Sürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanması
Citation
İzci, A. (2018). Sürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanması. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Sinemanın ilk zamanlarında film jenerikleri olarak karşımıza çıkan hareketli grafikler günümüzde çeşitlilik kazanmıştır. Bu çeşitlilik teknolojiyle bağlantılı olarak farklı mecralarda karşımıza çıkmaktadır. Bu mecralardan birisi de hareketli afişlerin sunulacağı ekranlar olmuştur. Henüz yeni bir iletişim aracı olan hareketli afişler ilk örneklerini sosyal medya, web siteleri ve dijital sokak tabelalarında göstermeye başlamıştır. Kapalı ve açık alanlarda kullanılan sanatsal veya ticari amaçlarla tasarlanan film afişleri filmin kavramsal içeriğiyle alakalı olmalıdır. Bu tez çalışmasında filmlerin kavramsal ve görsel açıdan sürreal olanı nasıl temsil ettiği incelenmiş olup psikedelik stil ile ilişkisi araştırılmıştır. Sürreal sinema ile psikedelik stil arasında benzer görsel anlatımlar olduğu saptanmıştır. Hareketli grafikler psikedelik açıdan incelenmiş olup sürreal filmler metafor ve imgeler aracılığıyla hareketli afiş olarak tasarlanmıştır. Hareketli afişlerde tasarım unsurlarına değinerek bu alanda örnek alışmalar tasarlamak amaçlanmıştır. Starting as movie trailers, motion graphic has enlargened its variety until today. This variety can come in different medium forms, depending on technological developments. Screens are one such for mediums that are mentioned. Being just a fresh visual communication, motion posters, its very roots started appearing on social media, web sites and digital outdoor screens. Regardless of being created for commercial or artistic purposes, indoor or outdoor movie posters must be related to movies themselves in conceptual ways. This thesis project is aimed to research how movies represented in surreal style, both visually and conceptually and their connections with psychedelic style. It is determined that there are similar visual expressions between both movements. Their ways of expressions with symbols and imagery is put out. Motion graphic was examined in psychedelic perception and surreal movies were designed as motion posters thanks metaphors and imagery. With the touch of design elements, samples are created in this field as the purpose of this research.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
André Breton ve sürrealist resim ilişkisi
Güngör, Ayşe (Işık Üniversitesi, 2011-09-21)Bu tezin temel amacı, sürrealizmin kurucusu olan Andre Breton ve sürrealist resim arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu tezde öncelikle sürrealizmin tarihsel arkaplanı sunulmuştur. Sonraki bölüm Andre Breton'un hayatı ... -
Gerçeküstücü resmin yapılanmasında bilinçdışının rolü
Büyükkaya, İnan Tanju (Işık Üniversitesi, 2014-09-12)Gerçeküstücülük, zihnin tasarladığı görüntüleri aşarak bu görsel imgelerin gerçekteki iş görme yetilerini tanımlamanın ötesine geçme amacındadır. Gerçeküstücülük için gözün fizyolojik işlevinin bir önemi yoktur. Asıl önemli ... -
Freud'un düş kuramları ve sürrealistler
Dönmez, Nazlı Irmak (Işık Üniversitesi, 2014-09-03)Bu tezin temel amacı, yaratıcı düşüncenin eserin oluşumuna kadar ki sürecini, nörolojik ve psikolojik temellerle bilinç, bilinçdışı, düş ve düş kırıklığı gibi kavramları ele alarak, Freud’un düş kuramlarının Sürrealizm ...