Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Kemal Özkanen_US
dc.contributor.authorMirzayeva, Leylaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2022-09-26T11:33:31Z
dc.date.available2022-09-26T11:33:31Z
dc.date.issued2022-06-14
dc.identifier.citationMirzayeva, L. (2022). Digital marketing during the Covid-19 pandemic: a field study in the education sector. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/4887
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 66-78)en_US
dc.descriptionxi, 81 leavesen_US
dc.description.abstractUsing the interactivity theory of marketing, the major goal of this research was to look into the effects of digital marketing elements (trendiness, interactivity, and attractiveness) on the performance of higher education institutions via the moderating function of online trust. The characteristics of digital marketing that were considered in this research were trendiness of services, digital marketing interaction, and attitude toward advertising. Using email and a self-administered questionnaire, data were gathered for this exploratory investigation. A total of 360 students from Azerbaijan's universities took part in the survey. SPSS 25 and Smart PLS 3 were used for data analysis. Students' performance at higher education institutions improves when they use fashionable and participatory digital marketing, according to the research. Academic achievement at universities has been shown to be significantly improved when students are exposed to engaging digital marketing campaigns. In the meanwhile, the link between university performance and internet trust is greatly moderated. With authorization, customers have the ability to regulate the flow of information and customize the communications they receive. Managers, on the other hand, profit greatly from co-creative projects. However, if the consumer considers the communications obtrusive, the efforts are for nothing.en_US
dc.description.abstractPazarlamanın etkileşim teorisini kullanarak, bu araştırmanın temel amacı, çevrimiçi güvenin düzenleyici işlevi aracılığıyla dijital pazarlama öğelerinin (trendlilik, etkileşim ve çekicilik) yükseköğretim kurumlarının performansı üzerindeki etkilerini incelemekti. Bu araştırmada dikkate alınan dijital pazarlamanın özellikleri, hizmetlerdeki eğilimler, dijital pazarlama etkileşimi ve reklama yönelik tutumdur. E-posta ve kendi kendine uygulanan bir anket kullanılarak, bu keşif araştırması için veriler toplandı. Ankete Azerbaycan üniversitelerinden toplam 360 öğrenci katıldı. Veri analizi için SPSS 25 ve Smart PLS 3 kullanıldı. Araştırmaya göre, öğrencilerin yükseköğretim kurumlarındaki performansı, güncel akımlara uygun ve katılımcı dijital pazarlama kullandıklarında artmaktadır. Üniversitelerdeki akademik başarının, öğrenciler ilgi çekici dijital pazarlama kampanyalarına maruz kaldıklarında önemli ölçüde arttığı gösterilmiştir. Bu arada, üniversite performansı ile internet güveni arasındaki bağlantı büyük ölçüde yönetilmektedir. Yetkilendirme ile müşteriler, bilgi akışını düzenleme ve aldıkları iletişimleri özelleştirme olanağına sahiptir. Öte yandan yöneticiler, ortak yaratıcı projelerden büyük ölçüde yararlanır. Bununla birlikte, tüketici iletişimi rahatsız edici buluyorsa, çabalar boşunadır.en_US
dc.description.tableofcontentsINTRODUCTIONen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Backgrounden_US
dc.description.tableofcontentsAzerbaijan Higher educationen_US
dc.description.tableofcontentsPurpose of this Researchen_US
dc.description.tableofcontentsProblem Statementen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Objectiveen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Questionsen_US
dc.description.tableofcontentsLITERATURE REVİEWen_US
dc.description.tableofcontentsThe Evolution of digital marketingen_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing Channelsen_US
dc.description.tableofcontentsThe role of digital marketingen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Marketing offer faircompetition Potentialen_US
dc.description.tableofcontentsEffective and cheapen_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing goalsen_US
dc.description.tableofcontentsRevenue guaranteeen_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing and firmefficiencyen_US
dc.description.tableofcontentsBenefits of Digital marketingen_US
dc.description.tableofcontentsCost effectivenessen_US
dc.description.tableofcontentsDigital Marketing ismeasurableen_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing improves your conversionrateen_US
dc.description.tableofcontentsHelps target ideal customersen_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing and higher education sectoren_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing and COVID-19en_US
dc.description.tableofcontentsUniversity Marketing Strategyen_US
dc.description.tableofcontentsDigital marketing and pperformance of higher education institutionen_US
dc.description.tableofcontentsInteractive digital marketingen_US
dc.description.tableofcontentsTrendiness of the Brandsen_US
dc.description.tableofcontentsRole of Trusten_US
dc.description.tableofcontentsRESEARCH METHODOLOGYen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Designen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Method: (Quantitative)en_US
dc.description.tableofcontentsResearch Approachen_US
dc.description.tableofcontentsData Collection Methoden_US
dc.description.tableofcontentsResearch methoden_US
dc.description.tableofcontentsStudy settingsen_US
dc.description.tableofcontentsTime horizonen_US
dc.description.tableofcontentsPopulation and sampleen_US
dc.description.tableofcontentsSampling frameen_US
dc.description.tableofcontentsSample sizeen_US
dc.description.tableofcontentsTheoretical fframework and hypothesis of the studyen_US
dc.description.tableofcontentsMeasuring instrumenten_US
dc.description.tableofcontentsDevelopment of questionnaireen_US
dc.description.tableofcontentsData Screeningen_US
dc.description.tableofcontentsData preparation and examinationen_US
dc.description.tableofcontentsData Entryen_US
dc.description.tableofcontentsMissing dataen_US
dc.description.tableofcontentsRESULT AND ANALYSISen_US
dc.description.tableofcontentsDemographic Profilesen_US
dc.description.tableofcontentsGenderen_US
dc.description.tableofcontentsEmploymenten_US
dc.description.tableofcontentsMarital statusen_US
dc.description.tableofcontentsAge of respondentsen_US
dc.description.tableofcontentsCurrent departmenten_US
dc.description.tableofcontentsEducationen_US
dc.description.tableofcontentsHome Countryen_US
dc.description.tableofcontentsNational languageen_US
dc.description.tableofcontentsReliability and validityen_US
dc.description.tableofcontentsDescriptive Statisticsen_US
dc.description.tableofcontentsCorrelation Analysisen_US
dc.description.tableofcontentsStructural Model and Hypotheses Testen_US
dc.description.tableofcontentsTesting the Moderating Variable and the Resultsen_US
dc.description.tableofcontentsDISCUSSION AND CONCLUSIONen_US
dc.description.tableofcontentsEmpirical findingsen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.description.tableofcontentsLimitation and future directionen_US
dc.description.tableofcontentsQuestionnaireen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAttractive digital marketingen_US
dc.subjectInteractivity of digital marketingen_US
dc.subjectTrendinessen_US
dc.subjectPerformance of higher educational institutionsen_US
dc.subjectOnline trusten_US
dc.subjectÇekici dijital pazarlamaen_US
dc.subjectDijital pazarlamanın etkileşimien_US
dc.subjectTrend olmaen_US
dc.subjectYükseköğretim kurumlarının performansıen_US
dc.subjectÇevrimiçi güvenen_US
dc.subject.lccHF5414 .M57 2022
dc.subject.lcshSocial marketing.en_US
dc.subject.lcshSocial media -- Marketing.en_US
dc.subject.lcshCOVID-19 (Disease) -- Economic aspects.en_US
dc.subject.lcshConsumer behavior.en_US
dc.titleDigital marketing during the Covid-19 pandemic: a field study in the education sectoren_US
dc.title.alternativeCovid-19 pandemisi sırasında dijital pazarlama: eğitim sektöründe bir saha çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yöneticiler için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMirzayeva, Leylaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess