dc.contributor.advisor | Sayın, Zeynep | en_US |
dc.contributor.author | Kepçe, Öznur | en_US |
dc.contributor.other | Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programı | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-06-01T07:11:49Z | |
dc.date.available | 2016-06-01T07:11:49Z | |
dc.date.issued | 2012-09-14 | |
dc.identifier.citation | Kepçe, Ö. (2012). Tasavvuftaki Seyr-ü Sülük izleğinde Erol Akyavaş'ın sanatsal serüveni. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11729/894 | |
dc.description | Text in Turkish ; Abstract: Turkish and English | en_US |
dc.description | Includes bibliographical references (leaves 157-159) | en_US |
dc.description | xiv, 161 leaves | en_US |
dc.description.abstract | İslami tasavvuftaki Seyr-ü süluk yolculuğu paralelinde Erol Akyavaş'ın plastik serüveninin sorunsallaştırılması, bu tezin amacını oluşturdu. Erol Akyavaş'ın; eserlerinin tasavvufi imgelerini incelemek suretiyle, sanatçının, soyut sanatın türlü formları aracılığıyla Seyr-ü Süluk yolculuğunun aşamalarını tartıştık. Kanımızca Erol Akyavaş, bu tasavvufi sembolleri eserlerinde, sembollerin içerdiği görünümünden ziyade taşıdıkları anlam için kullanmış ve eserleri aracılığıyla görünenin ardında yatan bir görünmeyeni kendi iç dünyasında anlamaya çalışmıştır. Akyavaş'ın tasavvufi düşünceyi benimsemesi kendi kişisel bakış açısında çalıştığı 2tasavvufi resimlerinde3 İslami sanat ve onun ifade biçimlerine yer vermesi ve kullandığı formların ne kadar geleneğin içinden gelip Akyavaş'ın plastik kaygısıyla ne kadar örtüştüğünü anlamaya çalıştık. Bu anlayışın ne kadar 2Tasavvufi3 olup olmadığı, İslami temsil biçimlerine yer vermesi ve kullandığı formların ne kadar geleneğin içinden gelip Akyavaş'ın plastik kaygısıyla ne kadar örtüştüğünü anlamaya çalıştık. Bu anlayışın ne kadar 2Tasavvufi3 olup olmadığı, İslami temsil biçimlerine ne kadar yaklaşıp ne kadar uzaklaştığı, bu tezin eksenini oluştursun istedim. | en_US |
dc.description.abstract | Problematizing Erol Akyavaş's plastic adventure in parallel with 2Seyr-ü Sülük3 headway in Islamic Mysticism constitues the aim of this thesis. Through analyzing the mystic images of Erol Akyavaş's oeuvre by means of forms in abstract art, the phases of the artists spiritual journey has been discussed. In our opinion, Erol Akyavaş made use of these mystic symbols in his work not for their appearances but rather for the meanings borne by these symbols and through his work he has been trying to understand the unseen beyond the appearing. If it is suggested, that Islamic art and its forms of expression are crucial in Akyavaş's 2mystic3 paintings or if the artist employes Islamic forms regarding to his internalization of mystic thought in his personal perspective, we tried to understand to what degree these forms are derived from tradition and how they are overlapping with the plastic concerns of Akyavaş. Whether this way of thinking is 2Islamic3 and the degree of convergence with the Islamic forms of expression are aimed to be the axis of this thesis. | en_US |
dc.description.tableofcontents | Giriş | en_US |
dc.description.tableofcontents | Haller Arasında Seyahat; Seyr-ü Sülûk Yolculuğu | en_US |
dc.description.tableofcontents | Tasavvuf Nedir? | en_US |
dc.description.tableofcontents | Tasavvufun Amacı ve İçeriği | en_US |
dc.description.tableofcontents | Seyr-ü Sülûk Nedir? | en_US |
dc.description.tableofcontents | Seyr-ü Sülûk Yolculuğunun İçeriği | en_US |
dc.description.tableofcontents | Tasavvuf ve Sufi | en_US |
dc.description.tableofcontents | Tasavvuf ve Tarikatlar | en_US |
dc.description.tableofcontents | Hak ve Bâtıl Tarikatlar | en_US |
dc.description.tableofcontents | Hurufilik ve Harflerin İlmi | en_US |
dc.description.tableofcontents | Arap Dili ve İslam Sanatındaki Yeri | en_US |
dc.description.tableofcontents | Tasavvuf ve İslam Sanatı | en_US |
dc.description.tableofcontents | Tasavvuf ve İslam Estetiği | en_US |
dc.description.tableofcontents | Yazı (Hat) Sanatı | en_US |
dc.description.tableofcontents | Arabesk | en_US |
dc.description.tableofcontents | Girişik Bezemeden Soyut Geometriye | en_US |
dc.description.tableofcontents | Manevi Hallerin, Makamların ve Hazretlerin Tezahürü Olarak Arabesk, Soyut Geometrik Figürler ve Hat Sanatı | en_US |
dc.description.tableofcontents | Sayılar Bilimi ve Geometri | en_US |
dc.description.tableofcontents | Sanatsal Ortamda Seyr-ü Sülûk, İlhamın Sanatsal Dışavurumu Erol Akyavaş Resminde Tasavvufi İmge Çözümlemeleri | en_US |
dc.description.tableofcontents | Erol Akyavaş’ın Sanatsal Biyografisi | en_US |
dc.description.tableofcontents | Erol Akyavaş’ın Plastik Güzergahı | en_US |
dc.description.tableofcontents | Erol Akyavaş Resmindeki Tasavvufi İmgeler | en_US |
dc.description.tableofcontents | Sarmal | en_US |
dc.description.tableofcontents | Ölüme ve Seyr-i Sülûk’e Açılan Kapı | en_US |
dc.description.tableofcontents | Oda | en_US |
dc.description.tableofcontents | Mezar | en_US |
dc.description.tableofcontents | Parmaklık ve Duvar | en_US |
dc.description.tableofcontents | Allah’a vasıl olma, rahatlık, ferahlık, Seyr-ü Sülûğun son aşaması | en_US |
dc.description.tableofcontents | Harf | en_US |
dc.description.tableofcontents | Erol Akyavaş’ın Mânevi Serüveninin Plastik Serüveniyle Tekabüliyeti | en_US |
dc.description.tableofcontents | Sonuç | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Işık Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İslam | en_US |
dc.subject | İslam estetiği | en_US |
dc.subject | Seyr-ü sülûk | en_US |
dc.subject | Soyut sanat | en_US |
dc.subject | Tasavvuf | en_US |
dc.subject | Abstract art | en_US |
dc.subject | Islam | en_US |
dc.subject | Islamic aesthetic | en_US |
dc.subject | Spiritual journey in Islam | en_US |
dc.subject | Tasavvuf (Islamic mysticism) | en_US |
dc.subject.lcc | ND873.A39 K47 2012 | |
dc.subject.lcsh | Mysticism and art. | en_US |
dc.subject.lcsh | Mysticism -- Islam. | en_US |
dc.subject.lcsh | Painting, Turkish. | en_US |
dc.subject.lcsh | Painters -- Turkey. | en_US |
dc.subject.lcsh | Painting, Modern -- 20th century -- Turkey. | en_US |
dc.subject.lcsh | Sufism. | en_US |
dc.title | Tasavvuftaki Seyr-ü Sülük izleğinde Erol Akyavaş’ın sanatsal serüveni | en_US |
dc.title.alternative | Erol Akyavas`s artistic adventure on the path of spiritual journey in islamic mysticism | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kepçe, Öznur | en_US |