Search
Now showing items 1-10 of 28
Smart card and the effects of smart cards on current card business
(Işık Üniversitesi, 2001)
The first part of the thesis gives a background of the current conventional credit card business, which heavily depends on the magnetic stripe technology. It starts with a brief definition of credit cards, which is followed ...
Importance of packaging as a marketing tool and two examples from soft-drinks industry
(Işık Üniversitesi, 2003)
In this project, the role of packaging as a marketing tool will be analyzed. In regards to packaging , it can be said that consumers may think that a product with an attractive package is of better quality than its ...
The impact of influencer marketing as a new strategy for brands: a survey on consumers
(Işık Üniversitesi, 2021-07-01)
In today's business environment, brands are associated not only with the products or services, but they are also associated with perceived quality, consumer life style, and social status/class. This thesis aims to understand ...
Girişimcilik ve iş modeli geliştirme: teknokentlerde bulunan girişimler üzerine bir araştırma
(Işık Üniversitesi, 2021-07-14)
Günümüzün iş dünyası dijitalleşme yolunda hızla ilerlerken, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmetleri sunulması konusundaki rekabet giderek artmış ve yeni kurulan firmaların iş modelleri ile beraber ...
Türkiye'de mevduat bankalarında kadın istihdamının finansal performansa etkisinin araştırılması
(Işık Üniversitesi, 2021-06-18)
Modernleşmeyle birlikte dünyanın birçok ülkesinde kadın hakları ile ilgili yapılan yasal düzenlemeler kadınların sosyal, siyasal ve ekonomik hayata katılım hedefine yönelik birçok iyileştirmeler yapmıştır. Bu durum kadınların ...
Yeni çalışma hayatı, gerekleri ve performans değerlendirme kriterleri
(Işık Üniversitesi, 2021-01-19)
Çağımız bilgi ve teknoloji çağıdır. Bu anlamda işletmeler maliyetlerini düşürmek ve kar marjlarını yükseltmek için yeni çalışma şekillerini benimse sürecindedir. Özellikle günümüzde Covid-19 pandemisi ile birlikte pek çok ...
Dijital paralar ve dijital para işlemlerinin muhasebeleştirilmesi üzerine öneriler
(Işık Üniversitesi, 2021-01-19)
Bilgi Çağından Dijital Çağa geçerken, hayatımızdaki her şey gibi kullandığımız mevcut olan paralarda da bazı değişiklikler yaşanmıştır. Yeni Dünyada, Kamu Denetimi olmadan kullanılan, 3. Kişiye gerek kalmadan, daha az ...
Factors influencing the customer purchase decision in B2B markets: a survey
(Işık Üniversitesi, 2021-05-03)
This thesis aims to understand the factors influencing customer purchase decision in B2B markets. Particularly, the mechanisms ensuring the continuity of business relationship between two types of companies namely: the ...
İnternet ve mobil bankacılıkta hizmet kalite algısının değerlendirilmesi: özel bir banka örneği
(Işık Üniversitesi, 2020-09-11)
Teknolojide yaşanan gelişmeler neticesinde, en çok etkilenen sektörlerden birisi şüphesiz bankacılık sektörü olmuştur. Son yıllarda yaşanan teknolojideki gelişmelerin getirmiş olduğu kullanıcı gereksinimleri kapsamında, ...
Competency-based human resource management systems: Case studies of a multinational company in fmcg industry and a native human resources company in service industry
(Işık Üniversitesi, 2003)
Competencies are a composite of knowledge, skills and behaviors that are required for effective performance in a job. Competency approach have been known and implemented for almost three decades. Especially in the last ...