Tasavvuftaki Seyr-ü Sülük izleğinde Erol Akyavaş’ın sanatsal serüveni
Citation
Kepçe, Ö. (2012). Tasavvuftaki Seyr-ü Sülük izleğinde Erol Akyavaş'ın sanatsal serüveni. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
İslami tasavvuftaki Seyr-ü süluk yolculuğu paralelinde Erol Akyavaş'ın plastik serüveninin sorunsallaştırılması, bu tezin amacını oluşturdu. Erol Akyavaş'ın; eserlerinin tasavvufi imgelerini incelemek suretiyle, sanatçının, soyut sanatın türlü formları aracılığıyla Seyr-ü Süluk yolculuğunun aşamalarını tartıştık. Kanımızca Erol Akyavaş, bu tasavvufi sembolleri eserlerinde, sembollerin içerdiği görünümünden ziyade taşıdıkları anlam için kullanmış ve eserleri aracılığıyla görünenin ardında yatan bir görünmeyeni kendi iç dünyasında anlamaya çalışmıştır. Akyavaş'ın tasavvufi düşünceyi benimsemesi kendi kişisel bakış açısında çalıştığı 2tasavvufi resimlerinde3 İslami sanat ve onun ifade biçimlerine yer vermesi ve kullandığı formların ne kadar geleneğin içinden gelip Akyavaş'ın plastik kaygısıyla ne kadar örtüştüğünü anlamaya çalıştık. Bu anlayışın ne kadar 2Tasavvufi3 olup olmadığı, İslami temsil biçimlerine yer vermesi ve kullandığı formların ne kadar geleneğin içinden gelip Akyavaş'ın plastik kaygısıyla ne kadar örtüştüğünü anlamaya çalıştık. Bu anlayışın ne kadar 2Tasavvufi3 olup olmadığı, İslami temsil biçimlerine ne kadar yaklaşıp ne kadar uzaklaştığı, bu tezin eksenini oluştursun istedim. Problematizing Erol Akyavaş's plastic adventure in parallel with 2Seyr-ü Sülük3 headway in Islamic Mysticism constitues the aim of this thesis. Through analyzing the mystic images of Erol Akyavaş's oeuvre by means of forms in abstract art, the phases of the artists spiritual journey has been discussed. In our opinion, Erol Akyavaş made use of these mystic symbols in his work not for their appearances but rather for the meanings borne by these symbols and through his work he has been trying to understand the unseen beyond the appearing. If it is suggested, that Islamic art and its forms of expression are crucial in Akyavaş's 2mystic3 paintings or if the artist employes Islamic forms regarding to his internalization of mystic thought in his personal perspective, we tried to understand to what degree these forms are derived from tradition and how they are overlapping with the plastic concerns of Akyavaş. Whether this way of thinking is 2Islamic3 and the degree of convergence with the Islamic forms of expression are aimed to be the axis of this thesis.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Can money make us friends?: Islamist entrepreneurs and chances for democratization in the muslim world
Demiralp Yılankaya, Seda (2010-04-16)Islamist movements have grown persistently in the last few decades and became major actors in the politics of various Muslim nations, receiving attention in numerous popular studies. Many of those studies, however, focus ... -
Sol-Kemalizmin tasfiyesi: 12 Eylül’ün Atatürkçülüğü ve kökenleri
Yılmaz, Onur Alp (Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü, 2022-05-01)Türkiye siyasetinde Atatürk son derece ikna edici bir meşruiyet yaratma kaynağı olduğu için hemen her siyasi hareket kendisine Atatürk üzerinden meşruiyet sağlama arayışındadır. Uzun yıllar Türkiye’de meşruiyet merkezi ... -
Kadın hareketlerinde adaptif stratejiler: Türkiye’de kadına yönelik şiddetle mücadele örneği
Demiralp, Seda (Marmara Üniversitesi, 2019-12-30)Türkiye’deki kadına yönelik şiddetle mücadele hareketinde son yıllarda stratejik adaptasyon yönteminin benimsendiği görülmektedir. Seküler ve İslami kadın hakları savunucularının koalisyonu sonucu ortaya çıkan bu hareket ...