Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHandanos, Danielen_US
dc.contributor.authorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.date.accessioned2022-10-11T17:03:16Z
dc.date.available2022-10-11T17:03:16Z
dc.date.issued2018-12-29
dc.identifier.citationHandanos, D. & Aktan, Z. D. (2018). The effect of parenting on teenagers’ decision to drop out of school. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 298-213. doi:10.19126/suje.436249en_US
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4991
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.19126/suje.436249
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/307557
dc.description.abstractPrevious research has indicated the gravity of both parenting and parental bond on a child's successful upbringing. In this, four main styles of parenting have been identified, known as authoritarian, authoritative, permissive and neglectful. While recent research addressed the role of parenting on academic success; additional factors include self-esteem, behavioural inhibition and behavioural activation; whereas the main types of parental bond include affectionate constraint, affectionless control, optimal parenting and neglectful parenting. The current study takes the aforementioned research one step further by examining if self-esteem, strength of goal orientation, parental bond and their parent's child rearing method has an effect on a teenagers' decision to drop out of school. Results indicated that the permissive parenting style and affectionate constraint were the best predictors of student's decision to remain in education. Additionally, participants who had decided to drop out of school displayed lower levels of self-esteem, behavioural inhibition and behavioural activation.en_US
dc.description.abstractLiteratüre göre ebeveyn bağı ve ebeveynlik stilleri başarılı bir çocuk büyütme sürecinde oldukça etkilidir. Buna bağlı olarak otoriter, demokratik, izin verici ve reddedici olmak üzere dört ebeveynlik stili tanımlanmaktadır. Güncel çalışmalar ebeveynlik stillerinin akademik basari üzerindeki etkilerine odaklanırken, öz güven, davranışsal ketlenme ve davranışsal etkinlik gibi kavramların yanı sıra, ebeveynin çocukla kurduğu bağa bağlı olarak asri koruyucu, ihmalkâr, ideal ve reddedici ebeveyn tutumlarını da incelemişlerdir. Bu çalışmayla birlikte literatürdeki bulgular bir adım daha ileri taşınarak, öz güven, güçlü hedef belirleme, aile tutumu ve çocuk büyütme stillerinin ergenlerdeki okul bırakma kararı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, izin verici ebeveynlik stili ile aşırı koruyucu olmanın, öğrencilerin okula devam sureci üzerinde en etkin yordayıcılardan olduğu görülmüştür. Ayrıca okuldan ayrılma kararı veren çocukların öz güven düzeyleriyle davranışsal ketlenme ve davranışsal etkinlik düzeylerinin diğer katılımcılara göre daha düşük olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherSakarya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectParenting stylesen_US
dc.subjectParental bonden_US
dc.subjectBehavioural inhibitionen_US
dc.subjectBehavioural activationen_US
dc.subjectSchool dropouten_US
dc.subjectEbeveynlik stilien_US
dc.subjectEbeveyn tutumuen_US
dc.subjectDavranışsal ketlenmeen_US
dc.subjectDavranışsal etkinliken_US
dc.subjectOkulu bırakmaen_US
dc.titleThe effect of parenting on teenagers’ decision to drop out of schoolen_US
dc.title.alternativeErgenlerin okul bırakma kararı üzerinde ebeveynlik özelliklerinin etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalSakarya University Journal of Educationen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.authorid0000-0003-1757-2024
dc.identifier.volume8
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage198
dc.identifier.endpage213
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster