Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgönül, Afranuren_US
dc.contributor.authorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorÜlkümen, İpeken_US
dc.date.accessioned2023-03-28T07:27:24Z
dc.date.available2023-03-28T07:27:24Z
dc.date.issued2023-03-27
dc.identifier.citationÖzgönül, A., Aktan, Z. D. & Ülkümen, İ. (2023). Son ergenlik döneminde dissosiyatif bulgular ile ruminasyon arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin rolü. Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 5(1), 50-57.en_US
dc.identifier.issn1302-7840en_US
dc.identifier.issn2667-8225en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5445
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.35365/ctjpp.23.1.06
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı son ergenlik dönemindeki bireylerin dissosiyatif bulguları ile ruminasyon düzeyleri arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin aracı rolünü? incelemektir. Araştırmaya 18-24 yasları arasında olan 502 kişi katılmıştır. Veriler, Sosyodemografik Bilgi Formu, Dissosiyasyon Ölc?eg?i (DIS-Q), Ruminatif Düşünce Bic?imi Ölc?eg?i (RDBÖ) ve Duyguları İfade Etme Ölc?eg?i (DİEÖ) aracılıg?ıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre son ergenlik dönemindeki bireylerin ruminasyon düzeyleri arttıkc?a duyguları ifade etme düzeylerinin azaldıg?ı ve dissosiyasyon düzeylerinin arttıg?ı; duyguları ifade etme düzeyleri azaldıkc?a dissosiyasyon düzeylerinin arttıg?ı görülmüştür. Son ergenlik dönemindeki bireylerin dissosiyatif bulguları ile ruminasyon düzeyleri arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin kısmi aracı etkisi oldug?u saptanmıştır. Araştırmamızın söz konusu deg?işkenlerin gec?miş araştırmalarda sınırlı sayıda incelenmesi ac?ısından literatüre katkı sag?ladıg?ı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the mediating role of expressing feelings on the relationship between dissociative findings and rumination levels of individuals in the late adolescence period. The study included 502 people between the age of 18-24. The data were collected through the Sociodemographic Information Form, Dissociation Questionnaire (DIS-Q), Ruminative Thought Style Questionnaire and Emotional Expression Questionnaire. According to the findings obtained from the study, as the rumination levels of the individuals in the late adolescent period increased, the level of expressing their feelings decreased and the dissociation levels increased; it was observed that as the expression levels of emotions decreased, the dissociation levels increased. It was found that expressing feelings had a partial mediator effect on the relationship between dissociative findings and rumination levels of individuals in the late adolescent period. It is thought that our study contributed to the literature in terms of examining these variables in a limited number of previous studies.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKıbrıs Ruh Sağlığı Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofKıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDissosiyasyonen_US
dc.subjectRuminasyonen_US
dc.subjectDuygularen_US
dc.subjectSon ergenliken_US
dc.subjectDissociationen_US
dc.subjectRuminationen_US
dc.subjectEmotionsen_US
dc.subjectLate adolescenceen_US
dc.subjectEmotion regulationen_US
dc.subjectThought styleen_US
dc.subjectAlexithymiaen_US
dc.titleSon ergenlik döneminde dissosiyatif bulgular ile ruminasyon arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of expressing feelings in the relationship between dissociative findings and rumination in late adolescenceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.authorid0000-0002-6822-3847
dc.authorid0000-0003-1757-2024
dc.authorid0000-0001-8765-301X
dc.authorid0000-0002-6822-3847en_US
dc.authorid0000-0003-1757-2024en_US
dc.authorid0000-0001-8765-301Xen_US
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage50
dc.identifier.endpage57
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı ve Öğrencien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı ve Öğrencien_US
dc.institutionauthorÖzgönül, Afranuren_US
dc.institutionauthorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.institutionauthorÜlkümen, İpeken_US
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US
dc.indekslendigikaynakScopusen_US
dc.indekslendigikaynakEmerging Sources Citation Index (ESCI)en_US
dc.identifier.wosqualityN/Aen_US
dc.identifier.wosWOS:001008057500007
dc.identifier.wosWOS:001008057500007en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85162660897en_US
dc.identifier.doi10.35365/ctjpp.23.1.06
dc.identifier.scopusqualityQ4en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster