3-B nesne bilgilerinin vektor nicemleme yöntemleri ile sıkıştırılması
Citation
Orcay, O., Konur, U., Bayazit, U. & Gürgen, S. F. (2004). 3-D object mesh geometry compression with vector quantization. Paper presented at the Proceedings of the IEEE 12th Signal Processing and Communications Applications Conference, 2004, 296-299. doi:10.1109/SIU.2004.1338318Abstract
Bu çalışmanın amacı, bağlanırlık kodlaması için gerçeklenmiş [I]'deki algoritmayı bazı yenilikler ile uygulamak ve koordinat sıkıştırması için 3-B (3 Boyutlu) nesne gösterimleri alanında kullanımı kısıtlı olan kayıplı bir göz sıkıştırma algoritması geliştirmektir. İlk kısımda, bağlanırlık kodlamasını gerçeklemek için kullanılan algoritma ([I]) üzerinde yapılan ufak değişiklikler ile amaca uygun iyileştirmeler sağlanmıştır. İkinci kısımda ise bu alanda kullanımı kısıtlı olan Vektor Nicemleme yöntemleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın diğer önerilen algoritmalardan farkı, Entropi kısıtlı Vektör Nicemleme (ECVQ) yönteminin geometri sıkıştırma algoritması olarak kullanılmasıdır. Bu sayede gerek bağlanırlık gerekse geometri sıkıştırması algoritmaları için tatmin edici hata düşürme oranlarına ulaşılmıştır. In this study, the objective is to develop a new combined method for efficient compression of classical 3-D object mesh representation. This can be realized in two primary steps: Mesh connectivity coding and data (geometry) compression. For realizing the first step, the algorithm of Isenburg [1] has been employed. For the second step, vector quantization methods have been used to compress the vertex coordinate. The difference between our study and the others is that our study uses ECVQ method for vertex coordinate compression to improve the results.