Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFalcıoğlu, Pınaren_US
dc.contributor.authorBudur, Buseen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-19T11:36:25Z
dc.date.available2020-11-19T11:36:25Z
dc.date.issued2020-09-11
dc.identifier.citationBudur, B. (2020). Minimizing sla time using six sigma dmaic method in a multinational company. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2926
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 39-42)en_US
dc.descriptionxi, 43 leavesen_US
dc.description.abstractToday, the sectors are affected by the rapidly changing economic conditions. For this reason, service industries face global competition. The biggest problems of these industries are decreasing profit margins and high quality service demand. In today's economy, the sales price is mostly determined by the market, not by businesses. For this reason, businesses that carries out their processes effectively and efficiently can compete in today's economic conditions. Companies try to implement various strategies and innovations to improve their service quality processes. The first coming to mind and the most powerful philosophy for process development is Six Sigma. The aim of Six Sigma is to reduce cost and waste, to provide high quality service, and increase efficiency. Development methods were compared and as a result, DMAIC was chosen for the project. DMAIC is one of Six Sigma's most effective methods. Applying DMAIC is a good option for the development of the process, as the cause of the errors is not clearly visible in the processes. It is also a business strategy that helps to meet customer needs and expectations. Therefore, the Six Sigma DMAIC methodology has been applied to increase the quality of service provided to internal and external customers, to reduce time wasting and to increase the efficiency of the process. The steps of the implemented project are also explained in this thesis. In the study, Six Sigma is generally mentioned firstly and then DMAIC method and its steps are explained. Then, the phases in the implemented project are explained. The applied techniques in the five phases of the DMAIC project are included. The project has been implemented in an international company from the service sector to develop processes and improve service quality. The team to which the project is implemented receives extensive demand during the day. The time of meeting each request is calculated and the global target is four hours on average. Team performance can be calculated by drawing reports over a global system used by the company. The initial measurement shows that the average turning speed is seventeen hours. As a result, with the implementation of the DMAIC project, the average turning speed is reduced to two hours.en_US
dc.description.abstractGeliştirme metotları karşılaştırılmış ve sonucunda proje için DMAIC seçilmiştir. DMAIC, Altı Sigma'nın en etkili metotlarından biridir. Süreçlerde hataların nedeninin açık bir şekilde görünmemesi sebebiyle ve sürecin geliştirilmesi için DMAIC uygulamak iyi bir seçenektir. Aynı zamanda, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya yardımcı olan bir iş stratejisidir. Bu nedenle, iç ve dış müşteriye verilen hizmetin kalitesinin artırmak, zaman israfını azaltmak ve sürecin verimini artırmak için Altı Sigma DMAIC metodolojisi uygulanmıştır. Bu tezde de uygulanan projenin adımları anlatılmıştır. Yapılan çalışmada ilk olarak Altı Sigma'dan genel olarak bahsedilmiş sonrasında ise DMAIC metodu ve adımları anlatılmıştır. Daha sonra uygulanan projedeki adımlar anlatılmıştır. DMAIC projesinin beş adımında uygulanan tekniklere yer verilmiştir. Proje hizmet sektöründen uluslararası bir firmada süreç geliştirmek ve hizmet kalitesini artırmak adına uygulanmıştır. Projenin uygulandığı ekip gün içerisinde yoğun olarak talep almaktadır. Her talebin karşılanma süresi hesaplanmakta olup küresel hedef ortalama dört saatir. Ekip performansı şirketin kullanmış olduğu global bir sistem üzerinden rapor çekerek hesaplanabilmektedir. Başlangıçtaki ölçüm ortalama dönüş hızının on yedi saat olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, DMAIC projesinin uygulanması ile ortalama dönüş hızı iki saate düşürülmüştür.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsSIX SIGMAen_US
dc.description.tableofcontentsDefination of Six Sigmaen_US
dc.description.tableofcontentsHistory of Six Sigmaen_US
dc.description.tableofcontentsMethods Comparisonen_US
dc.description.tableofcontentsKaizenen_US
dc.description.tableofcontentsJidokaen_US
dc.description.tableofcontentsBusiness Process Reengineeringen_US
dc.description.tableofcontentsValue Stream Transformationen_US
dc.description.tableofcontentsSix Sigma in Service Industryen_US
dc.description.tableofcontentsSIX SIGMA METHODOLOGY – DMAICen_US
dc.description.tableofcontentsDMAIC Phasesen_US
dc.description.tableofcontentsDefineen_US
dc.description.tableofcontentsMeasureen_US
dc.description.tableofcontentsAnalyseen_US
dc.description.tableofcontentsImproveen_US
dc.description.tableofcontentsControlen_US
dc.description.tableofcontentsReason to Chose DMAIC Methoden_US
dc.description.tableofcontentsDMAIC Rolesen_US
dc.description.tableofcontentsExecutiveen_US
dc.description.tableofcontentsChampionen_US
dc.description.tableofcontentsProcess Owneren_US
dc.description.tableofcontentsMaster Black Belten_US
dc.description.tableofcontentsBlack Belten_US
dc.description.tableofcontentsGreen Belten_US
dc.description.tableofcontentsYellow Belten_US
dc.description.tableofcontentsDMAIC Toolsen_US
dc.description.tableofcontentsHistogramen_US
dc.description.tableofcontentsFlow Chartsen_US
dc.description.tableofcontentsBrainstormingen_US
dc.description.tableofcontentsPareto Diagramen_US
dc.description.tableofcontentsSTUDY IN COMPANY Aen_US
dc.description.tableofcontentsFirst Phaseen_US
dc.description.tableofcontentsProject Charteren_US
dc.description.tableofcontentsScopeen_US
dc.description.tableofcontentsVoC to CtC Matrixen_US
dc.description.tableofcontentsSecond Phaseen_US
dc.description.tableofcontentsThird Phaseen_US
dc.description.tableofcontentsFishbone Techniqueen_US
dc.description.tableofcontentsFourth Phaseen_US
dc.description.tableofcontentsEffort – Benefit Matrixen_US
dc.description.tableofcontentsFifth Phaseen_US
dc.description.tableofcontentsCONCLUSIONen_US
dc.description.tableofcontentsThesis Generalizationen_US
dc.description.tableofcontentsFuture Worken_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectServise qualityen_US
dc.subjectProcess developmenten_US
dc.subjectSix sigmaen_US
dc.subjectDMAICen_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectSüreç geliştirmeen_US
dc.subjectAltı sigmaen_US
dc.subject.lccHD62.15 .B838 2020
dc.subject.lcshSix sigma (Quality control standard)en_US
dc.subject.lcshTotal quality management.en_US
dc.titleMinimizing sla time using six sigma dmaic method in a multinational companyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID10359870
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBudur, Buseen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess