Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞarlak, Evaen_US
dc.contributor.authorTatlıcı, Gizemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-05-30T07:06:01Z
dc.date.available2016-05-30T07:06:01Z
dc.date.issued2012-01-31
dc.identifier.citationTatlıcı, G. (2012). İtalya'da 1960'lardaki Arte Povera hareketi ve çağdaş Türk sanatına yansıması. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/877
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 177-186)en_US
dc.descriptionxx, 288 leavesen_US
dc.description.abstract“İtalya’da 1960’lardaki Arte Povera Hareketi ve Çağdaş Türk Sanatına Yansıması” adlı çalışma İtalya’da bir hareket olarak ortaya çıkan neo-avangard, Fransisken estetiğini yoğun bir şekilde kullanan ve Fransisken ahlakına göre yüceltilen fakirlik terimi doğrultusunda “yoksul malzemeler” kullanarak uluslararası önem kazanmış bir gruptur. Bu hareketin Türkiye’ye doğrudan yansıması ancak 1987 yılında yapılan İstanbul Bienali’nde olsa da 1968 öğrenci hareketleri ile dünyayı etkileyen birçok kavram Türkiye’ye de ulaşmış ve sanatçıları etkilemiştir. Türkiyeli sanatçıların bireysel çalışmaları sırasında yöneldikleri yoksul malzemeler ile birleştiğinde Arte Povera’nın Türkiye’deki sanatçılar ile değişik şekillerde paralellikleri ortaya çıkmıştır. Bu konuyu ortaya çıkarmak üzere İkinci bölümde İtalyan sanatının Rönesans’tan itibaren günümüze kadarki tarihsel sürecinde Arte Povera’nın kökenleri araştırılmıştır. Geçmişe gittikçe belirginleşen en derin kök Fransisken Estetiği’dir. Üçüncü bölümde ise Arte Povera’nın ortaya çıktığı dönemdeki sanat akımları bu hareketi daha iyi kavramak için ele alınmıştır. Dördüncü Bölüm ise Arte Povera Hareketi ile Fransisken estetiği bağlantı ele alınmıştır. Arte Povera’nın tarihsel süreci, teorik temelleri ve 1960’lı yıllarda hareketi oluşturan İtalyan sanatçıların biyografileri ve eserlerine yer verilmiştir. Beşinci bölüm hareketin Türkiye’ye yansımalarını ele almaktadır. Sonuç olarak bu çalışmanın amacı hareketin Arte Povera’ya paralel kavramlar ya da plastik değerleri kullanan Türk sanatçıları belirlemek, uluslararası üne kavuşan İtalyan sanatçılar ile yakın dönemde ve farklı coğrafyalarda yaptıkları sanatsal üretimin önemini vurgulamaktır. Bu çalışmanın değerlendirme bölümünde ise İtalyan Arte Povera sanatçılarının eserleri ile Türkiye’de Arte Povera hareketinden etkilendiği tespit edilmiş sanatçıların eserleri karşılaştırılmıştır.en_US
dc.description.abstract“Arte Povera Movement In 1960’s In Italy and Reflection on Turkish Art Scene” is dissertation which concentrates on neo-avant-garde Arte Povera art movement started in Italy in the beginning of 1960s. Arte Povera art movement is nourished from Franciscan aesthetic and glorifies poverty and banality in art sphere. Arte Povere artists gained importance and international acceptance using daily life, nature, and poor materials. Arte Povera movement has started in early 1960s and Turkish art and cultural life has been affected with 1968 student movement in Europe and the USA whereas visibility of Arte Povera in Turkish art scene has started with İstanbul Biennial in 1987. However Arte Povera movement in Turkish art scene cannot be observed as collective as in Italy besides poor material usage can be observed solo projects of artist independently. The second section of this dissertation focuses on Italian Renaissance which effects Arte Povera art movement. In third section focuses on other art movements parallel to Arte Povera movement after Second World War. Fourth section of dissertation deals with relation of Franciscan aesthetic and Arte Povera art movement. On this section important Arte Povera artists are introduced. On the fifth section, the reflection of Arte Povera movement in Turkish artists was explored and selected artists are introduced. As a result of this dissertation, the relation of Italian Arte Povera artists and Turkish artists art works are compared on the bases of concepts and materials of Arte Povera.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsİtalya’nın Tarihsel Sürecinde Arte Povera Hareketinin Oluşmasında Rol Oynayan Sosyo-Politik, Ekonomik ve Kültürel Gelişmeleren_US
dc.description.tableofcontentsİtalyan Sanatı’nın Altın Çağı: Rönesansen_US
dc.description.tableofcontentsRönesans, Hümanistik Felsefe ve Reformen_US
dc.description.tableofcontentsCoğrafi Keşifleren_US
dc.description.tableofcontentsSanayi Devrimi ve Sonrasında İtalyaen_US
dc.description.tableofcontentsSanayi Devrimien_US
dc.description.tableofcontentsDeğişen Dünya Dengeleri: Coğrafi Keşiflerden Emperyalizmeen_US
dc.description.tableofcontentsI. Dünya Savaşı ve İtalya’nın Konumuen_US
dc.description.tableofcontentsII. Dünya Savaşı’nda İtalyaen_US
dc.description.tableofcontents1960’larda Arte Povera’yı Hazırlayan Sanat Ortamı ve Çağdaşı Akımlaren_US
dc.description.tableofcontentsPop Art (1950…1960…) ve Yeni Gerçekçilik (1950…1960…)en_US
dc.description.tableofcontentsMinimalizm (1960…1970…)en_US
dc.description.tableofcontentsKavramsal Sanat ( 1960…1970…)en_US
dc.description.tableofcontentsFluxus (1960… 1970…)en_US
dc.description.tableofcontentsPerformans Sanatı (1960…2000…)en_US
dc.description.tableofcontentsFeminist Sanat (1960…2000…)en_US
dc.description.tableofcontentsArazi Sanatı (1960…1970…)en_US
dc.description.tableofcontentsPostmodernizm ve Yeni Kavramsalcılık (1970…2000…)en_US
dc.description.tableofcontentsBatı Sanatı’nda Arte Povera’nın Yeri Ve Önemien_US
dc.description.tableofcontentsArte Povera Hareketien_US
dc.description.tableofcontentsArte Povera’nın Ortaya Çıkışı ve Teorik Temellerien_US
dc.description.tableofcontentsArte Povera Hareketinin Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontents1960’lı ve 1970’li Yıllaren_US
dc.description.tableofcontentsFransisken Estetiği ve Arte Povera’nın Uluslararası Nitelik Kazanmasıen_US
dc.description.tableofcontents1980’li Yıllaren_US
dc.description.tableofcontentsArte Povera Sanatçıları ve Eserlerien_US
dc.description.tableofcontentsGiovanni Anselmo (1934-…)en_US
dc.description.tableofcontentsAlighiero Boetti (1940–1994)en_US
dc.description.tableofcontentsPier Paolo Calzolari (1943-…)en_US
dc.description.tableofcontentsLuciano Fabro (1936-2007)en_US
dc.description.tableofcontentsJannis Kounellis (1936-…)en_US
dc.description.tableofcontentsMario Merz (1925-2003)en_US
dc.description.tableofcontentsMarisa Merz (1931-…)en_US
dc.description.tableofcontentsGiulio Paolini (1940-…)en_US
dc.description.tableofcontentsPino Pascali (1935-1968)en_US
dc.description.tableofcontentsGiuseppe Penone (1947-…)en_US
dc.description.tableofcontentsMichelangelo Pistoletto (1933-…)en_US
dc.description.tableofcontentsGilberto Zorio (1944-…)en_US
dc.description.tableofcontents1960’lardaki Arte Povera Hareketi’nin Çağdaş Türk Sanatına Yansımasıen_US
dc.description.tableofcontents1970’lerde ve Sonrasında Türkiye’de Sosyo-kültürel Değişimleren_US
dc.description.tableofcontents1970’lerde ve Sonrasında Türkiye’de Siyasi ve Ekonomik Durumen_US
dc.description.tableofcontents1970’lerde ve Sonrasında Türkiye’de Sanat ve Arte Povera’nın İzlerien_US
dc.description.tableofcontents1960’lardaki Arte Povera Hareketi’nin Çağdaş Türk Sanatçılarına Yansımasıen_US
dc.description.tableofcontentsTomur Atagök (1939-…)en_US
dc.description.tableofcontentsSelim Birsel (1963-…)en_US
dc.description.tableofcontentsCengiz Çekil (1945-…)en_US
dc.description.tableofcontentsOsman Dinç (1948-…)en_US
dc.description.tableofcontentsFazilet Kendirci (1961-…)en_US
dc.description.tableofcontentsFüsun Onur (1938-…)en_US
dc.description.tableofcontentsSarkis (1938-…)en_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirme ve Sonuçen_US
dc.description.tableofcontentsGörselleren_US
dc.description.tableofcontents1977 Yılından İtibaren Açılan Yeni Eğilimler Sergilerinden Bir Seçkien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectArte Poveraen_US
dc.subjectÇağdaş Türk Sanatıen_US
dc.subjectEnstalasyonen_US
dc.subjectFransisken estetiğien_US
dc.subjectNeo-Avangard sanat akımlarıen_US
dc.subjectYoksul malzemeen_US
dc.subjectYoksul sanaten_US
dc.subjectArte Poveraen_US
dc.subjectContemporary Turkish Arten_US
dc.subjectFranciscan Aestheticsen_US
dc.subjectInstallationen_US
dc.subjectNeo-Avant-garde Art Movementsen_US
dc.subjectPoor materialsen_US
dc.subject.lccN6918.5.A73 .I83 2012
dc.subject.lcshArte Povera.en_US
dc.subject.lcshPoor materials.en_US
dc.subject.lcshFranciscan Aesthetics.en_US
dc.subject.lcshNeo-Avant-garde Art movements.en_US
dc.subject.lcshInstallation.en_US
dc.subject.lcshContemporary Turkish Art.en_US
dc.titleİtalya’da 1960’lardaki Arte Povera hareketi ve çağdaş Türk sanatına yansımasıen_US
dc.title.alternativeArte Povera movement in 1960’s in Italy and reflection on Turkish artisten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3805-195X
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTatlıcı, Gizemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess