Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTemizsoylu, Nurien_US
dc.contributor.authorSertkan, Aslınuren_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-03T11:32:25Z
dc.date.available2016-06-03T11:32:25Z
dc.date.issued2012-09-12
dc.identifier.citationSertkan, A. (2012). Resim sanatında görsel algılama biçimleri açısından dinamizm. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/926
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 89-92)en_US
dc.descriptionvi, 94 leavesen_US
dc.description.abstractGörsel algının dinamik bir süreç olmasının nedeni: Gözümüzle algıladıklarımız, Sadece nesneler, renkler ve şekiller ile yapılmış farklı düzenlemeler değildir. Belirli yönlere sahip gerilimlerin birbiriyle ilişkisi denge ya da karamsarlık yaratır. Görsel bir unsura ait büyüklük, şekil, konum, renk vb. Hepsi birer görsel güç'tür. Farklı görsel güçlerin algılanması, görme ve algılama sürecindeki dinamizmi oluşturur. Dünyayı, duyu organlarımız yoluyla algılarız. (Görmek, işitmek, dokunmak, tat almak, koklamak) Görsel uyarıların göze ulaşması, görsel duyu sürecidir. Bu uyarının anlamı ise, görsel algı sürecinin bir sonucudur. Doğal şeylerin bir sanatçı tarafından irdelenmesi ve işlenmesiyle sanat eseri ortaya çıkar. Sanatın temeli yaratıcılık tarafından belirlenir. Sanatçı izleyiciye ulaşana kadar birçok üretim sürecini izler. Bu süreci; algı, imgelemler, deneme-araştırmalar, bulma ve araştırmalar, yeniden yorumlama ve özgünlük olarak sıralayabiliriz. Düşünmenin yanı sıra algının bu sıralamada rolü büyüktür. Sanatçının algı ile etrafını fark etmesi ile başlayan bir öğrenme süreci vardır. Sanatçı iç dünyasını dışa vurma gereksinimini yaratma süreci ile tamamlamaktadır. Sanat her zaman sanatla beslenmiştir, sanatçılar diğer sanatçıların buluşlarından etkilenmiş ya da onları reddetmişlerdir. Bu şekilde devam eden süreç içinde akımlar birbirini izlemiş ve bunlar sanatsal kültürel yapıyı oluşturmuştur. Yaratıcılık bir iç sorgulamayla başlayabilmektedir. Görsel sanatlar özellikler sanatçının fizyolojik görsel yapısına ve ortaya koyduğu, yorumladığı işin görsel dinamik yapısına bağlıdır. Buna varabilmek ve gereken yolu oluştururken neleri irdelemek gerektiğini çalışmamızda algı, görme, gestalt kuramı, görsel öğelerin psikolojik etkileri ve temel sanat eğitiminde görsel etkilerin kişi ve eğitimindeki eğilimleriyle gerekli sonuca varılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe reason of visual perception is a dynamic process is that, visual perception is not only various arrangements made with objects, colours and shapes. The relationship of tensions with specific directions causes balance or hesitancy. Size, shape, position, colour, etc. Relating to visual component are all visual power.Perception of various visual forces creates the dynamism in the process of vision and perception. We perceive the world through the sende organs.(seeing, hearing, touching, tasting and smelling) 'Visual sense' process is the reaching of visual stimuli to the eye. The meaning of this stimuli is result of the visual perception process. Works of art appears by investing and processing of natural things by an artist. Yhe essence of art is determined by creativity. An artist follows many production process until he meets followers. In this process, perception, imaginations, trial researches, finding and searces, re-interpretation and specifity can be listed. Perception has a great role as well as thinking in this sequence. Artist has a learning process beginning with his realising environs through perception. The artist meets rhe requirement of expressing himself with creation process. Art has always fed with art, artists have influenced by other artists or they took defence them. In this process, trends have changed and those made the artist have the artistic cultural sculpture. Creativity may begin with internal inquiry. Visual arts depends on especially artist's physiological visual structure and his visual dynamics of his work. Way to reach it and creating a perception of what the study should examine the visual, gestalt theory, the psychological effects of visual elements in art education and basic education in the visual effects and trends of people tried to research the necessary conclusion.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsResim Sanatında Görsel Güçlerin Etkisi ve Nitelikleren_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Algılamasında Görsel Algının Baskınlığıen_US
dc.description.tableofcontentsAlgının Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAlgıyı Etkileyen Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsSeçiciliken_US
dc.description.tableofcontentsDeğişmezliken_US
dc.description.tableofcontentsBüyüklük Değişmezliğien_US
dc.description.tableofcontentsŞekil Değişmezliğien_US
dc.description.tableofcontentsParlaklık Değişmezliğien_US
dc.description.tableofcontentsÖrgütlenme ve Gruplanmaen_US
dc.description.tableofcontentsDerinliken_US
dc.description.tableofcontentsGestalt Psikolojisi ve Ortaya Çıkışıen_US
dc.description.tableofcontentsGestalt ve Algılamaen_US
dc.description.tableofcontentsGestalt ve Öğrenmeen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Algılamaen_US
dc.description.tableofcontentsAlgıya Etki Eden İç Etmenleren_US
dc.description.tableofcontentsŞekil-Zemin İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsAlgıya Etki Eden Dış Etmenleren_US
dc.description.tableofcontentsYakınlık İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsBenzerlik İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsTamamlama İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsDevamlılık İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsSimetri İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsPragnanz İlkesien_US
dc.description.tableofcontentsGestalt Parça-Bütün ve Divizyonizmen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Öğelerin Psikolojik Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsMekanen_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsRenk Algısını Etkileyen Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsKişiye Bağlı Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsRenk Körlüğüen_US
dc.description.tableofcontentsYaşen_US
dc.description.tableofcontentsYorgunluken_US
dc.description.tableofcontentsOrtama Bağlı Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsAydınlatmaen_US
dc.description.tableofcontentsIşığın Yoğunluğuen_US
dc.description.tableofcontentsEspasen_US
dc.description.tableofcontentsRitimen_US
dc.description.tableofcontentsBiçimen_US
dc.description.tableofcontentsResim Sanatında Biçim-İçerik İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsStilizasyonen_US
dc.description.tableofcontentsKonuen_US
dc.description.tableofcontentsKompozisyonen_US
dc.description.tableofcontentsLekesel Anlatımlaren_US
dc.description.tableofcontentsResimde Temel Etkiyi Oluşturan Özellikleren_US
dc.description.tableofcontentsZıtlık-Karşıtlıken_US
dc.description.tableofcontentsDengeen_US
dc.description.tableofcontentsŞekil – Alan Anlatımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsVurguen_US
dc.description.tableofcontentsBütünlüken_US
dc.description.tableofcontentsOranen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Eğitimde Görsel Etkilerin Rasyonelleşme Adına Görsel Niteliklerin İrdelenip –Araştırılması (Temel Sanat Eğitimi Uygulamalarında Görüldüğü Gibi)en_US
dc.description.tableofcontentsNoktaen_US
dc.description.tableofcontentsÇizgien_US
dc.description.tableofcontentsKonturen_US
dc.description.tableofcontentsLekeen_US
dc.description.tableofcontentsTekstür (Doku)en_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectDinamizmen_US
dc.subjectGestalten_US
dc.subjectGörselen_US
dc.subjectResimen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectDynamicen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectVisualen_US
dc.subject.lccN7430.5 .S47 2012
dc.subject.lcshVisual perception.en_US
dc.subject.lcshPainting -- Psychology.en_US
dc.titleResim sanatında görsel algılama biçimleri açısından dinamizmen_US
dc.title.alternativeDynamism in painting art in terms of visual detection formatsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSertkan, Aslınuren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess