Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖz Pektaş, Haticeen_US
dc.contributor.authorSezgin, Duyguen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-03-28T02:38:03Z
dc.date.available2018-03-28T02:38:03Z
dc.date.issued2017-06-13
dc.identifier.citationSezgin, D. (2017). Okul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarım açısından incelenmesi ve uygulama önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1289
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 111-117)en_US
dc.descriptionxi, 119 leavesen_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, okul öncesi dönemde kullanılan dijital boyama kitabı uygulamalarının, eğitici içerikler taşıyabileceğini ve bu içeriklerin eğlenceli yöntemlerle çocuğa aktarılabileceğini göstermektir. Okul öncesi çocuğun en sık yaptığı aktivitelerden olan boyamanın, dijitalleşme çağı ile birlikte ki değişim süreci incelenmiştir. Dijital mecralara aktarılan boyama kitaplarının oluşum ve kullanım aşamaları 3-6 yaş grubunun yapabilirlikleri göz önünde bulundurularak, gelişim kuramları doğrultusunda araştırma sürdürülmüştür. Bu kuramlar doğrultusunda “oyun ile öğrenme” düşüncesi baz alınmış, çocuğun erken yaşta sanat terimleri ile tanışabilmesi için dijital bir platform tasarlanmıştır. Bu tasarım sürecinde var olan uygulamalar, görsel iletişim tasarım açısından incelenmiş, elde edilen sonuçlar doğrultusunda çocuğa hem keyifli vakit geçirtecek hem de sanat hakkında önemli bilgiler verecek aynı zamanda çocuğun işitsel ve görsel hafızasına paralel katkı sağlayacak bir çalışma yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to show that the pre-school digital painting applications may include educational contents and these contents can be transmitted to the children by entertaining methods. Digitalization and conversation period of painting which is the most popular activity of preschool child is analyzed. This research is continued in accordance of the development of hypothesis by analyzing the formation and improvement of the coloring books in digital areas according to their feasibleness of 3-6 years old groups. In the direction of these hypothesis, "game and learning" was the based idea, and a digital platform is designed to make the child to meet the art in early ages. In this design process, already existing applications are researched in terms of visual communication and design. In accordance with the results obtained; a study is done which will make the child enjoy and will give some important information about art. And, at the same time, this study is designed to contribute to the child's aural and visual memory.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Dönem ve Çocuken_US
dc.description.tableofcontentsGelişim Kuramları ve Okul Öncesi Dönemen_US
dc.description.tableofcontents3-4 Yaşen_US
dc.description.tableofcontents4-5 Yaşen_US
dc.description.tableofcontents5-6 Yaşen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Eğitim ve Görsel Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’de Okul Öncesi Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsDünyada Okul Öncesi Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Görsel Sanat Eğitimien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Dönemde Resim ve Boyamaen_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık Nedir?en_US
dc.description.tableofcontentsÇocuklarda Yaratıcılık Süreci ve Reggio Emilia Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Resimleri ve Yaratıcılıken_US
dc.description.tableofcontentsBoyama ve Yaratıcılıken_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Boyama Kitaplarıen_US
dc.description.tableofcontentsBoyama Kitaplarının Özellikleri ve Okul Öncesi Çocuğa Uygunluğuen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Eğitimde Boyamanın Boyama Kitaplarıen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Dönem ve Dijital Dünyaen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuk ve Dijitalleşmeen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Eğitim ve Dijitalleşmeen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuklar ve Dijital Kitap Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuklar İçin Dijital Oyun Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik ve Dijital Boyama Kitabı Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsGelenekselden Dijitale Kayıplar ve Kazanımlaren_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuklar İçin Dijital Boyama Kitabı Uygulamaları ve Uygulamaların Görsel İletişim Tasarım Açısından İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Boyama Kitabıen_US
dc.description.tableofcontentsYetişkinler İçin Dijital Boyama Kitabı Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuklar İçin Dijital Boyama Kitabı Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsOyun Amaçlı Dijital Boyama Kitabı Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsEğitim Amaçlı Dijital Boyama Kitabı Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuklar İçin Dijital Boyama Kitabı Uygulamalarının Görsel İletişim Tasarım Açısından İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsBiçim ve İçeriken_US
dc.description.tableofcontentsBoyuten_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsResimlemeen_US
dc.description.tableofcontentsSembolleren_US
dc.description.tableofcontentsYazıen_US
dc.description.tableofcontentsHikayeen_US
dc.description.tableofcontentsEtkileşimen_US
dc.description.tableofcontentsDokunmatiken_US
dc.description.tableofcontentsSes-Müziken_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Çocuklar İçin Dijital Boyama Kitabı Uygulamaları İncelemelerien_US
dc.description.tableofcontentsColoring Zoo Dijital Boyama Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsColoring Game For Kids Dijital Boyama Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsBoyuyorum Dijital Boyama Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontents“Miniart” Dijital Boyama Kitabı Uygulama Önerisi ve Analizien_US
dc.description.tableofcontentsMiniart Dijital Boyama Kitabı Uygulaması İsmi ve Logosuen_US
dc.description.tableofcontentsMiniart Dijital Boyama Kitabı Uygulaması Açılış Ekranıen_US
dc.description.tableofcontentsMiniart Dijital Boyama Kitabı Uygulaması Resim Seçim Ekranıen_US
dc.description.tableofcontentsMiniart Dijital Boyama Kitabı Uygulaması Resim Boyama Ekranıen_US
dc.description.tableofcontentsRenkleren_US
dc.description.tableofcontentsİkonlaren_US
dc.description.tableofcontentsResimleren_US
dc.description.tableofcontentsMona Lisaen_US
dc.description.tableofcontentsVenüs’ün Doğuşuen_US
dc.description.tableofcontentsKaplumbağa Terbiyecisien_US
dc.description.tableofcontentsMiniart Dijital Boyama Kitabı Uygulamasının Farklarıen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDijital boyama kitabıen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSanat eğitimien_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.subjectDigital coloring booken_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subject.lccNC915.9 .S49 2017
dc.subject.lcshColoring books -- Digital.en_US
dc.subject.lcshComputer drawing -- Research -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshVisual communication design -- Research -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshBook design -- Preschool education -- Research -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshPaintings books in children -- Visual.en_US
dc.subject.lcshPreschool education -- Books Design.en_US
dc.titleOkul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama önerisien_US
dc.title.alternativeResearch of preschool digital coloring book ın terms of visual communication design and application prosposalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSezgin, Duyguen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess