Implementation of e-health is expected to affect the outcomes of medical services positively, by contributing to the effectiveness and efficiency of overall healthcare ecosystem. This becomes more crucial in developing ... -
Comparing the effect of two-dimensional display and three-dimensional try on technologies on the consideration set formation and final choice on the websites
(Atatürk Üniversitesi, 2018)The conceptualization of virtual three-dimensional experiences has emerged lately because advancements in the technology have led to immersive experiences in virtual environments. This new technology enables users to get ... -
Competency approach to human resources management: Outcomes and contributions in a Turkish cultural context
(Sage Publications, 2006-03)This article examines the competency approach to human resources management (HRM) in organizations through a review of literature and theories on the competency perspective. Building on previous theory and some empirical ... -
Competitiveness of the Turkish fruit and vegetable processing industry in the European Union market
(ME Sharpe, 2002-06)The study investigates the competitive power of Turkey's tomato, grape, and citrus fruit processing industry product exports (products with the highest shares in Turkey's total fruit and vegetable exports) in the EU market. ... -
Covid 19 döneminde algılanan tehdit, algılanan ciddiyet ve kendini izole etme niyetinin dürtüsel satın alma üzerindeki etkisi: bir seri aracılık modeli incelemesi
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını sırasında ortaya çıkan algılanan tehdit, algılanan ciddiyet ve kendini izole etme niyetinin dürtüsel satın alma üzerindeki etkilerini belirlemektir. Ek olarak, algılanan ciddiyet ... -
The Covid 19 effect on macroeconomic indicators
(PressAcademia, 2020-12-31)Purpose- From the moment covid 19 started to spread in the world, its effects began to be seen simultaneously in financial markets and economy.The purpose of this study is to observe Covid 19 effect on EURO/USD,gold ,oil ... -
COVID-19 döneminde algılanan tehdit, kaygı ve dürtüsel satın alma ilişkisinde algılanan duyarlılığın ve ciddiyetin moderatör rolü
(Büşra Sena ÇAKMAK (YUSEN YAYINCILIK), 2021-06-25)Tüm dünyanın gündemine oturan küresel COVID-19 salgını milyarlarca insan arasında korku, panik ve belirsizliği tetikleyerek tüketicilerin dürtüsel satın alma davranışı sergilemesine neden olmuştur. Bu davranışın öncüllerinin ... -
Çevrimiçi satın almalarda tüketicinin risk algısı: iki boyutlu ürün görüntüleme ve artırılmış gerçeklik (üç boyutlu ürün görüntüleme) uygulamalarına ilişkin bir karşılaştırma
(Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Her satın alma koşulunda olduğu gibi çevrimiçi satın almalarda da tüketici satın alma kararını verme aşamasında belirli seviyede risk ile karşı karşıya kalmaktadır. Çevrimiçi satın almalarda tüketicilerin ürün bilgisini ... -
Determinants of Bitcoin prices
(PressAcademia, 2019-12-30)Purpose - The increase in the popularity of cryptocurrency market, various literature figure out the macroeconomic factors that effect the price movements of cryptocurrencies. This research aims to identify the interaction ... -
Determinants of foreign direct investments: comparative analysis for Brazil, China, South Korea and Turkey
(PressAcademia, 2021-07-30)Purpose- With the globalization race gaining momentum after 1980, investments in developing countries increased significantly with the removal of obstacles to capital flows. With the effect of the globalization phenomenon ... -
Did you read the news before playing the advergame? The effects of priming, persuasion knowledge and placement strength on brand attitude and recall in advergames
(Inderscience Publishers, 2020-06-01)With the advergames, marketers reach their goal of conveying their message to their target audience in an entertaining way. The study aims to find out, first, how the priming effects responses of the advergame players ... -
Digital payment systems: a future outlook
(PressAcademia, 2022-07-30)Purpose- This study examines the development of digital payment systems with the evolution of communication technologies, financial institutions and fintech companies. Also, this study analyzes the expected effects of ... -
Digital transformation and universities
(PressAcademia, 2022-07-30)Purpose- This study aims to examine how digitalization has affected and changed higher education. It focuses on the current situation of universities and their current processes and what they need to do to become digital. ... -
Digital transformation in businesses: the process and its outcomes
(PressAcademia, 2022-07-30)Purpose- The purpose of this study is to serve as an extensive outlook about digital transformation. Its content comprises the elements of digital transformation, the ways of adapting to digital transformation, reasons for ...