Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHatipoğlu, Özümen_US
dc.date.accessioned2023-07-04T09:24:38Z
dc.date.available2023-07-04T09:24:38Z
dc.date.issued2023-06-20
dc.identifier.citationHatipoğlu, Ö.(2023). Lacanian unconscious and new media aesthetics. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 6(1), 41-59. doi:10.54186/arhuss.1146927en_US
dc.identifier.issn2636-7645en_US
dc.identifier.issn2636-7645en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5574
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.54186/arhuss.1146927
dc.description.abstractContemporary biotechnologies provide an entryway into thinking about bodies and organisms not as natural and biological entities but as informational media, technological apparatuses, instrumental mediums, symbolic systems and coded means of communication, replacing the theories and practices concerning mimetic imitation of life and mechanical reproduction of nature with the semiotic, linguistic, and bioinformatic reproduction of bodies and organisms. This article examines postbiological articulation of bodies, desires, and sexualities at the site of the convergence between Lacanian psychoanalysis and new media aesthetics. It is at the interstices of the connections between information and communication technologies, modern biology, and structural linguistics that Jacques Lacan locates his psychoanalytic conception of the unconscious and desire. The notion of the unconscious as it is mapped by Lacan over structural linguistics’ intrinsic kinship with information and communication technologies enables him to examine desire and sexuality at the site of the convergence between linguistic-informational, biological, and psychoanalytic discourses. This bioinformatic revolution transforms the aesthetic stakes of everyday life by suggesting new ways of thinking about bodies, desires, and sexualities. By drawing on acoustic and visual remappings of the body, fragmented and hybrid bodies, digital desires and sexualities in new media artworks, I analyze the body in contemporary art as a biotechnological apparatus, symbolic system, and discursive and non-discursive mode of communication flowing among various media networks and systems.en_US
dc.description.abstractÇağdaş biyoteknolojiler bedenleri ve organizmaları doğal ve biyolojik varlıklar olarak değil, teknolojik aygıtlar, araçsal ortamlar, sembolik sistemler, kodlanmış iletişim araçları ve mecraları olarak düşünmemizi sağlayarak yaşamın ve doğanın mimetik takliti ve mekanik yeniden üretimi ile ilgili kuramların aksine, bedenleri ve organizmaları semiyotik, dilsel ve biyoinformatik yeniden üretim üzerinden farklı bir biçimde algılamamızı sağlar. Bu makale, Lacancı psikanaliz ışığında yeni medya estetiğini tartışarak bedenlerin, arzuların ve cinselliklerin biyoloji sonrası ve insan sonrası dönemde algılanışını inceleyecektir . Jacques Lacan, psikanalitik bilinçdışı ve arzu anlayışını, bilgi ve iletişim teknolojileri, modern biyoloji ve yapısalcı dilbilim arasındaki bağlantıların kesiştiği noktaya yerleştirir. Lacan tarafından yapısalcı dilbilimin, bilgi ve iletişim teknolojileriyle olan akrabalığı üzerinden haritalandırıldığı şekliyle bilinçdışı kavramı, onun dilbilimsel, biyolojik ve psikanalitik söylemler arasındaki kesişme alanında arzu ve cinselliği incelemesine olanak tanır. Bu biyoinformatik devrim, bedenler, arzular ve cinsellikler hakkında yeni düşünme biçimleri önererek günlük yaşamın estetik algılamalarını ve deneyimlerini dönüştürür. Bu makale, yeni medya sanatı eserlerinde bedenin parçalanmışlığına bakarak ve dijital arzuların ve cinselliklerin akustik ve görsel olarak yeniden haritalanması inceleyerek, bedenin çağdaş sanattaki tasvirini doğal ve biyolojik bir varlık olarak değil, biyoteknolojik bir aygıt, sembolik bir sistem ve çeşitli medya ağları ve sistemleri arasında akan söylemsel olan ve-de ayrıca söylemsel olmayan bir iletişim modu olarak konumlandıracaktır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBursa Teknik Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofAcademic Review of Humanities and Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLacanian psychoanalysisen_US
dc.subjectBiotechnologiesen_US
dc.subjectBioinformationen_US
dc.subjectTechnological bodiesen_US
dc.subjectNew media aestheticsen_US
dc.subjectLacanyen psikanalizen_US
dc.subjectBiyoteknolojileren_US
dc.subjectBiyoenformatiken_US
dc.subjectYeni medya estetiğien_US
dc.subjectTeknolojik bedenleren_US
dc.titleLacanian unconscious and new media aestheticsen_US
dc.title.alternativeLacanyen bilinçdışı ve yeni medya estetiğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel Sanatlar Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Art, Design and Architecture, Department of Visual Artsen_US
dc.authorid0000-0002-9532-6745
dc.authorid0000-0002-9532-6745en_US
dc.identifier.volume6
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage41
dc.identifier.endpage59
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorHatipoğlu, Özümen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster