Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİslimyeli, Balkan Nacien_US
dc.contributor.authorÖztürk, Damlaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-30T04:26:32Z
dc.date.available2019-09-30T04:26:32Z
dc.date.issued2019-05-27
dc.identifier.citationÖztürk, D. (2019). Günümüz sanatında yaşam ve ölüm sembolü olarak kafatası. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2193
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 145-148)en_US
dc.descriptionvi, 149 leavesen_US
dc.description.abstractİnsanlık tarihine bakıldığında, toplumların kültür, inanış ve geleneklerinde, yaşam ve ölüm olgusuna bakış, çağlar boyunca farklı anlayışlar, çok değişik ifadeler, semboller, anlatımlarla ifade edilmiş ve geleceğe taşınmıştır. Doğu ve Batı kültürlerinde Dini inanışlarda, insan bedenine hep farklı anlayışla yaklaşılmıştır. Bu süreçte en fazla sorumluluğu sanatçılar almışlardır. Yaptıkları eserler ile düşüncelerini gelecek nesillere taşımışlardır. Yaşadıkların çağın kültürlerini, gelecekdeki toplumlara aktararak topluma karşı görevlerini yerine getirmişlerdir. Çünkü onlar toplumları geleceğe taşıyanlardır. İnsan bedeninin en önemli yerlerinden biri, belki de en önemli yeri beyindir. Gizemi ve işlevi hakkında en çok söz edilen, merak edilen organı da beyindir. Beyni çevreleyen son derece güçlü dayanıklı koruma gücüne sahip kemikten bir zırh olan kafatası beynin ölümü sonrası görünümünden hiçbir şey kaybetmez. Toplumlar tarihin ilk dönemlerinden buyana boş bir kemik topluluğu olan ve elde tutulabilen adına kafatası denilen, beynin bu zırhına karşı olan ilgilerini hiç azaltmamışlardır. Bazı kültürlerde insan vücudunun yok olmasına rağmen, görünümünden bir şey kaybetmeyen kafatasına saygı duyulmuş, olağanüstü beklentiler içine girilerek ondan medet umulmuş, çok çeşitli inanışlara sebep olmuştur, Bazı kültürler de ise intikam aracı ve yok edilmesi gereken bir şey haline getirilmiştir. Toplumların inanış ve geleneklerinde çok farklı şekilde algılanan ölüm, her canlı için kaçınılmaz bir gerçektir, acı ve ayrılığı beraberinde getirir. Yaşam ve ölüm geçmişten geleceğe taşınırken birçok kısa anlatım yolları, semboller geliştirilmiş, toplumdan topluma geçen o anlatımlar, semboller adeta birer ortak dil ve anlatı şekli olmuşlardır. Carl Gustav Jung ‘’Ölüm korkusunun, temeli yaşama korkusudur, der, Eric Fromm’ ’Kişinin sahip olduğu, dünya nimetlerini kaybetme korkusudur, der. Ölüm korkusu için varoluşçu felsefe’’ ölüm ve yaşamı ayrı ayrı, ele almaktan yana değildir. Onu yani yaşam ve ölümün birbirinin bütünlüğünü tamamlayan iki parça olarak ele alır Yaşadığı dönemi yaptığı eserlerle geleceğe taşıyan sanatçılar, Çağın değişen koşul ve şartlarına göre, yeni sanat akımları ile yapıtlarında değişiklikler yaşasalar bile her sanat akımında ölümü ve yaşamı sorgulamışlardır. Sanatçılar yaşam ve ölümü birçok sembollerle anlatmışlardır. Ancak bunların içerisinde Kafatası sembolü hep en önde olan anlatım aracı olmuştur.en_US
dc.description.abstractWhen we investigate the human history, along the ages overview to the life and death is expressed with very different expressions and symbols and it is carried to the future by their culture, beliefs and traditions of societies. In religious beliefs in Eastern and Western cultures, human body has always been approached with different understanding. In this process the artists mostly took the most responsibilty and they carried their thoughts and ideas to future generations. They have fulfilled their duties to the societies by transfering the cultures of their age to the future generations. Because they are the ones who carry societies to the future. Perhaps the most important part of the human body is the brain. Also the organ which we are mostly curious about; its mystery and function. The view of the skull, that is a bone-shaped armor with a highly durable protective force surrounding the brain, doesn’t change after brain death. Since the early day of history the socities have never reduced their interest in this empty armor of the brain, called the skull is an empty bone group. In some cultures despite the disappearance of the human body, not perishable skull is respected, help expected and it has caused a wide variety of beliefs. Also in some cultures the skull has become a means of revenge and something to be destroyed. Death percieved in a very different way in the beliefs and traditions of societies and it is an inevitable fact for every living. It brings pain and seperation. When life and death are carried from the past to the future, many short narrative paths, symbols are developed. The narratives and symbols that have passed from society to society, have become a common language. Carl Gustav Jung says “The fear of death is the fear of living.” Eric From says “The fear of death is the fear of losing what he owns.” Existentialism fort he fear of death isn’t in favor of considering death and life separately. Existentialism considers them as two complementary parts. The artists who carried the period of his works to the future questioned the death and life in their Works in each new art movements. Artists explained life and death with many symbols. However the skull has always been the leading expression tool.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsÖLÜM ve YAŞAMen_US
dc.description.tableofcontentsÖlüm Nediren_US
dc.description.tableofcontentsYaşam Nediren_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Ölüm Yaşamen_US
dc.description.tableofcontentsÖlümü Anlatmak Tanımlamaken_US
dc.description.tableofcontentsKAFATASIen_US
dc.description.tableofcontentsKafatası Sembolüen_US
dc.description.tableofcontentsKafatası Tarikatıen_US
dc.description.tableofcontentsÖlüler Günüen_US
dc.description.tableofcontentsBeyinen_US
dc.description.tableofcontentsKafatası Kültüen_US
dc.description.tableofcontentsKültürlerin Mimarı İnsanın Kafatasına Bakışıen_US
dc.description.tableofcontentsAndrey Tarkovskien_US
dc.description.tableofcontentsİNSAN BEDENİen_US
dc.description.tableofcontentsGünahkâr Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsDoğu ve Batı Toplumlarında Estetiken_US
dc.description.tableofcontentsDoğu ve Batı Kültürlerinde İnsan bedenine Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsMimaride Doğu ve Batının Farkıen_US
dc.description.tableofcontentsGOTİK DÖNEMen_US
dc.description.tableofcontentsGotik Dönemde Din ve Kafatasıen_US
dc.description.tableofcontentsYAŞAM ve ÖLÜM SEMBOLÜ KAFATASI (1200-1800)en_US
dc.description.tableofcontentsDuccio di Buoninsegnaen_US
dc.description.tableofcontentsGiotto di Bondoneen_US
dc.description.tableofcontentsJan Van Eycken_US
dc.description.tableofcontentsRogier Van Der Vaydenen_US
dc.description.tableofcontentsHugo Van Der Goesen_US
dc.description.tableofcontentsHieronymus Boschen_US
dc.description.tableofcontentsLeonardo Da Vincien_US
dc.description.tableofcontentsAlbrect Düreren_US
dc.description.tableofcontentsSanzio de Urbino Raphaelen_US
dc.description.tableofcontentsTiziano Vecellioen_US
dc.description.tableofcontentsHans Holbeinen_US
dc.description.tableofcontentsPeter Brueghelen_US
dc.description.tableofcontentsPaolo Varenosaen_US
dc.description.tableofcontentsMichelangelo de Carravaggioen_US
dc.description.tableofcontentsGeorges de la Touren_US
dc.description.tableofcontentsEMPRESYONİZMen_US
dc.description.tableofcontentsMEMENTO MORİen_US
dc.description.tableofcontentsYAŞAM ve ÖLÜM SEMBOLÜ OLARAK KAFATASI (1800-1900)en_US
dc.description.tableofcontentsFrancisco Goyaen_US
dc.description.tableofcontentsArnold Böcklinen_US
dc.description.tableofcontentsEdauard Maneten_US
dc.description.tableofcontentsPaul Cezanneen_US
dc.description.tableofcontentsOdilon Redoen_US
dc.description.tableofcontentsHanri Paul Guaguinen_US
dc.description.tableofcontentsJose Guadalupe Posadaen_US
dc.description.tableofcontentsVan Goghen_US
dc.description.tableofcontentsJames Ensoren_US
dc.description.tableofcontentsGustav Klimten_US
dc.description.tableofcontentsEdvard Muncken_US
dc.description.tableofcontentsPablo Picassoen_US
dc.description.tableofcontentsMarcel Duchampen_US
dc.description.tableofcontentsGiorgio de Chiricoen_US
dc.description.tableofcontentsEgon Sciheleen_US
dc.description.tableofcontentsMax Ernsten_US
dc.description.tableofcontentsOtto Dixen_US
dc.description.tableofcontentsJoan Miroen_US
dc.description.tableofcontentsPaul Delvauxen_US
dc.description.tableofcontentsRene Magritteen_US
dc.description.tableofcontentsSÜRREALİZMen_US
dc.description.tableofcontentsYAŞAM ve ÖLÜM SEMBOLÜ KAFATASI (1900-SONRASI)en_US
dc.description.tableofcontentsSalvador Dalien_US
dc.description.tableofcontentsFrida Kahloen_US
dc.description.tableofcontentsFrancisco Baconen_US
dc.description.tableofcontentsLouis Bourguisen_US
dc.description.tableofcontentsAndrey Warholen_US
dc.description.tableofcontentsRÖNESANS DÖNEMİen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Alanında Değişiklikleren_US
dc.description.tableofcontentsYaşam Alanında Değişiklikleren_US
dc.description.tableofcontentsSEMBOLİZMen_US
dc.description.tableofcontentsYAŞAM ve ÖLÜM SEMBOLÜ KAFATASIen_US
dc.description.tableofcontentsChristian Boltanskien_US
dc.description.tableofcontentsRon Muecken_US
dc.description.tableofcontentsAnselm Kieferen_US
dc.description.tableofcontentsDamien Hirsten_US
dc.description.tableofcontentsMaya Linen_US
dc.description.tableofcontentsMODERNİZMen_US
dc.description.tableofcontentsModernizmde Kimliken_US
dc.description.tableofcontentsModernizmde Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsMÜHRİ MÜŞFİKen_US
dc.description.tableofcontentsYAŞAM ve ÖLÜM SEMBOLÜ KAFATASIen_US
dc.description.tableofcontentsYüksel Arslanen_US
dc.description.tableofcontentsUtku Varlıken_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyelien_US
dc.description.tableofcontentsAvni Lifijen_US
dc.description.tableofcontentsSezai Özdemiren_US
dc.description.tableofcontentsMehmet Aksoyen_US
dc.description.tableofcontentsHans op de Pecken_US
dc.description.tableofcontentsLaoure Liptonen_US
dc.description.tableofcontentsJean Michael Basquiaten_US
dc.description.tableofcontentsChristian Boltanskien_US
dc.description.tableofcontentsAndres Serranoen_US
dc.description.tableofcontentsKAFATASI HİKAYELERİen_US
dc.description.tableofcontentsSERen_US
dc.description.tableofcontentsRESİMLERİMDEN BAZILARIen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKafatasıen_US
dc.subjectÖlümen_US
dc.subjectSembolen_US
dc.subjectToplumen_US
dc.subjectYaşamen_US
dc.subjectDeathen_US
dc.subjectLifeen_US
dc.subjectSkullen_US
dc.subjectSocietyen_US
dc.subjectSymbolen_US
dc.subject.lccN8243.S57 O98 2019
dc.subject.lcshSkull in art.en_US
dc.titleGünümüz sanatında yaşam ve ölüm sembolü olarak kafatasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Damlaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess