Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtan, Sabri Tankuten_US
dc.contributor.authorÇoban, Veyselen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-01T06:37:23Z
dc.date.available2016-06-01T06:37:23Z
dc.date.issued2011-06-01
dc.identifier.citationÇoban, V. (2011). Statistical analysis of bus transportation networks for four largest cities in Turkey. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/893
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 58-60)en_US
dc.descriptionx, 60 leavesen_US
dc.description.abstractNetwork properties for public bus transportation networks (BTNs) of four largest cities (İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa) in Turkey have been analyzed under C-, L- and P-Space topologies. Node degree distributions are shown to follow power-law distribution indicating scale-free nature of the networks. Furthermore, the networks have been growing preferentially with the exception of Bursa. Degree-degree correlations of nodes were studied in assortativity. The networks have small shortest- path values. For example, in İstanbul the maximum shortest path was found to be 4 in C-Space meaning that one needs at most 4 transfers to reach any point in the network. Correlation between mean shortest path lengths and nodes of given degrees of single end nodes are shown to fol!ow power-law in L-Space. Degree, eigenvector, closeness, and betweenness Central ities of nodes were calculated, and correlation between mean centrality values and degree were well described by power-law. Thus, in summary, BTNs show small-world and scale-free properties. We also investigated the impacts of two recent projects, Metrobüs and the Third Bosphorus Bridge, on bus network properties in İstanbul.en_US
dc.description.abstractTürkiye'nin dört büyük şehrinin (İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa) otobüs ulaşım ağlarının özellikleri C-, L-, ve P- Uzay topolojileri altında incelendi. Düğüm derece dağılımlarının kuvvet yasası dağılımını takip ettiği ve ağm ölçeksiz (scale-free) bir yapıya sahip olduğu gösterildi. Ayrıca Bursa hariç diğer üç şehrin otobüs ulaşım ağlarındaki büyümenin rassal değil tercihli olduğu gözlendi. Düğümlerin dereceleri üzerinden bağlanma eğilimleri derece-derece ilişkilendirme (assortativity) başlığı altında incelendi. Dört büyük şehirde de herhangi iki nokta arasındaki en kısa ulaşım mesafelerinin düşük değerler olduğu ölçüldü. Örneğin, İstanbul C-Uzay topolojisi incelendiğinde bulunan en büyük kısa mesafenin dört olması şehir içinde en fazla dört vesait kullanarak seyahat edilebileceği anlamına gelmektedir. L-Uzay topolojisinde tek düğümlerin ortalama en kısa ulaşım değerleri ve dereceleri ilintilenmiş ve dağılımın kuvvet yasasına uyduğu gösterilmiştir. Düğümlerin derece, özvektör, yakınlık ve arada bulunma merkezilikleri hesaplanmış ve düğüm dereceleri ile olan ilitilenme kuvvet yasası ile tanımlanmıştır. Özetle, Türkiye'nin dört büyük şehrinin otobüs ağlarının küçük dünya (small-world) ve ölçeksiz ağ özelliklerini yansıttığı gösterilmiştir. Ayrıca, Metrobüs hatlarının ve Üçüncü Boğaz Köprüsü'nün İstanbul otobüs ulaşım ağının özelliklerine olan etkileri de istatiksel olarak incelenmiştir.en_US
dc.description.tableofcontentsNetwork Historyen_US
dc.description.tableofcontentsIntroduction to Networksen_US
dc.description.tableofcontentsNetwork Modelsen_US
dc.description.tableofcontentsRegular Graph Modelen_US
dc.description.tableofcontentsRandom Graph Model (Erdös-Rényi)en_US
dc.description.tableofcontentsIntroduction to Random Graphsen_US
dc.description.tableofcontentsDegree Distributionen_US
dc.description.tableofcontentsPath Lengthen_US
dc.description.tableofcontentsClustering Coefficienten_US
dc.description.tableofcontentsThe Small-World Model (Watts-Strogatz)en_US
dc.description.tableofcontentsScale-Free Network Model (Barabási -Albert)en_US
dc.description.tableofcontentsNetwork Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsNode Degree Distributionen_US
dc.description.tableofcontentsCentralityen_US
dc.description.tableofcontentsDegree Centralityen_US
dc.description.tableofcontentsEigenvector Centralityen_US
dc.description.tableofcontentsCloseness Centralityen_US
dc.description.tableofcontentsBetweenness Centralityen_US
dc.description.tableofcontentsClusteringen_US
dc.description.tableofcontentsAssortativityen_US
dc.description.tableofcontentsShortest Path Lengthen_US
dc.description.tableofcontentsBus Transportation Network Study on Four Largest Cities of Turkeyen_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsBus Network Topology and Representationsen_US
dc.description.tableofcontentsNetwork Propertiesen_US
dc.description.tableofcontentsNode Degree Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsClustering Coefficienten_US
dc.description.tableofcontentsAssortative Mixingen_US
dc.description.tableofcontentsShortest Pathen_US
dc.description.tableofcontentsCentralityen_US
dc.description.tableofcontentsFurther Studies for İstanbulen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccTA1111 .C63 2011
dc.subject.lcshTransportation engineering -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshSystem analysis.en_US
dc.subject.lcshUrban transportation -- Turkey -- Istanbul.en_US
dc.subject.lcshTransportation -- Turkey -- Istanbul.en_US
dc.subject.lcshUrban transportation -- Turkey -- Izmir.en_US
dc.subject.lcshTransportation -- Turkey -- Izmir.en_US
dc.subject.lcshUrban transportation -- Turkey -- Ankara.en_US
dc.subject.lcshTransportation -- Turkey -- Ankara.en_US
dc.subject.lcshUrban transportation -- Turkey -- Bursa.en_US
dc.subject.lcshTransportation -- Turkey -- Bursa.en_US
dc.titleStatistical analysis of bus transportation networks for four largest cities in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'nin dört büyük şehrinin otobüslü ulaşım hattının istatistiksel analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7885-1935
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇoban, Veyselen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess