Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBüker, Nalanen_US
dc.contributor.authorToğuşlu, Cihanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-05-09T19:31:12Z
dc.date.available2022-05-09T19:31:12Z
dc.date.issued2021-04-22
dc.identifier.citationToğuşlu, C. (2021). Dijital platformlar sonrası izleyici alışkanlıklarının kuşaklara göre değerlendirilmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4252
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 73-79)en_US
dc.descriptionxi, 85 leavesen_US
dc.description.abstractTelevision has changed the world drastically since its invention. It has served people in many ways ranging from informing, entertaining, and creating public opinion and has managed to become one of the most widely used mass media tools for more than a century. Recently, as the digitalization is gaining more and more power in the world, new information and entertainment sources and ways have been developed. With the proliferation and acceleration of the Internet, new broadcasting channels have emerged that offer online or offline viewing via the Internet with devices such as smart mobile phones, tablets and portable computers. These digital platforms, which challenge traditional broadcasting routines, offer lower cost broadcasting opportunities. They also aim to reach more people on the internet. Therefore, they have managed to become a strong alternative to television and continue to be accepted and proliferated day by day. Television broadcasting, which is in mutual interaction with societies, continues to take steps to provide a more individual and even interactive experience while maintaining this function. The interest toward these digital broadcasting channels, which have managed to become a global phenomenon, may vary among people of different age groups and educational and economic status. This study shows how and in what direction traditional television viewing habits and the preferences of viewers have changed with new broadcast media such as YouTube, Netflix, Amazon Prime, IPTV, and what kind of similarities or differences we observe in the preferences and habits of Generation X, Generation Y and Generation Z toward digital media. In order to reveal these, here I present a survey study.en_US
dc.description.abstractTelevizyon icat edildiği günden bugüne dünyayı değiştiren bir cihaz olmayı başarmıştır. Bilgi edinme, eğlendirme, haberdar etme, kamuoyu oluşturma gibi birçok rolü üstlenmiş yüz seneyi aşkın zamandır toplumunun en yaygın kullandığı kitle iletişim araçlarından biri olmuştur. Karasal yayıncılık, kablolu yayıncılık, uydulu yayıncılık teknolojiye entegre olarak teknik olarak sürekli dönüşen televizyon yayıncılığının şekli dijitalleşmenin egemen olduğu son yıllarda internet yayıncılığı ile yeni bir form daha elde etmiştir. İnternetin yaygınlaşması ve hızlanması, internet aracılığı ile akıllı cep telefonu, tablet ve taşınabilir bilgisayar gibi cihazlar ile yine internet üzerinden çevrimiçi (online) ya da çevrimdışı (offline) izleme imkanları sunan yeni dijital yayın mecraları ortaya çıkmıştır. Geleneksel yayıncılık ezberlerini bozan, daha düşük maliyetli yayıncılık fırsatı sunan, internet üzerinden daha fazla insana ulaşılmasını hedefleyen bu dijital platformlar televizyona kuvvetli bir alternatif olmayı başarmıştır ve dünya genelinde gün geçtikçe daha fazla kabul görmeye ve çoğalmaya devam etmektedir. Toplumlarla karşılıklı etkileşim içerisinde olan televizyon yayıncılığı bir yandan bu işlevini sürdürürken öte yandan daha bireysel hatta interaktif bir deneyim sunma yönünde adımlar atmaya devam etmektedir. Küresel birer fenomen olmayı başarmış bu dijital yayın mecralarına gösterilen ilgi farklı yaş gruplarında, farklı eğitim ve ekonomik koşullarda yaşayan insanlarda çeşitlilik gösterebilmektedir. Bu çalışma geleneksel televizyon izleme alışkanlıkları ve izleyicilerin tercihlerinin YouTube, Netflix, Amazon Prime, IPTV gibi yeni yayın mecraları ile nasıl, ne yönde değiştiğini, X kuşağı, Y kuşağı ve Z kuşağı özelinde tercih ve alışkanlıkların ne gibi benzerlik ya da farklılıklar gösterdiğini, dijital platformlardan ve geleneksel televizyon yayını yapan yayıncılardan beklentilerin neler olduğunu katılımcılara internet ortamında sunulan anket çalışması ile tespit etmeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.description.tableofcontentsTelevizyon Yayıncılığı ve Tarihsel Süreçen_US
dc.description.tableofcontentsKarasal Televizyon Yayıncılığıen_US
dc.description.tableofcontentsKablolu Televizyon Yayıncılığıen_US
dc.description.tableofcontentsUydulu Televizyon Yayıncılığıen_US
dc.description.tableofcontentsDijitalleşme (Sayısallaşma) ve Dijital (Sayısal) Yayıncılığa Geçişen_US
dc.description.tableofcontentsİnternet Yayıncılığıen_US
dc.description.tableofcontentsIPTV (Internet Protocol)en_US
dc.description.tableofcontentsVoD (Video on Demand) İsteğe Bağlı Video ve Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsSvoD (Subscription Video on Demand) Talep Üzerine Abonelik Videosuen_US
dc.description.tableofcontentsAVoD (Advertising Based Video on Demand)en_US
dc.description.tableofcontentsNetflixen_US
dc.description.tableofcontentsAmazon Prime Videoen_US
dc.description.tableofcontentsHuluen_US
dc.description.tableofcontentsİnternet Üzerinden Televizyon Yayıncılığının Türkiye’deki Durumuen_US
dc.description.tableofcontentsDijitalleşmenin Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsKültür, Dijitalleşme Süreci ile Dijital Kültüre Geçişen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Eşitsizlik (Digital Divide)en_US
dc.description.tableofcontentsDijitalleşme Süreci ile Dönüşen Kimliken_US
dc.description.tableofcontentsDijitalleşmenin Tüketime ve Kuşaklara Etkisi: Kuşak Tanımı ve Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsYeni Medya ile Değişen Toplumsal Yapıen_US
dc.description.tableofcontentsDİJİTAL PLATFORMLAR VE İZLEYİCİ ALIŞKANLIKLARININ KUŞAKLARA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Metoduen_US
dc.description.tableofcontentsEvren ve Örneklemen_US
dc.description.tableofcontentsSınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsBulgularen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Bilgilerien_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Televizyon İzleme Alışkanlıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Dijital Platformlardaki Alışkanlıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsX, Y, Z kuşaklarının Televizyon izleme alışkanlıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsX, Y, Z kuşaklarının Dijital Platform Alışkanlıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Platformlarda Dijitalleşme Sürecinde İzleyici Alışkanlıklarının Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Platformlarda Dijitalleşme Sürecinde İzleyici Alışkanlıklarının Kuşaklara Göre Değerlendirilmesien_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTelevisionen_US
dc.subjectDigital platformen_US
dc.subjectViewing habitsen_US
dc.subjectGenerationen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectDijital platformen_US
dc.subjectİzleme alışkanlıklarıen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subject.lccPN1995.9.T43 T64 2021
dc.subject.lcshMotion picture industry -- Technological innovations.en_US
dc.subject.lcshMass media -- Audiences.en_US
dc.titleDijital platformlar sonrası izleyici alışkanlıklarının kuşaklara göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeTelevision and digital media viewership habits and corresponding evaluations across generationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess