Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Onurel, Ruhiye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Depictions of prophet Solomon In Christian icons and Ottoman Miniature Art
    (Univ Agean, 2014) Şarlak, Evangelia; Onurel, Ruhiye
    From the paganism to the rise of monotheism and onwards, kings and rulers have introduced religion as part of their conduct in the socio-political construct of the society. One of the great rulers of the Old Testament, Solomon has been an important figure not only in Hebrew history but also in Christian and Islamic traditions.The purpose of this study is to make an iconographical evaluation of Solomon's depictions in mural paintings and mosaics of Christian tradition and Ottoman illuminated manuscripts with regard to the typology and evolution of an idealized sense of imperial rule.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Kıyamet ve son yargı tasvirlerinde hibrit ikonografisi
    (Işık Üniversitesi, 2018-12-07) Onurel, Ruhiye; Şarlak, Evangelia; Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programı
    Başlangıcı olan her şeyin bir sonu olduğu bilincinden hareketle, gelecekte insanlığı nasıl bir sonun beklediğine ilişkin merak sorunsalı, toplumların inanç biçimlerine göre şekillenmektedir. Apokaliptik düşünce yapısının, Antik dönemden bu yana sunduğu kaynakların yansımaları aydınlanma çağının da ötesine geçerek etkisini sürdürmektedir. Bu araştırma, 16. ve 17. yüzyıl Post-Bizans dönemi Ortodoks Son Yargı İkonaları ile İslâm kıyamet kültürünün yansımasını bulduğu, yaklaşık aynı döneme tarihlenen Osmanlı kıyamet minyatürlerinin incelenmesi temelinde ele alınmıştır. Bununla birlikte, aynı kutsal kaynaklardan beslenen bu iki semavi dine ait iki kültürün etkileşim sürecinde apokaliptik hibrit tasvirlerin ikonografik biçimlenişi ve tipolojik karşılaştırması araştırmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Ortodoks Hıristiyan teolojisinde ikonalar, kutsallıklarıyla litürjinin bir parçası konumundadır. İslâm sanat geleneğinde tasvirlerin böyle bir kutsallık alanı olmamakla birlikte, çeşitli konulardaki tasvirlerin yanında dini içerikli olanlar da bulunmaktadır. İnanç bağlamında araştırmanın odaklandığı temel sorunsal, iki kültürün kıyamet tasvirlerinde yer alan hibrit imgelerin yazınsal alandan imgesel olana aktarımında kollektif hafızanın biçimlenişine etki eden dinamiklerin gelenekler doğrultusunda değerlendirilmesi, ikonografik ve ikonolojik bir okumayla benzerlik ya da farklılıkların saptanmasıdır. Bizans ve İslâm geleneklerinde hibrit tasvirlerin gelişiminin izlenmesi bu değerlendirmede tezin önemli bir aşamasını oluşturur. Araştırmada kullanılan metodoloji, araştırma sürecinde elde edilmiş verilerin “nitel veri analizi” yöntemi çerçevesinde, bulguların ayıklanmasını içeren eksiltme yöntemidir. Bu bağlamda araştırmada kullanılan veriler, konu bütünlüğünün sağlanması bakımından örneklem amacıyla azaltılarak seçilmiş bulguları içermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Stylistic analysis of the Holy Icons from Saint George Church in Yenikoy, Istanbul
    (Athens Institute for Education and Research (ATINER), 2024-04) Onurel, Ruhiye; Şarlak, Eva Aleksandru
    The main subject of the research is to analyse the multi-themed sacred proskynetarion icons in Yeniköy Ayios Yeoryios (St. George) Metochion Church, one of the three metochion churches of the Jerusalem Orthodox Patriarchate in Istanbul. Although it is known that the icons found in the metochion churches in Istanbul have not been studied before, the icons belonging to the church in Yeniköy from these structures were included in the research. Due to the limitations of the article, which prevented the evaluation of all the icons in the church, the research focused solely on the technical and stylistic features of the multi-themed proskynetarion icons. Proskynetarions, also known as the pilgrim icons, contain depictions of the Church of the Holy Sepulcher in Jerusalem due to their characteristics. The presence of proskynetarions in this place is directly related to the fact that Yeniköy Ayios Yeoryios Church is a Metochion affiliated to the Jerusalem Patriarchate. Icons are accepted as important works of art in the frame of art history, as well as their liturgical role as manifestation and visual representations of the sacred. It is important to reveal such previously unpublished works, to evaluate them iconographically and to bring them to the art history literature with their semantic context. In the study, a brief historical overview of the status of the Jerusalem Orthodox Patriarchate and the relations between the two patriarchates is presented. At the same time, the location of the building, the architectural plan type, the periodical features in the exterior and interior decoration are mentioned.

| Işık Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Işık Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Şile, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim