Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞeylan, Seheren_US
dc.contributor.authorAydın, Doğukanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-08-07T11:55:13Z
dc.date.available2023-08-07T11:55:13Z
dc.date.issued2023-04-11
dc.identifier.citationAydın, D. (2023). Auteur teori bağlamında Reha Erdem sineması. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5674
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 61-67)en_US
dc.descriptionix, 70 leavesen_US
dc.description.abstractFransız film endüstrilerinin gelişimleri ile birlikte günümüze kadar uzanan sinema, Yeni Dalga Fransız sinemasının da doğmasına neden olmaktadır. Yeni Dalga Fransız sineması içinden bir teori olarak ortaya çıkan Auteur teori ile de sinema düşünmeye ve toplumdan bireye doğru uzandığı da görülmektedir. Başta Bazin olmak üzere Truffaut, Godard ve Resnais gibi sinemacılar toplum karşısında öteki kalan bireye değinirlerken düşündüren, sorgulatan bir sinema dilini oluşturmaktalardır. Dolayasıyla Auteur teori ile Fransa da yeniden doğan sinema, bu yenilikçi anlayış ile de Auteur sinema ve yönetmenlerini ortaya çıkarmaktadır. Dünya da gelişimine devam eden Auteur sinema Türkiye de Yeni Dönem Türkiye sinemasının oluşturmaktadır. Reha Erdem, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, Yeşim Ustaoğlu, Semih Kaplanoğlu ve Derviş Zaim, Yeni Dönem Türkiye sinemasının Auteur yönetmenlerinden bazılarıdır. Yönetmenlerin filmlerine bakıldığında Reha Erdem’in ilk uzun metrajlı filmi olan A Ay, zaman ve mekan kavramlarının film hikayesinin bütününü temsil ettiğini görürüz. Kaç Para Kaç filminde yönetmen bu kez imge üzerinden filmin hikayesini oluşturur. Korkuyorum Anne filminde ana hikaye kısmını kimlik kavramı üzerinde oluşur. Beş Vakit filmde ise hikaye zaman ve mekan kavramları ile yol alır. Yönetmenin Hayat Var filminde de ana hikaye kısmını aidiyet kavramının oluşturduğu görülmektedir. Yönetmenin Kosmos filminde ise hikaye zaman ve mekan kavramları sağlanmaktadır. Jin filminde de ana hikaye aidiyet kavramı ile sağlanır. Koca Dünya filminin ana hikayesi ise zaman ve mekan kavramları oluşturmaktadır. Yönetmenin son uzun metrajlı yapımı olan Seni Buldum Ya filminde ise ana kavramı kimlik oluşturmaktadır. Öte yandan Nuri Bilge Ceylan’ın taşra üçlemesi, Zeki Demirkubuz’un karanlık üzerine öyküler üçlemesi, Semih Kaplanoğlu’un Yusuf üçlemesi, Derviş Zaim’in geleneksel Türk el sanatları üçlemesi ve Yeşim Ustaoğlu’nun filmleri ile yönetmenlerin sinema dillerini, daha çok bireysel konular ve zaman, mekan, kimlik, imge, aidiyet unsurları oluşturur. Buradan yola çıkarak çalışmada yapısal çözümleme yöntemi ile Reha Erdem’in yönetmenliğini yaptığı filmlerde ki zaman, mekan, kimlik, imge ve aidiyet unsurları incelenecektir.en_US
dc.description.abstractCinema, which extends to the present day with the development of the French film industries, also causes the birth of the New Wave French cinema. With the Auteur theory, which emerged as a theory within the New Wave French cinema, it is also seen that cinema extends from the society to the individual. Filmmakers such as Truffaut, Godard and Resnais, especially Bazin, create a language of cinema that makes people think and question when they refer to the individual who remains the other in the face of society. Therefore, cinema, which was reborn in France with the Auteur theory, reveals Auteur cinema and its directors with this innovative understanding. Auteur cinema, which continues to develop in the world, constitutes the New Era Turkish cinema in Turkey. Reha Erdem, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, Yeşim Ustaoğlu, Semih Kaplanoğlu and Derviş Zaim are some of the auteur directors of New Era Turkish cinema. When we look at the films of the directors, we see that the concepts of time and space in Reha Erdem's first feature film, A Moon, represent the whole film story. In the movie How Much Money, this time the director creates the story of the movie through the image. The main part of the story in I'm Scared Anne consists of the concept of identity. In the movie Five Times, the story proceeds with the concepts of time and space. It is seen that the concept of belonging forms the main story part of the director's film Hayat Var. In the director's film Kosmos, the concepts of story time and space are provided. In Jin, the main story is provided by the concept of belonging. The main story of the movie Big World consists of the concepts of time and space. Identity is the main concept in the director's last feature film, I Found You. On the other hand, with Nuri Bilge Ceylan's provincial trilogy, Zeki Demirkubuz's trilogy of stories about darkness, Semih Kaplanoğlu's Yusuf trilogy, Derviş Zaim's traditional Turkish handicrafts trilogy and Yeşim Ustaoğlu's films, the directors' language of cinema, mostly individual subjects. and creates time, space, identity, image, and belonging elements. Based on this, the structural analysis method will examine the time, space, identity, image and belonging elements in the films directed by Reha Erdem.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Çalışma Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsYeni Dalga Fransız Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsAuteur Teorien_US
dc.description.tableofcontentsUTEUR YÖNETMENLER VE YENİ DÖNEMTÜRKİYE SİNEMASIen_US
dc.description.tableofcontentsReha Erdem Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsReha Erdem Sinemasında Kimlik, Aidiyet, İmge, Zaman ve Mekan Sorunsalıen_US
dc.description.tableofcontentsANALİZ VE BULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsFilmlerin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsA Ayen_US
dc.description.tableofcontentsZaman ve Mekanen_US
dc.description.tableofcontentsKaç Para Kaçen_US
dc.description.tableofcontentsİmgeen_US
dc.description.tableofcontentsKorkuyorum Anneen_US
dc.description.tableofcontentsKimliken_US
dc.description.tableofcontentsBeş Vakiten_US
dc.description.tableofcontentsHayat Varen_US
dc.description.tableofcontentsAidiyeten_US
dc.description.tableofcontentsKosmosen_US
dc.description.tableofcontentsJinen_US
dc.description.tableofcontentsŞarkı Söyleyen Kadınlaren_US
dc.description.tableofcontentsKoca Dünyaen_US
dc.description.tableofcontentsSeni Buldum Yaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFransız Yeni Dalga sinemasıen_US
dc.subjectYeni Dönem Türkiye sinemasıen_US
dc.subjectReha Erdemen_US
dc.subjectNew Wave French cinemaen_US
dc.subjectNew Era Turkish cinemaen_US
dc.subject.lccPN1993.5.T8 A93 2023
dc.subject.lcshAuteur theory (Motion pictures)en_US
dc.subject.lcshMotion pictures -- Turkey.en_US
dc.titleAuteur teori bağlamında Reha Erdem sinemasıen_US
dc.title.alternativeReha Erdem cinema in the context of Auteur theoryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0005-6446-9697
dc.authorid0009-0005-6446-9697en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAydın, Doğukanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess