Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzaydın, Fatihen_US
dc.contributor.authorÜstün, Fatihen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-01T08:38:00Z
dc.date.available2016-06-01T08:38:00Z
dc.date.issued2014-06-12
dc.identifier.citationÜstün, F. (2014). The effects of social media and gamification on prospective students' university choice perceptioncase study: ''the game of your life'' by Özyeğin University. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/898
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 53-55)en_US
dc.descriptionix, 65 leavesen_US
dc.description.abstractThis study is about the effect of online social media and gamification on prospective student's university choice perceptions. University choice perception is very longstanding topic on research area. There are numerous study about university choice but these studies not include newly discussed topics such as online social media and gamification. In this study, our model based on Selin et al. [1] which is an extensive and up-to-date local study about university choice, but the difference is we examined that 'Can we add ‘online social media' as a new information source factor to the model?', and 'gamification' as a moderator factor. In this survey-driven study, we prepare a questionnaire based on Selin et al. [1] and we applied these online survey to Özyeğin University's new students who registered the university at 2012 because, in 2012, Özyeğin University published a Facebook Application "The Game of Your Life" which is a good example of gamification done by a university in Turkey. Our survey reached 304 students from 1264 students who registered the university at 2012. There is 41 students (17 percent of all participants) who played Özyeğin University's "The Game of Your Life" game.en_US
dc.description.abstractBu çalışma çevrimiçi sosyal ağların ve oyunlaştırma faktörünün Türkiye'deki aday öğrencilerin üniversite seçimine etkisini irdelemektedir. Üniversite tercihi süreci araştırma konusu olarak uzun bir geçmişe sahiptir. Üniversite tercihleri ile ilgili çok sayıda çalışma bulunmaktadır ancak bu çalışmaların çok büyük bölümü son yıllarda yaygınlaşan çevrimiçi sosyal ağları ve oyunlaştırma kavramlarını içermemektedir. Bu çalışmada önerdiğimiz model, son yıllarda Türkiye'de üniversite tercihleri ile ilgili yapılmış Selin Küçükkancabaş'ın "Türkiye'deki Öğrencilerin Üniversite Seçim Kararlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi" başlıklı doktora tezi çalışmasını baz almıştır ancak Küçükkancabaş'ın çalışmasından farklı olarak "Çevrimiçi sosyal ağlar üniversite tercihlerinde 'Bilgi Kaynağı' olarak bir faktör olabilir mi?" ve "Oyunlaştırma üniversite tercihlerinde 'Üniversite Karakteristiği' ve 'Bilgi Kaynağı' faktörlerine etkili moderatör faktör olabilir mi?" soruları irdelenmiştir. Bu anket uygulamalı çalışmada, Özyeğin Üniversitesi'nin uyguladığı "Hayatının Oyunu" isimli oyunlaştırma örneği üzerine vaka çalışması yapılmış ve önerilen model baz alınarak 16 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Anket, Özyeğin Üniversitesi oyunu 2012 yılı tercih dönemi için hazırlayıp yayımladığından, Özyeğin Üniversitesi'nin 2012 girişlerine çevrimiçi olarak gönderilmiştir. Anter Özyeğin Üniversitesi'nin 2012 girişli 1264 öğrencisinden 304'ü tarafından doldurulmuştur. Anketi dolduran öğrencilerden 41 tanesinin (tüm katılımcıların %17'si) "Hayatının Oyunu" isimli oyun uygulamasını kullandığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Backgrounden_US
dc.description.tableofcontentsUniversity Selection Processen_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media as Information Sourceen_US
dc.description.tableofcontentsGamification and Educationen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Methodology and Modelen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Objectives and Methodologyen_US
dc.description.tableofcontentsCase Studyen_US
dc.description.tableofcontentsAbout Özyeğin Universityen_US
dc.description.tableofcontentsGamification: "The Game of Your Life"en_US
dc.description.tableofcontentsConceptual Model and Hypothesisen_US
dc.description.tableofcontentsSurvey Applicationen_US
dc.description.tableofcontentsStatistical Data Analysis and Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsFactor Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsImage Factoren_US
dc.description.tableofcontentsSocial Environment Factoren_US
dc.description.tableofcontentsSocial Media Factoren_US
dc.description.tableofcontentsT-Test Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsT-Test for Image Factoren_US
dc.description.tableofcontentsT-Test for Social Environment Factoren_US
dc.description.tableofcontentsT-Test for Social Media Factoren_US
dc.description.tableofcontentsFrequency Analysis for Social Media Factor Elementsen_US
dc.description.tableofcontentsDiscussion and Limitationsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccHF5415.1265 .U88 2014
dc.subject.lcshSocial media -- Marketing.en_US
dc.subject.lcshInternet games -- Psychological aspects.en_US
dc.titleThe effects of social media and gamification on prospective students' university choice perception case study: ''the game of your life'' by Özyeğin Universityen_US
dc.title.alternativeSosyal medyanın ve oyunlaştırmanın aday öğrencilerin üniversite seçimlerindeki etkisi vaka çalışması: Özyeğin Üniversitesi'nden ''Hayatının Oyunu''en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÜstün, Fatihen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess