Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünay, Ayşeen_US
dc.date.accessioned2023-01-20T02:19:25Z
dc.date.available2023-01-20T02:19:25Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.identifier.citationGünay, A. (2015). 20. Yüzyıl giysi tasarımında Pli ve farklı yorumları. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 1(2), 13-23.en_US
dc.identifier.issn2149-3960
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5260
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/aydinsanat/issue/31794/348600
dc.description.abstractTasarımcılar, giysi tasarımında yeni biçimler ve farklı atmosferler yaratmak için giysinin rengi, dokusu, yüzey kompozisyonu, malzemesi, hacmi ve silüet özellikleri üzerinde oynayarak bunları kendi tasarım felsefeleri doğrultusunda yorumlarlar. Bu deneme ve arayışlar içerisinde giysinin yapısı ve yüzeyini kurgulamada öne çıkan tekniklerden birisi plidir. Pli sonsuz sayıda yüzey, biçim ve etki üretmeye uygundur. Bu sebeple yeni, deneysel ve özgün bir tasarım deneyimi için başlıca bir unsur olarak öne çıkar. Endüstri devriminden günümüze pli yaygın olarak hemen her tasarımcının uyguladığı bir teknik olmuştur. Ancak bu tekniği tasarım dilinin temeli olarak gören az sayıda tasarımcı vardır. Mariano Fortuny, Madame Grès, Roberto Capucci ve İssey Miyake, pliyi tasarımlarını oluşturan temel öge olarak görmüş ve kendi özgün tasarım anlayışları doğrultusunda yorumlayıp kullanmışlardır. Her birinde pli tekniği giysinin yapısına ve görüntüsüne farklı özellikler katmış, bu tasarımcıların tasarım dillerinin yansımasının aracı olmuştur.en_US
dc.description.abstractDesigners experiment with colour, texture, surface composition, material, volume and silhouette of the garment in order to create new forms and different moods and they interpret these characteristics in accordance with their design philosophy. Pleat is one of the prominent techniques while looking for ways of structuring the construction and surface of the garment. Pleat is a proper tool for producing infinite numbers of surface, form and impacts. As a result of this it is a prominent element for an experimental and unique design experience. Since the industrial revolution pleat has been a prevalent technique applied by almost every designer. However, there are only a few designers who take it as the basis of design language. Mariano Fortuny, Madame Grès, Roberto Capucci and Issey Miyake regarded pleat as the fundamental element to create designs and they interpreted and used it in accordance with their unique understanding of design. For each of them pleat added different characteristics to the garment’s structure and it became a tool for reflecting design language of these designers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPlien_US
dc.subjectGiysi tasarımıen_US
dc.subjectTasarım dilien_US
dc.subjectBiçimen_US
dc.subjectYüzeyen_US
dc.subjectPleaten_US
dc.subjectGarment designen_US
dc.subjectDesign languageen_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectSurfaceen_US
dc.title20. Yüzyıl giysi tasarımında Pli ve farklı yorumlarıen_US
dc.title.alternativePleat and its various interpretations in garment designen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalİstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Fine Arts, Department of Fashion and Textile Designen_US
dc.identifier.volume1
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage13
dc.identifier.endpage23
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGünay, Ayşeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster