Ara
Toplam kayıt 217, listelenen: 1-10
1950'den günümüze basın reklamlarında kadın imgesinin göstergebilim açısından incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)
Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de 1950’li yıllardan günümüze, kadınların yer aldığı basın reklamlarına derinlemesine bir bakış açısı getirebilmek ve bunu göstergebilim inceleme yöntemlerinin ışığı altında yapmaya çalışmaktır. ...
Okul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)
Bu tez çalışması, okul öncesi eğitim çağında olan özel gereksinimli çocuklara doğrudan öğretim yöntemiyle akademik öncesi becerilerin öğretileceği mobil uygulama tasarımı için yapılan araştırmayı içermektedir. Türkiye’deki ...
Türk alfabesindeki diyakritik işaretlerin tipografik bağlamda incelenmesi ve deneysel bir başlık fontu tasarımı
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)
Tipografi görsel iletişimin temel ve en önemli bileşenlerinden biridir. Matbaacıların, tipografların ve yazı tipi tasarımcılarının tipografik arayışları hareketli metal harflerin icadıyla birlikte hız kazanmış ve giderek ...
Mobil uyumlu web site arayüzlerinde kullanılabilirlik
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)
Mobil cihazlar, günümüzde internete erişimde en önemli yoldur. İnternetin giderek yaygınlaşması ve kablosuz teknolojilerin gelişmesi, “mobil” kavramını günlük yaşantımızda daha önemli hale getirirken, mobil internet ...
Sürreal filmlerin psikedelik tarzda hareketli afiş olarak yorumlanması
(Işık Üniversitesi, 2018-01-19)
Sinemanın ilk zamanlarında film jenerikleri olarak karşımıza çıkan hareketli grafikler günümüzde çeşitlilik kazanmıştır. Bu çeşitlilik teknolojiyle bağlantılı olarak farklı mecralarda karşımıza çıkmaktadır. Bu mecralardan ...
Fantastik ve sürrealizmin görsel iletişimle illüstrasyona yansımaları
(Işık Üniversitesi, 2016-05-16)
Bu tez çalışmasında, fantastik ve sürrealizm akımları, bir görsel anlatım dili olan illüstrasyonla tanım, tarihi gelişim süreçleri ve birbirleriyle olan etkileşimleri açısından incelenmiştir. Çalışma dört ana bölüm ve ...
Pulun işlevleri ve tasarımın işleve katkısının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)
18. yy’da, insanlığın en işlevsel iletişim ve haberleşme aracı haline gelen posta hizmetlerinin daha etkin halde sürdürülebilmesi adına ortaya çıkan pul, ilk olarak 1840’de kullanılmaya başlanmıştır. Posta gönderilerindeki ...
Sinema jeneriklerinin göstergebilimsel analizleri ve Türk sineması jenerikleri için uygulama önerileri
(Işık Üniversitesi, 2016-08-18)
Sinemanın ilk zamanlarında geleneksel yöntemlerle üretilmeleri oldukça zor olan sinema jenerikleri zaman içinde evrim geçirerek, yeni teknolojilerin de yardımıyla daha özenli üretilmiş ve çeşitlilik kazanmışlardır. Özellikle ...
Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi
(Işık Üniversitesi, 2017-01-20)
Viral reklamlar, dünya çapında uygulanan ve bilinen en etkili reklam türlerinden biridir. Bu nedenle viral reklamlar, sıradan reklam kampanyalarına, alternatif olarak; yenilikçi ve hedef kitleye kolay ulaşımı sayesinde ...
Göstergebilimsel açıdan erkek kozmetik ürün ambalajlarının incelenmesi
(Işık Üniversitesi, 2017-06-12)
Üretim teknikleri, tasarlanış yönetimi ve sonucunda elde edilen anlam açısından ambalaj; hem bir endüstriyel ürün hem de bireylerle bağ kurulan görsel iletişim aracı olarak bilinmektedir. Göstergebilimsel açıdan ele aldığımız ...