Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzaydın, Fatihen_US
dc.contributor.authorKuru, Murat Berkanten_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-22T02:09:24Z
dc.date.available2016-06-22T02:09:24Z
dc.date.issued2014-06-12
dc.identifier.citationKuru, M. B. (2014).Determining the opinion leaders in online social networks. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1001
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 30-32)en_US
dc.descriptionx, 33 leavesen_US
dc.description.abstractAs online social networks have become the most visited web portals, marketing professionals are having more attention over them. Besides advertising options of the OSNs, advertisers try to leverage content marketing by creating organic word of mouth and earned media. Because of this situation, opinion leaders or key influencers in OSNs become the center of marketing plans but the main issue is how to detect those nodes. In literature, there are different studies in different domains and use several different methods to find out who are those opinion leaders. The common methodology among those studies is centrality and also degree centrality is called a simple and better way to determine the key nodes. In this study, the opinion leaders identification methodology is defined as a combination of degree centrality and engagement rate algorithms. The method is implemented on Facebook domain through a special community by matching existed attributes with the algorithms to clarify how it can be used in marketers' real time operations.en_US
dc.description.abstractÇevrimiçi sosyal ağların en çok ziyaret edilen web portalları haline gelmesiyle birlikte pazarlama profesyonellerinin de odak noktası bu yöne doğru dönmeye başladı. Çevrimiçi sosyal ağlardaki reklam seçeneklerinin yanı sıra, reklamverenler içerik pazarlaması üzerine yoğunlaşarak, organik yani kulaktan kulağa yayılımı arttırmaya ve ek medya kazanımı yaratmaya büyük önem gösteriyorlar. Bu durum nedeniyle, çevrimiçi sosyal ağlardaki kanaat önderleri pazarlama planlarının merkezinde yer almaya başlasa da kimlerin gerçekten kanaat önderi olduğuna karar vermek hala bir problem olmayı sürdürüyor. Farklı platformlara odaklanan ve farklı metodlar ile kanaat önderlerini belirleyen birçok çalışma içerisinde merkeziyet metodunun öne çıktığını hatta kademe merkeziyeti metodunun diğerlerine gore daha basit ve etkili bir yöntem olarak tercih edildiğini görüyoruz. Bu çalışmada, kanaat önderlerini belirleyebilmek için kademe merkeziyeti ve etkileşim oranı metodlarının kombinasyonu ile yeni bir algoritma oluşturulmuştur. Ayrıca, algoritmanın Facebook içerisinden özel bir topluluğun verileri ile eşleştirilmesi yöntemiyle pazarlama alanındaki operasyonlara gerçek hayatta nasıl entegre olabileceğine açıklık getirilmiştir.en_US
dc.description.tableofcontentsEmpirical Studyen_US
dc.description.tableofcontentsFacebook Domainen_US
dc.description.tableofcontentsFocus Groupen_US
dc.description.tableofcontentsAvailable Dataen_US
dc.description.tableofcontentsOpinion Leader Defining Algorithmen_US
dc.description.tableofcontentsDegree Centralityen_US
dc.description.tableofcontentsEngagement Rateen_US
dc.description.tableofcontentsRedefining the Algorithm with Available Dataen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccHF5415.1265 .K87 2014
dc.subject.lcshInternet marketing.en_US
dc.subject.lcshOnline social networks -- Marketing.en_US
dc.subject.lcshSocial media -- Marketing.en_US
dc.subject.lcshInternet advertising.en_US
dc.titleDetermining the opinion leaders in online social networksen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi sosyal ağlarda kanaat önderlerinin tespitien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKuru, Murat Berkanten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess