Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYelmi, Pınaren_US
dc.contributor.authorÇelik, Pınaren_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-10-24T01:19:25Z
dc.date.available2019-10-24T01:19:25Z
dc.date.issued2019-08-09
dc.identifier.citationÇelik, P. (2019). Tasarım girişimciliği ve bir sosyal sorumluluk proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2215
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 81-88)en_US
dc.descriptionvii, 90 leavesen_US
dc.description.abstractGünlük yaşantıda sıklıkla kullanılan tasarım, insanlara bir konu hakkında bilgi vermek, satışı yapılacak ürün ya da hizmetlerin tanıtımını yapmak gibi birçok amaç için kullanılmaktadır. Özellikle 1990’lı yıllardan sonra internetin yaygınlaşması ve teknolojinin hızlı değişimiyle birlikte tasarımın tanımı ve tasarımcının rolü de değişmeye başlamıştır. Dijital bilgi çağında gerçekleşen bu hızlı dönüşüm, tasarım sektörü de dahil olmak üzere birçok mesleğin dinamiklerini değiştirmiştir. Bu değişimler işletmeleri ve yeni iş girişimlerini de etkilemiştir. Girişimciliğin amacı piyasada tespit edilen ihtiyaçlara yaratıcı ve etkin çözümler sunacak işletme ve organizasyonlar kurmaktır. Bu bağlamda tasarım ve girişimciliği başarılı kılan ortak özellikler yenilikçi, yaratıcı ve çözüm odaklı olmalarıdır. Hem bir tasarım projesinde hem de piyasada çözümlenmeyi bekleyen bir iş girişiminde, hedef kitle ile empati yaparak problemi doğru tespit etmek oldukça önemlidir. Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile iş girişimcisinin tasarımcı gibi düşünmeyi öğrenerek girişiminin başarısını artırması mümkündür. Diğer bir yandan ise geleneksel girişimcilerin gözlem ve araştırma yetenekleri, tasarımcıların iş fikirlerini hayata geçirmelerini desteklemektedir. Bu araştırmada, girişim ve tasarım kavramlarının ilişkisi analiz edilmiş ve tasarım girişimciliği kavramına değinilmiştir. Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile problem ve ihtiyaç tespiti yapılmış ve bir sosyal sorumluluk proje önerisi sunularak tasarım girişimciliğine bir örnek oluşturulması amaçlanmıştır. Bu çerçevede, tezin 1. bölümünde, tasarım kavramının geçmişten günümüze kadar olan dönemde geçirdiği önemli değişimler ve tasarımcının tarihsel süreçteki rolü anlatılmıştır. 2. bölümde girişimcilik kavramının tanımı ve türlerine değinilmiş, sosyal girişimcilik odaklı örnek proje incelemeleri yapılmıştır. 3. bölümde tasarımcı özelliklerinin girişimciliğe olan etkileri ele alınmış ve tasarım girişimciliği kavramı vurgulanmıştır. 4. bölümde, tezde yapılan araştırmalar ve uygulanmış anket sonucunda kullanıcı ihtiyaçları tespit edilerek bir sosyal girişimcilik örneği olarak “Gülsün Çocuklar” isimli bir proje önerisi sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractDesign is frequently used for many purposes such as informing people about a subject and promoting the products or services to be sold. Especially after the 1990s, with the spread of internet and rapid change of technology, the definition of design and the role of designers began to change. This rapid transformation in the digital information age has changed the dynamics of many professions, including the design industry. These changes also affected existing businesses and new business enterprises. The aim of entrepreneurship is to establish businesses and organizations that offer creative and effective solutions to the needs identified in the market. Design and entrepreneurship have common features which make them both successful such as being innovative, creative and solution-oriented. It is very significant that to identify the problem correctly by empathizing with the target audience, both in a design project and in a business initiative. With design thinking method, it is possible for business entrepreneurs to increase the success of initiatives by learning how to think like a designer. On the other hand, observation and research skills of traditional entrepreneurs support the designers to realize their business ideas. In this research, the relationship between the concepts of enterprise and design is analyzed and the concept of design entrepreneurship is mentioned. The problem and needs are identified with design thinking method and it is aimed to create an example of design entrepreneurship via social responsibility project proposal. In this context, in the first part of the thesis, the important changes that the concept of design has undergone from the past to the present and the role of the designer in the historical process are explained. In the second chapter, the definition and types of entrepreneurship are discussed and sample social entrepreneurship projects are analyzed. In the third chapter, the effects of designer features on entrepreneurship are discussed and the concept of design entrepreneurship is emphasized. In the fourth chapter, as a result of the research and the questionnaire conducted, user needs are determined and a project proposal titled “Gülsün Çocuklar” is presented as an example of social entrepreneurship.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsTASARIMCI VE TARİHSEL SÜREÇTEKİ ROLÜen_US
dc.description.tableofcontentsTasarım Kavramının Değişimien_US
dc.description.tableofcontentsTeknolojinin Tasarım Sürecine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞİMCİLİKen_US
dc.description.tableofcontentsGirişimciliğin Tarihsel Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsGirişim Kavramının Zaman İçerisindeki Değişimien_US
dc.description.tableofcontentsGirişimcilik Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Girişimcilik Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsBilim Seferberliğien_US
dc.description.tableofcontentsGivin Projesien_US
dc.description.tableofcontentsTASARIM VE GİRİŞİMCİLİKen_US
dc.description.tableofcontentsTasarım ve Girişimcilik İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsTasarım Girişimciliğien_US
dc.description.tableofcontentsSOSYAL GİRİŞİMCİLİK PROJE ÖNERİSİen_US
dc.description.tableofcontentsProje Önerisi için Ön Araştırmaen_US
dc.description.tableofcontentsAnket Çalışmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçlaren_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsÖrnek Proje İncelemelerien_US
dc.description.tableofcontentsİhtiyaç Haritası Projesien_US
dc.description.tableofcontentsToyi Projesien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Girişimcilik Proje Önerisi (Gülsün Çocuklar)en_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTasarım odaklı düşünmeen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectSosyal girişimciliken_US
dc.subjectSosyal sorumluluk projesien_US
dc.subjectDesign thinkingen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectDesign entrepreneurshipen_US
dc.subjectSocial entrepreneurshipen_US
dc.subjectSocial responsibility projecten_US
dc.subject.lccBF408 .C45 2019
dc.subject.lcshCreative ability.en_US
dc.subject.lcshCreative thinking.en_US
dc.subject.lcshImagination.en_US
dc.titleTasarım girişimciliği ve bir sosyal sorumluluk proje önerisien_US
dc.title.alternativeDesign entrepreneurship and a social responsibility project proposalen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÇelik, Pınaren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess