Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇavdaroğlu, Buraken_US
dc.contributor.authorSelçuk, Barlasen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-20T12:34:42Z
dc.date.available2016-06-20T12:34:42Z
dc.date.issued2014-01-21
dc.identifier.citationSelçuk, B. (2014). Traffic simulation for traffic congestion problem of Fatih Sultan Mehmet Bridge of Istanbul Turkey. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/991
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 48-49)en_US
dc.descriptionx, 50 leavesen_US
dc.description.abstractOn a regular day, almost 200,000 cars use Fatih Sultan Mehmet Bridge of Istanbul to commute between European and Asian side of the Bosporus. This enormous volume causes the traffic congestion to become a problem not only endemic to the bridge, but also cascading some major arterial roads of the city. This study includes a simulation model to analyze the traffic congestion problem in Fatih Sultan Mehmet Bridge of Istanbul. The main focus of this research are to identify the bottlenecks of the system, to discover vehicle behaviors in these bottlenecks, and to create a simulation model to predict the level of congestion on the bridge that will occur with different arrival rates of the vehicles. Our simulation analysis shows that even though there is no significant difference between the number of cars arriving to the bridge from both directions in the evening rush hour, when both directions on the bridge have four lanes (without any counter-flow lane), east direction (Europe-to-Asia) suffers more from traffic congestion due to lane merging taking place after the electronic toll collection (ETC) plazas. The analysis also suggests that a counter-flow lane in favor of the east (Europe-to-Asia) direction significantly improves the average number of cars congested at the entrance of the bridge.en_US
dc.description.abstractOrtalama bir günde İstanbul Boğazının Avrupa ve Asya yakası arasında seyahat etmek için neredeyse 200,000 araç Fatih Sultan Mehmet Köprüsünü kullanmaktadır. Bu miktarda araç sadece köprüde değil köprüye ulaşan ana arterlerde de trafik sıkışıklığı problemi oluşmasına neden olmaktadır. Bu çalışma Fatih Sultan Mehmet Köprüsündeki trafik sıkışıklığı probleminin analizi için oluşturulmuş bir simülasyon modelini içermektedir. Bu araştırmanın asıl odak noktası sistemin sahip olduğu darboğazların tespit edilmesi, araçların bu darboğazlardaki davranış biçimlerinin incelenmesi ve değişik araç geliş sıklıkları için trafik sıkışıklığı seviyesi tahmini yapılabilmesi için bir simülasyon modeli oluşturulmasıdır. Yapmış olduğumuz analizin önemli sonuçlarından bir tanesi köprünün her iki yakasına gelen araç sayısında önemli bir farklılık olamamasına rağmen akşam yoğunluğu saatlerinde her iki yöne 4 şerit ayrıldığında (ek şerit uygulaması olmadan) Doğu (Avrupa-Asya) yönüne giden araçlar trafik yoğunluğundan daha fazla etkilenmektedir. Bu yoğunluk farkı gişeler bölgesi sonrasındaki şerit birleşimi etkisinden kaynaklanmaktadır. Analizimizin önerisi Doğu yönüne (Avrupa-Asya) bir ek şerit verilerek köprü girişinde ortalama bekleyen araç sayısının azaltılması yönündedir.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsOpportunity cost of timeen_US
dc.description.tableofcontentsTraffic congestion problem in the Worlden_US
dc.description.tableofcontentsCongestion, Jam, Rush Hour and Bottlenecken_US
dc.description.tableofcontentsTraffic congestion & Jamen_US
dc.description.tableofcontentsRush houren_US
dc.description.tableofcontentsBottlenecken_US
dc.description.tableofcontentsScope and Limitations of the Researchen_US
dc.description.tableofcontentsOutline of the Thesisen_US
dc.description.tableofcontentsDefinition of Traffic Congestion Problem in FSM Bridgeen_US
dc.description.tableofcontentsIstanbul, the city with it’s own characteristicsen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature Reviewen_US
dc.description.tableofcontentsSimulation Model & Experimentsen_US
dc.description.tableofcontentsData Needsen_US
dc.description.tableofcontentsData Collectionen_US
dc.description.tableofcontentsData Modificationen_US
dc.description.tableofcontentsModel Formulationen_US
dc.description.tableofcontentsAssumptionsen_US
dc.description.tableofcontentsModel Designen_US
dc.description.tableofcontentsSimulation Model in Arenaen_US
dc.description.tableofcontentsEntity Creationen_US
dc.description.tableofcontentsEntity Processingen_US
dc.description.tableofcontentsEntity Discardingen_US
dc.description.tableofcontentsExperiments and Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsCurrent situationen_US
dc.description.tableofcontentsArrival Rate Scenarios with counter flow laneen_US
dc.description.tableofcontentsArrival Rate Scenarios without any counter flow laneen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.description.tableofcontentsSummary of Researchen_US
dc.description.tableofcontentsOpportunities for Future Worken_US
dc.description.tableofcontentsFurther Improvements in Current ARENA modelen_US
dc.description.tableofcontentsDisrete vs. Continuous Simulationen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDiscrate event simulationen_US
dc.subjectIndustrial engineeringen_US
dc.subjectSystem simulationen_US
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectTraffic controlen_US
dc.subjectTraffic flowen_US
dc.subjectTraffic forecasten_US
dc.subjectTraffic modellingen_US
dc.subjectAyrık olay benzetimien_US
dc.subjectEndüstri mühendisliğien_US
dc.subjectSistem benzetimien_US
dc.subjectTrafiken_US
dc.subjectTrafik akışıen_US
dc.subjectTrafik denetimien_US
dc.subjectTrafik modellemeen_US
dc.subjectTrafik tahminien_US
dc.subject.lccTE7 .S45 2014
dc.subject.lcshBridges -- Design and construction.en_US
dc.subject.lcshBridges -- Turkey -- Istanbul.en_US
dc.subject.lcshDigital computer simulation.en_US
dc.subject.lcshElectronic traffic controls.en_US
dc.subject.lcshTraffic engineering.en_US
dc.titleTraffic simulation for traffic congestion problem of Fatih Sultan Mehmet Bridge of Istanbul Turkeyen_US
dc.title.alternativeFatih Sultan Mehmet köprüsünün trafik yoğunluğu probleminin trafik simülasyonu yöntemiyle incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSelçuk, Barlasen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess