Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdin, Nilüferen_US
dc.contributor.authorAvcı Tuğal, Sibelen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-05-27T12:52:21Z
dc.date.available2016-05-27T12:52:21Z
dc.date.issued2011-05-06
dc.identifier.citationAvcı Tuğal, S. (2011). Işık ve hareket: Op art. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/875
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 289-297)en_US
dc.descriptionxxxiii, 298 leavesen_US
dc.description.abstractOp Art; algısal yanılsama üzerine kurulu bir sanat anlayışıdır. Op Art bilinçli olarak oluşturulan düzenlemelerle ışık, renk, form ve kompozisyonlar yardımıyla yanılsama yaratarak, eğitim, kültür, cinsiyet ve yaş farkı gözetmeksizin tüm izleyicileri benzer şekilde etkiler. Op Art; kurallara, bilimsel verilere ve matematiksel değerlere bağlı yapısı nedeniyle diğer görsel sanat dallarından farklıdır. Bu tez çalışmasında sırasıyla; fiziksel olarak ışık, renk, renk kuramları, göz anatomisi ve fizyolojisi, görsel algı ve görsel algı yanılsamaları incelenmiştir. Daha sonra plastik sanatlarda resimde ışık ve hareket konusu dönemsel farklılıklara örneklerle ele alınmıştır. Bu bölümlerin ardından Op Art'ın oluşumu, kompozisyon özellikleri anlatılmış ve Op Art sanatçılarından örnekler verilmiştir. Op Art'ın çağdaş insan yaşamına entegre olan sanat görüşü olmasına değinilerek insan beyninde psikolojik olarak ortaya koyduğu etkileme gücü tartışılmıştır. Op Art görüşünü ortaya koyan ve tarz olarak benimseyen öncü kişi ve sanat grupları hakkında bilgiler verilmiştir. 20.yüzyılda ortaya çıkan ve kısa bir dönem süren Op Art, gözün yanıltılabileceğine dair ortaya koyduğu çalışmalarla dikkat çekicidir. Op Art temelli komposizyon ve renk yapıları günümüzde özellikle dikkatin çekilmesinin gerekli olduğu her alanda kullanılmaktadır. Op Art'ın sistematik ve kurallara bağlı yapısının, 20.yüzyılın ikinci yarısından sonra hızla gelişen bilgisayar destekli grafik tasarım yazılım programlarının yapılanmasında etkin olduğu düşünülebilir. Op Art'ın temel değerleri grafik sanatlar ve grafik tasarımı alanında uygulanabilir.en_US
dc.description.abstractOp Art is an art based on perceptual illusion. In Op Art; conscious arrangement of light, color, form and composition create an illusion of visual perception in the minds of people regardless of peoples" educational and cultural background. gender and the age. Op Art differs from others as it is based on some rules, scientific data and mathematical structure of equations. Therefore, in this paper fırstly, physical light, color, color theories, eye physiology and anatomy, visual perception and illusions perceived by the eye are examined fîrst in this respective order. Later examples of light and movement effect examples are laid and discussed for plastic arts. Following these sections creation and formation of Op Art, its composition and properties are explained and examples of Op Art artists are given. Op Art's integration into contemporary human life is explained, the power of its psychological influence on people's minds are discussed. Further Information on pioneers of Op Art, Op Art artists and other Op Art groups are discussed. Op Art, that emerged during the 20th century and lasted for a short period, laid remarkable works and drew attention to deceiving eye perception. Today, Op Art based composition and colors are used in ali areas where there is a need to draw attention. Op Art's systematic and rule-based structure lead us to think its influence on Computer aided graphic design software programs that rapidly grew after the second half of the 20th century. Op Art's core values may be applied in the fîeld of graphic arts and graphic design.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsIşık ve Algıen_US
dc.description.tableofcontentsIşıken_US
dc.description.tableofcontentsOptik - Yansıma - Kırılmaen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Algıen_US
dc.description.tableofcontentsGözen_US
dc.description.tableofcontentsRenk ve Pigmenten_US
dc.description.tableofcontentsRenk Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsNewton Renk Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsGoethe Renk Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsChevreul Renk Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsRenk Kuramlarının Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsPlastik Sanatlarda Işıken_US
dc.description.tableofcontentsYaygın Işıken_US
dc.description.tableofcontentsIşık - Gölge Karşıtlığıen_US
dc.description.tableofcontentsIşığın Resmien_US
dc.description.tableofcontents20.yüzyılda Işık ve Modern Resimen_US
dc.description.tableofcontentsPlastik Sanatlarda Hareketen_US
dc.description.tableofcontentsDurağan Hareketen_US
dc.description.tableofcontentsDevingen Hareketen_US
dc.description.tableofcontentsIşığın Hareketien_US
dc.description.tableofcontentsModern Resimde Hareketen_US
dc.description.tableofcontentsOp Arten_US
dc.description.tableofcontentsOp Art Akımının Oluşumuen_US
dc.description.tableofcontentsOp Art Yapıtların Genel Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsKompozisyon Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAsimilasyon - Kontrasten_US
dc.description.tableofcontentsSimetrien_US
dc.description.tableofcontentsPaternen_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsHareket ve Yanılsamaen_US
dc.description.tableofcontentsPerspektifen_US
dc.description.tableofcontentsTers İmgeleren_US
dc.description.tableofcontentsNegatif - Pozitif Dönüşümleren_US
dc.description.tableofcontentsAçılaren_US
dc.description.tableofcontentsOp Art Akımının Temsilcilerien_US
dc.description.tableofcontentsVictor Vasarely (1906-1997)en_US
dc.description.tableofcontentsBridget Riley (1931)en_US
dc.description.tableofcontentsYaacov Agam (1928)en_US
dc.description.tableofcontentsRichard Anuszkiewicz (1930)en_US
dc.description.tableofcontentsLarry Poons (1937)en_US
dc.description.tableofcontentsJean-Pierre Yvaral (1934-2002)en_US
dc.description.tableofcontentsCarlos Cruz-Diez (1923)en_US
dc.description.tableofcontentsJesus Raphael Soto (1923-2005)en_US
dc.description.tableofcontentsJoliio Le Parc (1928)en_US
dc.description.tableofcontentsLucio Fontana (1899-1960)en_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccN6494.O6 T84 2011
dc.subject.lcshArt, Modern -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshOptical art.en_US
dc.titleIşık ve hareket : Op arten_US
dc.title.alternativeLight and movement: Op arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8155-5061
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı Tuğal, Sibelen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess