Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Catherine Grant ile video essay üzerine
(Semire Ruken Öztürk, 2021)
Metin-tabanlı film eleştirisindeki sınırlılıklar ve onun akademik görünürlüğünün baskınlığı karşısında, video denemeler görsel olanın esnekliğinden faydalanıyor. Yeni multimedya teknolojileri birbirinden görece ayrışmış ...
Laura Mulvey, afterimages: on cinema, women and changing times
(Semire Ruken Öztürk, 2021)
Mulvey’in düşünce hayatı esasında hep aynı veya benzer problemlerin temelinde ilerleyerek farklı açılardan o düşünceyi geliştirmeye ve anlamaya dayanıyor. Bu anlamda Mulvey, düşüncesini sürekli yeniliyor, sorguluyor ve bu ...
Belgeselden drama-belgesele gerçeğin yolculuğu: “Rise of Empires: Ottoman”
(2020-09-02)
Alaska ve Kanada’daki gerçek mekanlarda çekilen ilk belgesel film Nanook of the North (Flathery, 1922)’dan sonra belgesel filmin pek çok türü ortaya çıktı. Geçmişi 19. yy’ a uzanan belgesel, gerçeğe en yakın sinemasal ürün ...
Armenian identity in the Turkish and American documentaries through images
(2017-10-06)
While cinema carrying the social values of past to present, it is also leading up the embodiment of the dominant perception shapes the present. In this regard, the representation of reality has much importance in the ...
Gerçeklik, temsil ve yabancılaşma bağlamında Covid-19 pandemisinin televizyon dizilerindeki görünümü
(2021-07-25)
Pandemi dönemi tüm dünyada yaşamı çeşitli biçimlerde değiştirmiş ve bu değişim kendisini her alanda göstermiştir. Kitle iletişim araçları ise bu değişime doğrudan maruz kalan alanlardan biri olmuştur. Özellikle televizyonun ...
The counter hegemony area of past extended to present on the axis of the memory: documentary film
(Nüve Kültür Merkezi, 2021-05)
[No abstract available]