Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeveli, Evrim İldemen_US
dc.contributor.authorKamran, Zonairaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi (İngilizce) Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-23T09:05:35Z
dc.date.available2022-09-23T09:05:35Z
dc.date.issued2022-02-01en_US
dc.identifier.citationKamran, Z. (2022). Factors affecting online purchase intention of clothing in Pakistan. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4882
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 46-54)en_US
dc.descriptionxii, 58 leavesen_US
dc.description.abstractThe study aims to analyze the effect of trust and perceived risk with moderating role of brand awareness and mediating role of attitude on intention to purchase online. The positivist approach is used for data collection. Questionnaires were distributed among approximately 215 individuals in Rawalpindi and Islamabad. The convenience sampling technique is used for data collection. Our findings show that increased trust leads to a positive attitude ultimately leading to increased online purchase intentions of clothing. The more brand has awareness in consumers more will be trusted an e-brand. Perceived risk plays a significant but negative role in online purchasing intentions towards a product. If consumers have a higher perceived risk towards an e-brand, consumers will be more hesitant towards purchasing such a brand. Perceived risk creates a negative attitude towards any e-brand ultimately creating a negative purchase intention toward such brand. In Pakistan specifically in Islamabad, Females make more e-purchases than men. The significance of this model is supported by the theory of reasoned action and the theory of planned behaviour. This research is useful for the clothing industry in Pakistan. This will help them understand consumer intentions to purchase online and what factors are affecting the re-purchase intentions positively as well as negatively. This research can also help academic practitioners. Such a study is not being performed before in Islamabad, Pakistan. This study adds value to the growing online clothing businesses. It will help add value to the growing literatüre especially, on online purchase intentions towards clothes and the impact of perceived risk and trust directly and with mediation (attitude) and moderation (brand awareness) of variables.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, güven ve algılanan riskin, marka farkındalığının düzenleyici rolü ve tutumun çevrimiçi satın alma niyeti üzerindeki aracı rolü ile etkisini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Veri toplamada pozitivist yaklaşım kullanılmaktadır. Anketler Ravalpindi ve İslamabad'da yaklaşık 215 kişiye dağıtıldı. Veri toplamak için kolayda örnekleme tekniği kullanılmaktadır. Bulgularımız, artan güvenin olumlu bir tutuma yol açtığını ve nihayetinde giyimin çevrimiçi satın alma niyetlerinin artmasına yol açtığını gösteriyor. Tüketicilerde ne kadar çok marka bilinirliği varsa, bir e-markaya daha çok güvenilecektir. Algılanan risk, bir ürüne yönelik çevrimiçi satın alma niyetlerinde önemli ancak olumsuz bir rol oynar. Tüketiciler bir e-markaya karşı daha yüksek algılanan riske sahipse, tüketiciler bu markayı satın alma konusunda daha tereddütlü olacaktır. Algılanan risk, herhangi bir e-markaya karşı olumsuz bir tutum yaratır ve sonuçta bu markaya karşı olumsuz bir satın alma niyeti yaratır. Pakistan'da, özellikle İslamabad'da, Kadınlar erkeklerden daha fazla e-satın alma yapıyor. Bu modelin önemi, gerekçeli eylem teorisi ve planlı davranış teorisi tarafından desteklenmektedir. Bu araştırma Pakistan'daki giyim endüstrisi için faydalıdır. Bu, tüketicilerin çevrimiçi satın alma niyetlerini ve e-satın alma niyetlerini olumlu ve olumsuz etkileyen faktörleri anlamalarına yardımcı olacaktır. Bu araştırma aynı zamanda akademik uygulayıcılara da yardımcı olabilir. Böyle bir çalışma Pakistan'ın İslamabad kentinde daha önce yapılmamıştır. Bu çalışma, büyüyen çevrimiçi giyim işletmelerine değer katmaktadır. Özellikle giysilere yönelik çevrimiçi satın alma niyetleri ve algılanan risk ve güvenin doğrudan ve değişkenlerin aracılık (tutum) ve ılımlılık (marka farkındalığı) ile etkisi konusunda büyüyen literatüre değer katmaya yardımcı olacaktır.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsBackground of the studyen_US
dc.description.tableofcontentsTextile Industry of Pakistanen_US
dc.description.tableofcontentsOnline Shoppingen_US
dc.description.tableofcontentsConsumer Behavior of Pakistanen_US
dc.description.tableofcontentsBarriers to Adoption of Online Shopping in Pakistanen_US
dc.description.tableofcontentsSignificance of the studyen_US
dc.description.tableofcontentsAim of studyen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Objectivesen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Questionsen_US
dc.description.tableofcontentsScope and Delimitations of the studyen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVIEWen_US
dc.description.tableofcontentsConcepts and definitionsen_US
dc.description.tableofcontentsOnline Purchase Intentionen_US
dc.description.tableofcontentsPerceived Risken_US
dc.description.tableofcontentsTrusten_US
dc.description.tableofcontentsAttitudeen_US
dc.description.tableofcontentsBrand Awarenessen_US
dc.description.tableofcontentsTheoretical Reflectionsen_US
dc.description.tableofcontentsIdentifying literature gap pertaining to topic under studyen_US
dc.description.tableofcontentsSubstantiating evidences from the literatureen_US
dc.description.tableofcontentsPerceived Risk and Online Purchase Intentionen_US
dc.description.tableofcontentsTrust and Online Purchase Intentionen_US
dc.description.tableofcontentsAttitude and Online Purchase Intentionen_US
dc.description.tableofcontentsAttitude and Perceived Risken_US
dc.description.tableofcontentsBrand Awareness and Trusten_US
dc.description.tableofcontentsCritical analysis of the literatureen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Hypothesesen_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsSample Selectionen_US
dc.description.tableofcontentsPre-Testingen_US
dc.description.tableofcontentsPopulation Frameen_US
dc.description.tableofcontentsUnit of Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsType of studyen_US
dc.description.tableofcontentsTime Horizonen_US
dc.description.tableofcontentsResearchers Strengthen_US
dc.description.tableofcontentsInstrument Development/Selectionen_US
dc.description.tableofcontentsData Collection Proceduresen_US
dc.description.tableofcontentsSecondary dataen_US
dc.description.tableofcontentsPrimary dataen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Approachen_US
dc.description.tableofcontentsData Analysis Techniquesen_US
dc.description.tableofcontentsEthical considerationsen_US
dc.description.tableofcontentsData preparationen_US
dc.description.tableofcontentsData checkingen_US
dc.description.tableofcontentsDATA ANALYSIS AND RESULTSen_US
dc.description.tableofcontentsDemographic Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsFrequency Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsReliability Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsDescriptive Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsCorrelation Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsAssumption of Regression Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsMediationen_US
dc.description.tableofcontentsModerationen_US
dc.description.tableofcontentsDISCUSSIONen_US
dc.description.tableofcontentsLimitationen_US
dc.description.tableofcontentsCONCLUSIONen_US
dc.description.tableofcontentsSummary of Discussionen_US
dc.description.tableofcontentsRecommendations and Future Implicationen_US
dc.description.tableofcontentsQUESTIONNAIREen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOnline purchase intentionen_US
dc.subjectPerceived risken_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectPositive attitudeen_US
dc.subjectBrand awarenessen_US
dc.subjectE-apparel industryen_US
dc.subjectTheory of reasoned actionen_US
dc.subjectTheory of planned behavioren_US
dc.subjectÇevrimiçi satın alma niyetien_US
dc.subjectAlgılanan risken_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectOlumlu tutumen_US
dc.subjectMarka bilinirliğien_US
dc.subjectE-giyim endüstrisien_US
dc.subjectGerekçeli eylem teorisien_US
dc.subjectPlanlı davranış teorisien_US
dc.subject.lccHF5415.33.P35 K36 2022
dc.subject.lcshConsumer behavior -- Pakistan.en_US
dc.subject.lcshElectronic commerce -- Pakistan.en_US
dc.titleFactors affecting online purchase intention of clothing in Pakistanen_US
dc.title.alternativePakistan’da kıyafetlerin online satın alma niyetini etkileyen faktörleren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi (İngilizce) Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4367-2689
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKamran, Zonairaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess