Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTavman, Emine Başaken_US
dc.date.accessioned2022-09-29T10:30:14Z
dc.date.available2022-09-29T10:30:14Z
dc.date.issued2022-07-19
dc.identifier.citationTavman, E. B. (2022). The success of freemium business model: multiple case studies of industry leaders. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 635-642. doi:10.37880/cumuiibf.1063898en_US
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4911
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.37880/cumuiibf.1063898
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1112699
dc.description.abstractFreemium, ücretsiz ve premium sürümlerin bir arada sunulduğu “free” ve “premium” terimlerinin birleşimi ile ortaya çıkmış bir kavramdır. Freemium iş modeli, son zamanlarda çevrimiçi pazarlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Günümüzde birçok dijital işletme ücretli ve ücretsiz sürümlerin bir arada sunulduğu freemium iş modelini uygulamaktadır. Ancak freemium iş modelinin başarısı hakkında kısıtlı bir bakış açısı bulunmaktadır. Bu makalenin amacı, dijital dünyada freemium iş modeli ile başarılı olmanın kilit noktalarını vurgulamaktır. Çalışmada, dijital bir işletmenin başarılı bir freemium iş modeli uygulamasını sağlayan temel stratejileri kanvas iş modeli ve 4V iş modeli çerçevesi ile açıklanmaktadır. Bu doğrultuda, sürdürülebilir bir freemium modeli geliştirmeyi başaran çevrimiçi sektörde faaliyet gösteren dijital şirketler (LinkedIn, Youtube, Spotify ve Google Drive) üzerinden çoklu vaka çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Literatürde freemium iş modelini inceleyen çalışmaların kısıtlı olduğu görülmektedir. Mevcut çalışma, freemium iş modelinin sınırlı anlayışını genişletmeyi, çevrimiçi şirketlerin freemium iş modelinin kendileri için uygun olup olmadığını değerlendirmelerine ve başarılı bir freemium iş modeli geliştirmek ve sürdürmek için stratejiler geliştirmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Araştırma bulguları, farklılaştırılmış ürün teklifleri ve büyüme stratejisinin freemium iş modelinin temel taşı olduğunu ortaya koymaktadır. Kullanıcı tabanını genişletmek, ücretsiz ve ücretli sürümler arasındaki dengenin korunması, inovasyona yatırım, stratejik iş ortaklıkları, sosyal ağlar ile etkileşim, kullanıcılardan iç görü elde etme ve uluslararasılaşma, freemium iş modelinin sürdürülebilir olabilmesi için kritik önem taşımaktadır. Son olarak, müşteri sadakatinin artırılması için değer tekliflerinin müşteri tarafından iyi algılanması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractFreemium is a concept that emerged with the combination of the terms "free" and "premium", where free and premium versions are offered together. The freemium business model has been widely used in online markets recently. Today, many digital businesses implement the freemium business model, in which paid and free versions are offered together. However, there is a limited perspective on the success of the freemium business model. The purpose of this article is to highlight the key points of being successful in the digital world with the freemium business model. In the study, the main strategies that enable an online organization to run a successful freemium business model are explained with the canvas business model and the 4V business model framework. In this regard, multiple case studies were conducted on online digital companies (LinkedIn, Youtube, Spotify, and Google Drive) that managed to develop a sustainable freemium model. Studies examining the freemium business model are limited in the literature. The current study aims to expand the current understanding of the freemium business model, help online companies evaluate whether the freemium business model is suitable for them, and develop strategies to develop and maintain a successful freemium business model. Research findings reveal that differentiated product offerings and growth strategies are the cornerstones of the freemium business model. Expanding the user base, maintaining the balance between free and paid versions, investing in innovation, strategic partnerships, interaction with social networks, gaining insight from users, and internationalization are critical for the sustainability of the freemium business model. Finally, value propositions must be perceived well by the customer to increase customer loyalty.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFreemiumen_US
dc.subjectFreemium iş modelien_US
dc.subjectKanvas iş modelien_US
dc.subjectFreemium business modelen_US
dc.subjectBusiness model canvasen_US
dc.titleThe success of freemium business model: multiple case studies of industry leadersen_US
dc.title.alternativeFreemium iş modelinin başarısı: endüstri liderlerinin çoklu vaka çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Department of Business Administrationen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2544-9467
dc.identifier.volume23
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage635
dc.identifier.endpage642
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTavman, Emine Başaken_US
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster