Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Ayçaen_US
dc.date.accessioned2023-03-02T11:18:57Z
dc.date.available2023-03-02T11:18:57Z
dc.date.issued2016-12-25
dc.identifier.citationDoğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikaye kitabı okuma deneyimi . Medeniyet Sanat Dergisi, 2(2), 121-137.en_US
dc.identifier.issn2587-1684en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5409
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/medeniyetsanat/issue/28684/320423
dc.description.abstractKişiyle iletişim kurmak amaçlı kullanılan cep telefonlarının artık tüm alanlarda işimize yarayan cihazlara dönüşmesi ve mobil cihazların yüksek performansı bu tür cihazların kullanıcı sayısında artışa sebep olmuştur. Teknolojideki gelişim ve değişimler öğretme ve öğrenme süreçlerinde de değişim ve gelişimlere yol açmıştır. Bu makalede artırılmış gerçeklik uygulamalarının hikaye kitaplarının içeriğinde kullanımının çocukların okuma becerilerini geliştirmeye ve okuma alışkanlıklarına dair etkileri üzerinde durulmuştur. Hikaye kitaplarının eğlence ve heyecan içeren yanı çocukların dikkatini çekmektedir. Hikaye kitaplarının artırılmış gerçeklik ile etkileşimli ve hareketli hale dönüştürülmesiyle çocukların ilgisini çekme düşüncesi bu noktada önemlidir. Bu nedenle mobil artırılmış gerçeklik alanında yapılan çalışmalar incelendiğinde bu uygulamaların eğitim ortamlarında çeşitli amaçlarla kullanılabilir olduğu görülmektedir. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına dair yapılan araştırmalardan bahsedilmektedir.en_US
dc.description.abstractMobile phones used for the purpose of human communication has caused an increase in the number of users and usage areas due to transforming itself into the device working in all spheres of life for our benefits and due to the high performances of these mobile phones. Thus, advancements and changes in technology have also led to changes and developments in the process of teaching and learning. In this article, it has been put emphasis on usage in the content of storybooks of the augmented reality application into the impacts of development of children reading skills and reading habits. Entertainment and excitement natures of the storybooks have attracted the attention of children. It is importance of the idea to attract attention of children by converting storybooks into more animated and interactive shapes by the help of augmented reality. For this reason, it has been observed that these applications can be used in education environments with various purposes when the works on the fields of mobile augmented reality have been studied. It has also been referred to the researches on the applications of augmented reality in the usage of education environments.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİstanbul Medeniyet Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMedeniyet Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectHikaye kitabıen_US
dc.subjectMobil uygulamalaren_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectStory booken_US
dc.subjectMobile applicationsen_US
dc.subjectChilden_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikaye kitabı okuma deneyimien_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.departmentIşık University, Institute of Social Sciences, Visual Communication Design Master's Programen_US
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage121
dc.identifier.endpage137
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.institutionauthorDoğan, Ayçaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster