Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKara Sarıoğlu, Didemen_US
dc.contributor.authorAndırın, Mineen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-10-24T01:58:37Z
dc.date.available2019-10-24T01:58:37Z
dc.date.issued2019-08-22
dc.identifier.citationAndırın, M. (2019). 1960 sonrası çağdaş sanatta suyun kullanımı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2216
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 79-81)en_US
dc.descriptionxiv, 81 leavesen_US
dc.description.abstractTarih boyunca insanoğlu, canlılığının devamı için, varlığına muhtaçlığı sebebiyle suya yakın olmuştur. İlk yerleşim yerlerini su kenarlarına kurmuş, hastalıklarına şifayı suda aramış, kimi zaman da suyun gücünden korkarak suyu kutsallaştırmıştır. İnsanlık tarihinde büyük öneme sahip olan su, sanatçıları da etkilemiştir. Su kavramı, manzara resimleri ve mitolojik betimlemelerle, sanat tarihinde sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Bu tez çalışması, suyu salt bir malzeme veya tamamlayıcı unsur olarak görmeyip, kavramsal olarak ele alan çağdaş sanatçıların 1960 sonrası eserlerinde onu nasıl bir ifade aracına dönüştürdüklerini incelemektedir. Konu ele alınırken tarih boyunca insanoğlunun suya olan yaklaşımı araştırılmıştır. Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, felsefe, mitoloji ve dinler tarihindeki yeri ve yaşamsal süreçteki önemi araştırılmış, devamında suyun çağdaş sanatçıların 1960 sonrası eserlerinde sanatçılar tarafından nasıl işlendiği analiz edilmiştir. Çalışma boyunca görülmüştür ki, 1960 sonrası sanat üretiminde suyun farklı halleri olmasından yararlanarak değişim ve dönüşümü ortaya koyan süreçlerin sergilendiği, gaz halinde mekana yayılmasının izleyeni deneyimleyene dönüştürdüğü saptanmış ve sanatçıların çalışmalarında suyu kullanma sebeplerinin farklı halleri olmasından, hayati öneminden kaynaklandığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThroughout history, human beings have been close to water due to their need for existence and survival of their vitality. They established the first settlements by the water and searched for healing for diseases. They were sometimes afraid of the power of water and sacrified it. Water, which has a great importance in the history of humanity, also affected artists. The concept of water is often encountered in art history with the landscape paintings and mythological descriptions. This thesis examines how contemporary artists, who do not see water as a mere material or complementary element, conceptually transform it into a means of expression in their post-1960 works. While approaching the subject, human approach to water has been researched throughout history. The physical and chemical properties of water, its place in the history of philosophy, mythology and religions and the place in life process were researched, and then how water was considered and treated by contemporary artists in their works after 1960 was analyzed. During the study, it was observed that, taking the advantage of the different states of water, processes that demonstrate change and transformation were exhibited in art production after 1960. It was found out that its spreading in a place made people experiencer rather than pursuer and it was also found out that the reasons artists use water in their works are different as it results from its vital importance.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsSUYUN KİMYASAL YAPISI, HALLERİ VE YAŞAMSAL SÜREÇTE ÖNEMİen_US
dc.description.tableofcontentsSuyun Kimyasal Yapısıen_US
dc.description.tableofcontentsSuyun Hallerien_US
dc.description.tableofcontentsSuyun Yaşamsal Süreçte Önemien_US
dc.description.tableofcontentsDÜŞÜNCE TARİHİ ve SUen_US
dc.description.tableofcontentsFelsefe ve Suen_US
dc.description.tableofcontentsDinler Tarihi ve Suen_US
dc.description.tableofcontentsMitolojide Suen_US
dc.description.tableofcontentsTek Tanrılı Dinlerde Suen_US
dc.description.tableofcontentsÇAĞDAŞ SANAT KAVRAMI ve ÇAĞDAŞ SANATTA SUYUN KULLANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Sanat Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Sanatta Suyun Farklı Hallerde Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsKatı Halien_US
dc.description.tableofcontentsSıvı Halien_US
dc.description.tableofcontentsGaz Halien_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectDönüşümen_US
dc.subjectSuen_US
dc.subjectSüreçen_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectProcessen_US
dc.subjectTransformationen_US
dc.subjectWateren_US
dc.subject.lccND1460.W39 A53 2019
dc.subject.lcshWater in art.en_US
dc.title1960 sonrası çağdaş sanatta suyun kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe use of water in contemporary art after 1960en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAndırın, Mineen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess