Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖz Pektaş, Haticetr_TR
dc.contributor.authorSezgin, Duygutr_TR
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.date.accessioned2018-03-28T02:38:03Z
dc.date.available2018-03-28T02:38:03Z
dc.date.issued2017-06-13
dc.identifier.citationSezgin, D., (2017). Okul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarım açısından incelenmesi ve uygulama önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11729/1289
dc.descriptionText in Turkish; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 111-117)en_US
dc.descriptionxi, 119 leavesen_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, okul öncesi dönemde kullanılan dijital boyama kitabı uygulamalarının, eğitici içerikler taşıyabileceğini ve bu içeriklerin eğlenceli yöntemlerle çocuğa aktarılabileceğini göstermektir. Okul öncesi çocuğun en sık yaptığı aktivitelerden olan boyamanın, dijitalleşme çağı ile birlikte ki değişim süreci incelenmiştir. Dijital mecralara aktarılan boyama kitaplarının oluşum ve kullanım aşamaları 3-6 yaş grubunun yapabilirlikleri göz önünde bulundurularak, gelişim kuramları doğrultusunda araştırma sürdürülmüştür. Bu kuramlar doğrultusunda “oyun ile öğrenme” düşüncesi baz alınmış, çocuğun erken yaşta sanat terimleri ile tanışabilmesi için dijital bir platform tasarlanmıştır. Bu tasarım sürecinde var olan uygulamalar, görsel iletişim tasarım açısından incelenmiş, elde edilen sonuçlar doğrultusunda çocuğa hem keyifli vakit geçirtecek hem de sanat hakkında önemli bilgiler verecek aynı zamanda çocuğun işitsel ve görsel hafızasına paralel katkı sağlayacak bir çalışma yapılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to show that the pre-school digital painting applications may include educational contents and these contents can be transmitted to the children by entertaining methods. Digitalization and conversation period of painting which is the most popular activity of preschool child is analyzed. This research is continued in accordance of the development of hypothesis by analyzing the formation and improvement of the coloring books in digital areas according to their feasibleness of 3-6 years old groups. In the direction of these hypothesis, "game and learning" was the based idea, and a digital platform is designed to make the child to meet the art in early ages. In this design process, already existing applications are researched in terms of visual communication and design. In accordance with the results obtained; a study is done which will make the child enjoy and will give some important information about art. And, at the same time, this study is designed to contribute to the child's aural and visual memory.en_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherIşık Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectOyuntr_TR
dc.subjectOkul öncesitr_TR
dc.subjectDijital boyama kitabıtr_TR
dc.subjectSanat eğitimitr_TR
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectDigital coloring booken_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subject.lccNC915.C65 S49 2017
dc.subject.lcshColoring books -- Digitalen_US
dc.subject.lcshComputer drawing -- Research -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshVisual communication design -- Research -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshBook design -- Preschool education -- Research -- Turkeyen_US
dc.subject.lcshPaintings books in children -- Visualen_US
dc.subject.lcshPreschool education -- Books Designen_US
dc.titleOkul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama önerisitr_TR
dc.title.alternativeResearch of preschool digital coloring book ın terms of visual communication design and application prosposalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster