Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkseki, Pınaren_US
dc.contributor.authorZülfükar, Cihangiren_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-05-11T15:40:02Z
dc.date.available2022-05-11T15:40:02Z
dc.date.issued2021-09-16
dc.identifier.citationZülfükar, C. (2021). Transformation in consumption behavior and payment preferences of consumers (in different generations) with Covid-19 pandemic. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4277
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 42-47)en_US
dc.descriptionx, 48 leavesen_US
dc.description.abstractThe first Covid-19 case which is called corona virus, was detected on November 17, 2019, in Wuhan, China. With the number of increasing cases, no one thought it would require such radical changes in our living conditions at first. Due to the global and severe corona epidemic, the World Health Organization (WHO) declared global pandemic in March 2020. After this date, the Covid-19 pandemic undoubtedly caused many changes in our lives from politics to economy, from education to consumption. The 21’st century consumption is emerged from a system established on successful marketing, good sales skills, and persuasion of the consumer. While the concept of marketing was initially related to product’s quality; then in the following period, it turned into a system based upon successful marketing, good sales skills, and persuasion of the consumer. However, recent marketing has gained a new identity and has changed its shell as "first create a need, then satisfy that need". In such periods, consumer purchasing behavior changes completely and passes to a different dimension. In this study, we will examine how the consumption behaviors and payment preferences of people have changed. It deals with the results of the studies conducted on this subject in the world.en_US
dc.description.abstractÇin’de Wuhan kentinde ilk kez ortaya çıktığı 17 Kasım 2019 tarihinden hemen sonra Mart 2020’de Dünya Sağlık Örgütü dünya genelinde pandemi ilan etti. O günlerde Covid-19 pandemisinin bu derece global ekonomide köklü değişiklikleri doğuracağını hiç kimse öngörmemişti. Bu tarihten sonra maalesef ki siyasetten ekonomiye, sağlıktan eğitime pek çok alanı etkilediği yadsınamaz bir gerçektir. İnsanoğlu tarihin başlangıcından bu yana Covid-19 gibi pek çok salgın hastalıkla mücadele etmiştir. Salgın süresince tüketicilerin ihtiyaçlarında, faaliyetlerinde, tüketim davranışlarında değişimler yaşanmaya başlamıştır. Hem global ekonomide hem de Türkiye’de pek çok şey değişip dönüşürken, bazı şeyler de yok olmaya başlamıştır. Küreselleşen dünya ve artan tüketim çılgınlığı 2020 yılında Covid-19 pandemisiyle birlikte çok büyük bir dönüşüme uğradı 21. yy tüketicisi daha seçici olmuş, böylelikle pazarlamaya da değişim zorunluluğu getirmiştir, ilerleyen süreçte ise başarılı pazarlama iletişimi, iyi satış becerileri ve tüketiciyi ikna etmek üzerine kurulan bir sistem olarak var olmuştur. Ancak son dönemde pazarlama yeni bir kimlik kazanmış “Öncelikle “bir ihtiyaç yaratmak ve akabinde ihtiyacı karşılamak” olarak kabuk değiştirmiştir. Çeşitli ekonomik krizler, doğal felaketler ya da salgın hastalıklar gibi alışılmadık zorunlu durumlar, tüketicilerin ihtiyaçlarının daha farklı bir biçimde dönüşmesine sebep olmaktadır. Böylesi dönemlerde tüketici satın alma davranışı değişir ve farklılaşır. Covid-19 pandemisiyle beraber E-ticaret kullanımı ve tüketici davranışımdaki farklılıkları yansıtmak adına bu çalışma yapıldı.en_US
dc.description.tableofcontentsGenerational Concept and Basic Classification of Generationsen_US
dc.description.tableofcontentsSilent Generationsen_US
dc.description.tableofcontentsBaby Boomersen_US
dc.description.tableofcontentsGeneration Xen_US
dc.description.tableofcontentsGeneration Yen_US
dc.description.tableofcontentsGeneration Zen_US
dc.description.tableofcontentsEvaluation of Generation (BB, X, Y and Z)en_US
dc.description.tableofcontentsConsumption Preferences of Generations in Turkeyen_US
dc.description.tableofcontentsCONSUMER BEHAVIORSen_US
dc.description.tableofcontentsMarketing Concept in Consumer Behavioren_US
dc.description.tableofcontentsDevelopments in Marketingen_US
dc.description.tableofcontentsMarketing mix elementsen_US
dc.description.tableofcontentsConsumer Behavior and Perceptionen_US
dc.description.tableofcontentsFundamentals of perceptionen_US
dc.description.tableofcontentsConsumer Behaviors with sensory systemsen_US
dc.description.tableofcontentsSubliminal perception and persuasion in consumer behavioren_US
dc.description.tableofcontentsFactors that influence perceptionen_US
dc.description.tableofcontentsLearning and Memory in Consumer Behavioren_US
dc.description.tableofcontentsThe theories about learningen_US
dc.description.tableofcontentsFactors which influence memoryen_US
dc.description.tableofcontentsConsumer Behavior in Motivation and Involvementen_US
dc.description.tableofcontentsProperties of instincten_US
dc.description.tableofcontentsConsumer behaviors and needsen_US
dc.description.tableofcontentsAnalyzing the Maslow’s Needs’ hierarchy modelen_US
dc.description.tableofcontentsConsumer behaviors and involvementen_US
dc.description.tableofcontentsConsumer Behavior and Attitudeen_US
dc.description.tableofcontentsPURCHASE DECISION PROCESS E-COMMERCE AND DIGITAL PAYMENT SYSTEMSen_US
dc.description.tableofcontentsE-Commerce and Historical Background in Turkeyen_US
dc.description.tableofcontentsTypes of E-commerceen_US
dc.description.tableofcontentsDevelopments for E-commerce in the Worlden_US
dc.description.tableofcontentsDevelopments for E-commerce in Turkeyen_US
dc.description.tableofcontentsInstruments of Paymentsen_US
dc.description.tableofcontentsCredit cards and debit cards:en_US
dc.description.tableofcontentsVirtual cardsen_US
dc.description.tableofcontentsPayment at dooren_US
dc.description.tableofcontentsE-walleten_US
dc.description.tableofcontentsDirect carrier billingen_US
dc.description.tableofcontentsChanges of Payment Preferences of Consumers during Covid-19 Pandemicen_US
dc.description.tableofcontentsTRANSITIONS IN CONSUMER BEHAVIOR WITH COVID-19 PANDEMICen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectE-Commerceen_US
dc.subjectPayment instrumentsen_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectÖdeme yöntemlerien_US
dc.subjectCovid-19 pandemisien_US
dc.subject.lccHC59.3 .Z85 2021
dc.subject.lcshCOVID-19 Pandemic, 2020 -- Economic aspects.en_US
dc.subject.lcshCOVID-19 (Disease) -- Economic aspects.en_US
dc.subject.lcshEconomic indicators.en_US
dc.titleTransformation in consumption behavior and payment preferences of consumers (in different generations) with Covid-19 pandemicen_US
dc.title.alternativeCovid 19 pandemisi ile birlikte farklı jenerasyona ait tüketicilerin ödeme ve tüketim davranışlarındaki dönüşümen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorZülfükar, Cihangiren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess