Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık Üniversitesien_US
dc.contributor.editorKaradağ, Deryaen_US
dc.contributor.editorOzar, Betülen_US
dc.contributor.editorGülbahar, Simgeen_US
dc.date.accessioned2022-09-29T10:58:11Z
dc.date.available2022-09-29T10:58:11Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.citationOyunlaştırma ve mekan : yaz çalıştayı, 26-30 Temmuz 2021 / editör Derya Karadağ, Betül Ozar, Simge Gülbahar. İstanbul : Işık Üniversitesi Yayınları, 2022.en_US
dc.identifier.isbn9789756494530
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4912
dc.description.abstractTasarım eğitiminde çalıştaylar, resmi müfredatlar içerisinde yer almadığı halde öğrencinin kendisini geliştirebilmesi ve yürütücülerle birlikte bir araştırma ortamında deneyim ve becerilerini geliştirebilmesi için büyük önem taşımaktadır. Bilgi paylaşımı ve üretiminin sağlanması adına disiplinler arası ve kolektif bir ortam sunan çalıştaylar sayesinde, formel eğitimin içine doğrudan girmeyen konular hakkında tasarım öğrencilerine yeni bakış açıları ve perspektifler kazandırılmaktadır. Bu amaçlara hizmet etmesi amacıyla, Işık Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından 26-30 Temmuz 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen 'Oyunlaştırma ve Mekan Yaz Çalıştayı' düzenlenmiştir. Covid-19 salgını sonrası, yüz yüze olan tasarım stüdyolarının zorunlu olarak çevrimiçi ortama taşınması, çalıştayın da dijital ortamda gerçekleştirilmesine neden olmuştur. Fakat çalıştayın çevrimiçi süreci, farklı üniversitelerden akademisyenlerin ve öğrencilerin buluştuğu zengin bir tasarım atölyesi haline gelmesi ile sonuçlanmıştır. Toplamda 11 atölye, 49 katılımcı ve 21 yürütücü ile çalıştay sonuçlandırılmıştır. Çevrimiçi ortamların bir buluşma mekanı olarak kullanılması, bu çalışmanın temasının belirlenmesine zemin hazırlamıştır. Oyun, tarih boyunca yaşamın ayrılmaz bir parçası, canlıların çevreleri ile kurdukları ilişki ve öğrenme süreçleri için güçlü bir çerçeve olmasının yanı sıra, fiziksel ve dijital ortamlarda gerçekleştirilebilen bir eylemdir. Bu güçlü kavramsal ve yöntemsel çerçeve, bugün "oyunlaştırma" olarak her alanda karşımıza çıkmaktadır. Oyun tasarım konseptleri ve ögeleri, yaygın olarak oyun dışı alanlarda öğrenme motivasyonun artırılması ve kullanıcıları problem çözmeye teşvik etmesi gibi amaçlarla yaygın olarak kullanılmaktadır. çalıştay hakkında... Tasarımın tüm disiplinlerinde oyunlaştırma öğeleri ve yöntemleri, farklı şekillerde kullanılabilmektedir. Tasarımcı kullanıcı-mekan arasındaki etkileşimin artırılması, kentin okunması, tarihsel süreçlerin kayıt altına alınması, tasarım eğitiminde stüdyo ortamının zenginleştirilmesi gibi pek çok konuda, oyunlaştırma yöntemlerinin potansiyelleri bir haftalık atölye sürecinde farklı başlıklar altında ele alınmıştır. ‘3..2..1... Design!’, ‘Arkeolojiyi Oyunlaştırmak - arkeOyun’, ‘BEDENİM eşittir EVİM (midir?)’, ‘Evimde "GO" Seferi’, ‘İşlevleri Haritalamak’, ‘Kullanıcı Odaklı Tasarım’, ‘Kullanıcı Ölçeğinde Mekanın Eskizlerle Kurgulanması’, ‘Mekan ve Moda Ara Kesitinde Cephesel Oyunlar’, ‘Modeller, Kodlar ve Sayısallaştırma’, ‘Porta Continua’ ve ‘Renkli Adımlar’ atölyeleri gerçekleştirilmiş ve sonuçların atölyenin tüm katılımcılarıyla yapılan bir toplantıda paylaşılmıştır. Atölyelerin kuramsal olarak desteklenmesi amacıyla, Doç. Çetin Tüker tarafından ‘Oyunlaştırma ve Mekan’ ve Pelin Bolca tarafından ‘Tarihi Çevrenin Korunması ve Farkındalık için Oyunlaştırma’ başlıklı seminerler düzenlemiştir. Bu çalıştaya katılım gösteren tüm öğrencilere ve atölye yürütücülerimize emeklerinden ötürü teşekkür eder, bundan sonraki atölyelerimizde de her zaman birlikte farklı temalarla bir araya gelmeyi dileriz. Bizlerle bilgi ve deneyimlerini paylaşan Doç. Çetin Tüker’e, Dr. Pelin Bolca’ya, atölye sürecinde Fakültemiz bünyesinde bizleri her zaman destekleyen Prof.Dr. Adnan Uzun’a, Dr. Öğr. Üyesi Tunca Güzeloğlu’na, Araş. Gör. Beyza Özdeniz’e teşekkür ederiz.en_US
dc.description.tableofcontentsSunuş - Çalıştay Hakkındaen_US
dc.description.tableofcontentsSayılarla Çalıştayen_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırma ve Mekan Tasarımı, Çetin Tükeren_US
dc.description.tableofcontentsTarihi Çevrenin Korunması ve Farkındalık için Oyunlaştırma, Pelin Bolcaen_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 01: 3...2...1... Design!en_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 02: Arkeolojiyi Oyunlaştırmak: ArkeoYUNen_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 03: BEDENİM eşittir EVİM (midir?)en_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 04: Evimde "GO" Seferien_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 05: Kullanıcı Odaklı Tasarım Atölyesien_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 06: Kullanıcı Ölçeğinde Mekanı Eskizle Kurgulamaken_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 07: Mekan ve Moda Ara Kesitinde Cephesel Oyunlaren_US
dc.description.tableofcontentsAtölye 08: Renkli Adımlar Atölyesien_US
dc.description.tableofcontentsÇalıştaydan Kareleren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceOyunlaştırma ve Mekan: Yaz Çalıştayı 26-30 Temmuz 2021en_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectMekanen_US
dc.subjectOyunlaştırma ve Mekanen_US
dc.subject.lcshArchitecture – Study and teaching.en_US
dc.subject.lcshArchitectural design – Study and teaching.en_US
dc.titleOyunlaştırma ve Mekan: Yaz Çalıştayı 26-30 Temmuz 2021en_US
dc.typeBooken_US
dc.departmentIşık Üniversitesien_US
dc.departmentFMV Işık Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümüen_US
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage148
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Kitaplar [6]
    Işık Üniversitesi yayınlarına ait kitap koleksiyonunu içerir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/closedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/closedAccess