Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkseki, Pınaren_US
dc.contributor.authorAlraeai, Zainaben_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.otherIşık University, School of Graduate Studies, Executive Master of Business Administrationen_US
dc.date.accessioned2024-03-15T17:22:39Z
dc.date.available2024-03-15T17:22:39Z
dc.date.issued09-15-2024
dc.identifier.citationAlraeai, Z. (2024). Factors impacting customer loyalty in online banking in Turkey. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5926
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 53-62)en_US
dc.descriptionix, 66 leavesen_US
dc.description.abstractTechnology in the recent years has changed how the world conduct banking, online banking has grown a lot in the past years, the number of online users has increased significantly. In a highly competitive environment, ensuring customers loyalty in online banking has become a concern for the bank. The purpose of this thesis is to conclude an understanding how E-service quality, trust and security& privacy impact customer loyalty in an online banking setting in Turkey. To investigate the impact of the independent factors namely E-service quality, Trust and Security& Privacy toward the dependent which is customer’s loyalty. A deductive research approach, an explanatory purpose, and a quantitative research method were used by the researcher; A questionnaire method was employed to collect data from participants in this study with the sample size of (385) using random sampling through customer survey after review of literature, After testing the hypotheses using various techniques, it was found that all variables had a significant positive impact on customer loyalty.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda teknoloji, dünyanın bankacılık işlemlerini yürütme biçimini değiştirdi; çevrimiçi bankacılık son yıllarda çok büyüdü, çevrimiçi kullanıcı sayısı önemli ölçüde arttı. Rekabetin yoğun olduğu bir ortamda, internet bankacılığında müşteri sadakatinin sağlanması bankalar için endişe kaynağı haline geldi. Bu tezin amacı, Türkiye'deki bir çevrimiçi bankacılık ortamında E-hizmet kalitesinin, güveninin, güvenliğinin ve gizliliğinin müşteri sadakatini nasıl etkilediğini anlamaktır. E-hizmet kalitesi, Güven ve Güvenlik&Gizlilik gibi bağımsız faktörlerin, bağımlı olan müşteri sadakatine etkisini araştırmak. Araştırmacı tarafından tümdengelimli bir araştırma yaklaşımı, açıklayıcı bir amaç ve niceliksel bir araştırma yöntemi kullanılmış; Literatür incelendikten sonra müşteri anketi yoluyla rastgele örnekleme kullanılarak (385) örneklem büyüklüğündeki bu çalışmada katılımcılardan veri toplamak için anket yöntemi kullanılmıştır. Hipotezlerin çeşitli teknikler kullanılarak test edilmesi sonucunda tüm değişkenlerin müşteri sadakati üzerinde önemli bir olumlu etki.en_US
dc.description.tableofcontentsOverview Of Online Bankingen_US
dc.description.tableofcontentsMobile Bankingen_US
dc.description.tableofcontentsWeb Bankingen_US
dc.description.tableofcontentsATMen_US
dc.description.tableofcontentsOverview of online Banking in Türkiyeen_US
dc.description.tableofcontentsCustomer Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsFactors Impacting Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsE-Service Quality ( E-SQ)en_US
dc.description.tableofcontentsTrusten_US
dc.description.tableofcontentsSecurity & Privacyen_US
dc.description.tableofcontentsSelected Theoriesen_US
dc.description.tableofcontentsEquity Theoryen_US
dc.description.tableofcontentsReview of Previous Studiesen_US
dc.description.tableofcontentsThe Relationship of E-Service Quality and Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsThe Relationship Between Trust and Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsThe Relationship Between Security-Privacy and Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsDemographicsen_US
dc.description.tableofcontentsThe Cronbach valueen_US
dc.description.tableofcontentsFactor Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsResults for Customer Loyaltyen_US
dc.description.tableofcontentsResults for E-Service Qualityen_US
dc.description.tableofcontentsResult for Trusten_US
dc.description.tableofcontentsResults for Security & Privacyen_US
dc.description.tableofcontentsCorrelation Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsResults of Coefficient and Regressionen_US
dc.description.tableofcontentsHypothesis resultsen_US
dc.description.tableofcontentsActive digital banking customersen_US
dc.description.tableofcontentsA comparative analysis of the participants’ genderen_US
dc.description.tableofcontentsA comparative analysis of the participants’ ageen_US
dc.description.tableofcontentsA comparative analysis of the participants’ education levelen_US
dc.description.tableofcontentsA comparative analysis of the participants’ occupationen_US
dc.description.tableofcontentsA comparative analysis of the participants’ monthly incomeen_US
dc.description.tableofcontentsA comparative analysis of the participant’ interacted with the banken_US
dc.description.tableofcontentsList of banks being used by customersen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectE-Service qualityen_US
dc.subjectSecurity and privacyen_US
dc.subjectOnline bankingen_US
dc.subjectMüşteri bağlılığınıen_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectE-Hizmet kalitesien_US
dc.subjectGüvenlik ve gizliliken_US
dc.subjectÇevrimiçi bankacılıken_US
dc.subject.lccHF5415.5 .A47 2024
dc.subject.lcshCustomer loyalty -- Internet banking -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshCustomer services -- Technological innovations.en_US
dc.titleFactors impacting customer loyalty in online banking in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de online bankacılıkta müşteri bağlılığını etkileyen faktörleren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.departmentIşık University, School of Graduate Studies, Executive Master of Business Administrationen_US
dc.authorid0009-0000-6189-6881
dc.authorid0009-0000-6189-6881en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAlraeai, Zainaben_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess