Birimler

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 68
  • Organizasyon Birimi
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı, tezli ya da tezsiz olarak tamamlanabilir. Tezli programın ders yükü, en az 21 kredi saatlik ders, kredisiz bir seminer dersi ve bir yüksek lisans tezinden oluşur. Bu programda, öğrencilerin lisansüstü CSE kodlu derslerden en az 12 kredi saatlik ders yükünü tamamlaması gereklidir, bu derslerin 6 kredisi ileri düzey CSE kodlu lisans derslerinden olabilir. Kalan 9 kredi saatlik dersler, diğer lisansüstü programlardan tamamlanabilir. Tezsiz programın ders yükü en az 30 kredi saatlik ders ve bir yüksek lisans projesinden oluşur. Bu programda, öğrencilerin lisansüstü CSE kodlu derslerden en az 15 kredi saatlik ders yükü tamamlaması gereklidir, bu derslerin 9 kredisi ileri düzey CSE kodlu lisans derslerinden olabilir. Kalan 15 kredi saatlik ders yükü, diğer lisansüstü programlardan tamamlanabilir. Ders seçimlerinde danışman onayı gereklidir.
  • Organizasyon Birimi
    Meslek Yüksekokulu, Grafik Tasarımı Programı
    Grafik Tasarımı Önlisans Programı, TV ve diğer kitle iletişim araçlarından internete kadar her türlü medya ortamında iletişim tasarımı yapacak uzman bireyler yetiştirme, ayrıca fotoğraf, video, etkileşimli ortam tasarımı, animasyon gibi yaratıcı alanlarda üretim yapabilen ara teknik elemanın yetişmesini sağlayarak, bu alanda duyulan istihdam açığını gidermeyi hedeflemektedir. Bu hedefi gerçekleştirmek için çağdaş bilgisayar laboratuvarından, sürekli güncellenen eğitim programından ve en önemlisi nitelikli eğitim kadrosundan yararlanılır. Programın eğitim dili Türkçe'dir.
  • Organizasyon Birimi
    Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
    "Yazılım ve bilgisayar mühendisliği alanında temel bilgi ve yetkinlikleri kazanmış (BÖ1); gelişen yenilikleri ve sektörel gerekleri takip edip kendini geliştirebilen iyi mühendisler yetiştirmektir (BÖ2)." Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde iki dalda program yürütülmektedir. Bilgisayar Mühendisliği Programı Yazılım Mühendisliği Programı Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'de lisansüstü düzeyde ise Yüksek Lisans ve Doktora programları vardır. Lisansüstü öğrencileri, bölümde konusunda uzman öğretim üyelerince yürütülen Doğal dil işleme, Veri madenciliği, Bilgi güvenliği, Görüntü işleme, Bilgisayar görmesi, Bilgisayar ağları, Bilgisayar eğitimi konularındaki araştırma faaliyetlerinde yer alma fırsatı bulurlar. Bilgisayar mühendisliği Bölümü araştırmada aktif genç bir öğretim kadrosuna sahiptir. Bilgisayar mühendisliği öğretim üyeleri TÜBİTAK tarafından desteklenen projeler dahil birçok araştırma projeleri yürütmektedirler.
  • Organizasyon Birimi
    İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
    Işık Üniversitesi İşletme Bölümü, çağdaş işletmelerin küresel rekabet ortamında ihtiyacı olan yöneticileri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Mezunlarımızın çalışma alanlarının Türkiye ile sınırlı olmadığının ve tüm dünyayı kapsadığının bilincindeyiz. Bu anlayışla oluşturduğumuz İşletme (İngilizce ve Türkçe), Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce), Lojistik Yönetimi (İngilizce) ve Muhasebe ve Denetim (İngilizce) programlarıyla yetiştirdiğimiz mezunlarımızın, işletmenin iç ve dış çevresini tanıyan, sorunlara çözüm önerileri üretebilen ve sağlıklı kararlar alabilen, küresel boyutlarda analiz ve stratejik plan ve proje yapabilen, etik değerlere saygılı yöneticiler olmasını amaçlamaktayız. Yönetici adaylarımız üretim, finans, pazarlama, yönetim ve strateji ve dış ticaret alanlarında sağlam bir birikimle, uygulama becerilerini de kazanarak küresel piyasalarda rahatça rekabet edebilecek yetkinliğe ulaşmaktadırlar. Ders programlarımız ve öğretim elemanlarımızın niteliği bu amaçlar çerçevesinde düzenlenmiştir. Müfredatın yapısı sağlam bir kuramsal temel üzerine iş hayatından vaka çalışmalarıyla kuramın uygulamaya ışık tutması yönünde oluşturulmuştur. Yurtiçi ve yurtdışı kısa ve uzun dönemli stajlar kolaylaştırılmış ve maddi olarak da teşvik edilmektedir. Öğrencilerimizin özellikle Avrupa Birliği çerçevesinde yürütülen proje ve yarışmalara ve değişim programlarına katılması için müfredatta düzenlemeler yapılmıştır.
  • Organizasyon Birimi
    Meslek Yüksekokulu, Moda Tasarımı Programı
    Hazır giyim ve tekstil alanlarında görev alabilecek ve üretim sektörünün ara insan gücü ihtiyacını karşılayabilecek nitelikte öğrenci yetiştirilmesi hedeflenen programın amacı; tekstil sektörüne yönelik eğitimini aldığı temel bilgileri üretime dönüştürebilen, yenilikleri takip eden ve gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmektir. Programın eğitim dili Türkçe'dir.
  • Organizasyon Birimi
    İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Enformasyon Teknolojileri Bölümü
    Son yıllarda bilişim teknolojilerinin, her alanda olduğu gibi, iş dünyasındaki kullanım alanı da sürekli genişlemektedir. Bu gelişmelerle birlikte dünyada ve ülkemizde disiplinlerarası yaklaşım ve uygulamaların önemi de günden güne artmaktadır. Yönetim Bilişim Sistemleri (MIS) Programı, bu alandaki insan-gücü eksikliğini gidermek ve bu alanda araştırma yapacak kişileri yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Bu programda öğrencilere bilişim teknolojileri disiplinlerarası bir anlayış çerçevesinde öğretilmektedir. İş dünyası için bilişim sistemlerinin geliştirilmesi ve bu sistemlerin yönetimde etkin bir şekilde kullanılmasını ve işyerinin bu yolla rekabet gücü elde etmesini sağlayacak kişileri yetiştirmek, Yönetim Bilişim Sistemleri Programının amaçlarındandır. Bunun için öğrencilere öncelikle bilgisayar teknolojileri kavramları (programlama, web tasarımı, veritabani yönetimi, vb.) ve işletme yönetimi kavramları (ekonomi, pazarlama, muhasebe, finans, vb.) öğretilmektedir. Daha sonra, iki alanın tümleştirilmesini sağlayan derslerle, öğrencilerin analiz – tasarım, sistem geliştirme, veritabanı, bilişim sistemleri yönetimi, elektronik ticaret, karar alma mekanizmaları, yapay zekâ, makine öğrenmesi, veri madenciliği, nesnelerin interneti gibi kavramları öğrenmeleri sağlanmaktadır. Laboratuvar ve projelerle desteklenen derslerle öğrencilerin teori ile uygulama kabiliyetleri de geliştirilmektedir. Müfredatın %70'i sayısal, %30'u sözel olacak şekilde kurgulanmıştır. Bu nedenle, bu programı tercih edecek öğrencilerin matematik, bilişim ve programlama konularına ilgi duyması beklenir.
  • Organizasyon Birimi
    Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Sinema ve Televizyon Bölümü
    Programın amacı, yaratıcı endüstrilerin bir kolu olarak tanımlanan sinema televizyon sektörü ve bağlantılı iş kollarında görev alacak, yeni teknolojileri ve sunduğu olanakları iyi bilen, meslek etiği ve toplumsal sorumlulukları gelişmiş, bireyler yetiştirmektir. Sanatsal ve yaratıcı yönü gelişmiş bireylerin yetiştirilmesini hedefleyen eğitim sürecinde; kültürel ve kuramsal birikimlerini destekleyen dersler, güncel teknolojiye uyumlu temel mesleki derslerin yanı sıra, uygulama ağırlıklı uzmanlaşmaya olanak tanıyan seçmeli dersler, uygulamalı projeler ve sektörle tanışmalarına olanak sağlayan seminer ve etkinlikler yer almaktadır. Deneyimli akademisyen kadrolar ve sektörde uzman öğretim elemanlarının yetiştirdiği ve yönlendirdiği mezunlar, medya ve sinema sektöründe çeşitli iş alanlarında kariyer olanaklarına sahip olurlar.
  • Organizasyon Birimi
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Makine Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
    Işık University, Mechanical Engineering Master's Degree graduate program is designed to provide expertise in the design, development and control of mechanical / mechatronics / materials and manufacturing / thermo-fluid systems. Program is particularly suitable for engineers with undergraduate background in mechanical, mechatronics, automotive, manufacturing, shipbuilding, aeronautical, materials, metallurgical and/or similar disciplines.
  • Organizasyon Birimi
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi
    Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi (Tezsiz, İngilizce)
  • Organizasyon Birimi
    Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü
    İnşaat Mühendisliği, tüm zamanların en çok istek alan uğraşı alanlarından biridir. Bilişim ve iletişim araçlarının egemen olduğu çağımızda doğal olarak ilgi duyulan alanlar değişmiş ve türleri giderek artmıştır. Buna bağlı olarak kimi zaman tercih edilen meslek gruplarının yapısı da değişmiş ancak bazı konular belirli zamanlarda kısa süreli düşüş gösterseler de tekrar hızlı bir şekilde yükselişe geçmiş ve en çok aranan meslek dalları olmuşlardır. Bunlara en iyi örnek inşaat mühendisliği dalıdır. Ayrıca inşaat mühendisliğinin Türkiye için çok ayrı bir yeri ve önemi vardır. 1950'li yıllardan başlamak üzere Üniversitelerde inşaat mühendisliği bölümleri çok uzun yıllar en iyi öğrencileri almış ve bu durum 1970'li yılların ortalarına kadar sürmüştür. Bunun doğal bir sonucu olarak Türk inşaat firmaları Avrupa, Asya ve Ortadoğu ülkelerinde çok büyük ihaleler alarak başarılı çalışmalar yapmışlar ve halen yapmaktadırlar. Bu güçlü inşaat firmaları özellikle yurtdışındaki büyük projelerde ve şantiyelerde çalıştırmak üzere iyi yetişmiş, yabancı dil bilen (genellikle İngilizce) Türk mühendisleri aramaktadırlar. Buna yanıt verebilecek şekilde Işık Üniversitesi'nde açılan İnşaat Mühendisliği bölümünde de diğer bölümlerinde olduğu gibi program İngilizce yürütülecek ve bu bölümden mezun olan öğrencilerin nitelikli iş bulabilme şansları çok yüksek olacaktır. İnşaat Mühendisliği programımız, inşaat mühendisliğinin temellerini iyi veren, öğrencilerin tercihleri doğrultusunda uzmanlaşmalarına olanak sağlayan esnek bir eğitimi öngörmektedir. Bilindiği gibi şu anda ve önümüzdeki yıllarda inşaat mühendisliği içinde en çok iş alanının yaratılacağı dallar yapı ve ulaşım dallarıdır. Hazırlanan programda çok sayıda seçimlik ders bulunmaktadır. Bunlar yardımı ile öğrenci eğilimine göre arzu ettiği dalda yani yapı veya ulaştırma dallarında farklılaşabilecektir. İnşaat Mühendisliği Programı Işık Üniversitesi'nin temel eğitim felsefesine uygun olarak hazırlanmış olup Üniversitemizdeki elektronik, bilgisayar, makine ve endüstri mühendisliği gibi diğer mühendislik programları ile uyuşum içinde olmasına özen gösterilmiştir. Bunun doğal sonucu olarak sunulan program, bilgisayar uygulamalarına önem veren, modelleme yapabilmenin temellerini öğreten bir düzende oluşturulmuştur. Böylelikle, modelleme ilkelerinin ve tasarım için gerekli becerilerin kazandırılması ile gerek Türkiye ve gerekse dünya pazarında başarılı olacak mühendislerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. İnşaat Mühendisliği Bölümü'nde öğrenciler öğrenimleri boyunca yaz aylarında dörder haftalık iki staj yapmaktadırlar. İlk iki yılda temel bilgileri elde eden öğrenciler ikinci yıllarını izleyen yaz aylarında şantiye stajlarını ve üçüncü yıllarını izleyen yaz aylarında da büro stajlarını yaparlar ve sonucu rapor halinde bölüme sunarlar. Program Eğitim Amaçları FMV Işık Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Program Amaçları: EA1: Mühendislik veya ilgili alanlarda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kuruluşlarda, inşaat mühendisi, araştırmacı veya yönetici olarak görev alırlar. EA2: İnşaat mühendisliği veya ilgili alanlarda lisansüstü çalışmalarda yer alırlar. EA3: Toplumsal, mesleki ve ahlaki değerleri meslek yaşantılarında ve sosyal alanda gözeterek yaşadıkları topluma ve insanlığa katkı sunacakları sorumluluklar üstlenirler. İnşaat Mühendisliği Bölümü Özgörevi BÖ1: İnşaat mühendisliği alanında temel bilgi ve yetkinlikleri kazanmış olmak BÖ2: Gelişen yenilikleri ve sektörel gerekleri takip edip kendini geliştirebilen iyi mühendisler yetiştirmektir.
  • Organizasyon Birimi
    Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı
    Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik programının amacı, Tıp ve sağlık teknolojisinin çeşitli dallarında bilimsel araştırmalardan elde edilen bulguların derlenmesi, düzenlenmesi ve araştırmacıların hizmetine sunulması konularında ihtiyaç duyulan sağlık elemanını yetiştirmektir. Öğrenciler, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı ile ilgili bilgilerin yanı sıra sağlık yöneticiliğine özgü temel bilgileri de aldığından, zaman içinde başarıları ölçüsünde ve kendilerini geliştirmelerine bağlı olarak daha üst kademelere de yükselebileceklerdir. Bu programın öğretim dili Türkçe'dir.
  • Organizasyon Birimi
    Meslek Yüksekokulu, İlk ve Acil Yardım Programı
    Bu programda dört yarıyıllık eğitim süresi boyunca öğrenciler, acil hasta bakımı, resusitasyon, travma ve spor yaralanmaları, acil sağlik hizmetleri, ambulans eğitimi gibi alanlara özgü temel dersler ve uygulamalar ile mesleki bilgi, beceri ve tutum kazanmaktadır. Bununla birlikte genel farmakoloji, sağlık psikolojisi, ekg analizi, tıbbı deontoloji, iş sağlığı ve güvenliğine giriş dersleriyle de sağlık ekibinin yetkin bir parçası olarak mezun olurlar. Program, acil bir hastalık ya da kaza durumunda olay yerinde uygulanacak tedavi ve bakım hizmetini verebilen, hastanın ve yaralının donanımlı ambulans ile sağlık kurumuna taşınmasını sağlayan, ilk ve acil yardım teknikeri yetiştirmektedir. İlk ve Acil Yardım Teknikeri olmak isteyenlerin, insan sağlığı ile ilgili alanlara ilgi duyması ve bu alanlarda başarılı, bedence sağlıklı ve güçlü, çabuk ve doğru karar verebilen, dikkatli, soğukkanlı ve sorumluluk duygusu güçlü, etkili iletişim kurabilen bireyler olmaları gerekir. İlk ve Acil Yardım Teknikeri, 112 acil yardım istasyonları, 112 komuta kontrol merkezleri, resmi ve özel hastane acil servislerinde gece ve/veya gündüz görev alabilmektedir. Ayrıca ilk ve acil yardım hizmetine ihtiyaç duyulan alanlarda (belediyeler bünyesinde itfaiyelerin arama kurtarma birimleri, özel ambulanslar, özel hastaneler, özel şirketler, spor karşılaşmaları, havaalanları, cankurtaranlık eğitimi almaları halinde plajlar ve havuzlar) çalışabilmektedir.
  • Organizasyon Birimi
    İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Psikoloji Bölümü
    Psikoloji bilimi, zihin, duygu ve davranışın bilimsel yöntemle incelenmesidir. Dünyanın her yerindeki psikologlar şu tür soruları yanıtlamaya çalışır: Bellek nasıl işler? Psikolojik bozukluklar nasıl anlaşılır ve tedavi edilir? Bireylerin sosyal konumları psikolojik yaşantılarını nasıl etkiler? Zihinsel beceriler bebeklikten yaşlılığa doğru yaşam boyunca nasıl değişir? Dil nasıl anlaşılır ve nasıl kullanılır? Duygu nedir? İnsanların birbirinden hoşlanmasına yol açan etkenler nelerdir? Psikoloji Bölümü öğrencileri, insanların duygu, düşünce ve davranışlarının bilimsel olarak araştırılmasını mümkün kılan yöntem, ölçüt ve teknikler ile psikolojinin temel alanları hakkında bilgi edinirler. Psikoloji eğitiminin amacı, mezunların, psikolojik uyum, kurumsal davranışlar, eğitim-öğretim gibi günlük yaşama ilişkin etkileşim alanlarında araştırma ve sorun çözme becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Işık Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde Psikoloji biliminin geliştirilmesi ve uygulanması amacıyla çok çeşitli bilimsel, eğitsel ve sosyal etkinlikler birbiriyle örtüşen İngilizce ve Türkçe Programlarda eş zamanlı olarak yürütülmektedir. Akademik yıl içinde öğrencilerimiz, öğretim üyelerimizin laboratuvarda veya alanda yürüttükleri çalışmalara öğrenci asistanı olarak katılabilmektedir. Çok sayıda öğrencimiz Şile köylerinde ve Şile içinde yürütülen eylem araştırmalarına katılarak uygulamalarda aktif rol almaktadır. Ayrıca Psikoloji Kulübümüzde öğrencilerimiz seminer-çalıştay gibi birçok etkinlik düzenlemekte ve hem internette hem de basılı olarak 'Psikomedya' başlıklı psikoloji bültenini yayımlamaktadırlar.(son sayı için tıklayınız) Bölümümüz, FEDEK (Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Komisyonu) tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda 19 Şubat 2022 – 30 Eylül 2024 süresince akredite edilmiştir. FEDEK ulusal ve uluslararası kalite standartlarını temel alan ve YÖK tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan bağımsız bir kuruluştur. FEDEK lisans programları değerlendirme sürecinde Öğrenciler, Program Çıktıları, Öğretim Planı, Öğretim Kadrosu, Alt Yapı, Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar gibi ölçütleri değerlendirmektedir. Kurucumuz Prof. Dr. Gülden Güvenç'in Mesajı İnsan Psikolojisinin Biyolojik, Sosyo-kültürel ve Etkileşimsel Düzeyleri İlk çağlardan itibaren insanların "varlıklarını korumak", "ölümlülük" korkusuyla baş edebilmek ve güçlenebilmek için doğaya ve birbirlerine tutunması, aidiyet ve bağ geliştirmesi gerekiyor. Bu amaçla avlandıklarını, birbirleriyle savaştıklarını ya da dayanıştıklarını öğreniyoruz. Anılan temel eylemlerin, tarih boyunca ekonomik ve teknolojik gelişmeler, kültürel ilişkiler (anlamlar ve inanç sistemleri), hukuki yasalar, politik stratejiler, ideoloji ve söylemler olarak daha sofistike düzeylerde kurumsallaştığı (kurallarla düzenlendiği) izlenebiliyor. Bu kurumlar tarih boyunca Tanrısal güç, iyi/kötü, eşitlik, özgürlük gibi insan merkezli değerler ve simgeler etrafında kurulan ritüellerle gerçekleştiriliyor. Ancak, modern dönemde ve günümüzde devam eden savaşlar, yıkım, yağmalamalar, vahşet, barbarlık, zorbalık ve katliamlar doğanın sunduğu kaynakların hala hakça ve sürdürülebilir olarak paylaşılamadığını gösteriyor. Psikolojik düzeyde kurulan benlik (öznel eyleyici yönümüz) çıkarcı bir ortamda biçimleniyor. İşsizlik-yoksulluk, sağlık-gıda güvenliği, insan (kadın ve çocuk) hak ihlalleri, savaş ve göç, ırk ve renk sorunları, iklim ve çevre söylemleri günlük yaşamda ve medyada tartışılırken müthiş bir hızla gelişen teknoloji (yapay zeka ve dijitalleşme) bu söylemlerin daha da yaygınlaşmasını sağlıyor. Anılan Darwinist sosyalleşmenin bugünün dünyasında nasıl bir psikolojik işlevi var, ekonomik, etik ve politik doğurguları neler olacak? "İnsan", "birey", "vatandaş" kimliklerimizle bu söylemlerin ve uygulamaların dışında kalmak mümkün mü? Bu soruyu yanıtlayabilmek için sosyo-kültürel ve psikolojik ilişkileri betimlemeye, açıklamaya, yordamaya ve psikolojik sorunları tespit ederek önlemeye çalışan psikologların araştırmalarına ve mesleki çalışmalarına içkin olan baskın bilimsel, etik ve politik sayıltıları, bunların ne işe yaradığını, "ne yaptığını", neleri gerekçelendirip normalleştirdiğini tartışmaları bence çok önemli. Değindiğim bağlamda insanın yaratıcı bilişsel-duyuşsal (afektif) kapasitesi nasıl ortaya çıkarılabilir? Nasıl eyleme dönüşebilir? Bireyin sinir sistemi ve bilişsel kapasitesi ile içinde yaşadığı tüm sosyo-ekonomik ve kültürel koşullar söylemlerin ve benliklerin kurulmasına temel teşkil ediyor. Bir başka deyişle, insanın doğal yeteneklerinin yanısıra tarihsel olarak yarattığı fakat ondan bağımsızlaşarak kendine özgü bir nesnellik- gerçeklik kazanan sosyal sınıfsal yapılar, cinsel kimliğe, etnisiteye ve dini inançlara ilişkin değerler, felsefi, politik stratejiler ve bütün bunlara dair yorumlar psikolojik gelişimi-"bireyleşme"yi (özerkleşmeyi) etkileyen önkoşulları oluşturuyor. Ancak, bu koşulları temel alırken bireyin çelişkileri tolere edebilme, ikilemleri çözümleyebilme, başka bir deyişle "seçebilme" ve eylemde bulunabilme kapasitesinin varlığından da vazgeçmiyorum. Özetle, bireyin psikolojisinin (öznenin), başka bir deyişle bilişsel-duyuşsal imkanlarının, ekonomik, politik pratikler ve kültürel anlam sistemleri (söylemler) arasındaki dolayımlanma ilişkileri bağlamında kurulduğunu düşünüyorum. Kendi anlayışımı açacak olursam; İnsan ilişkilerinin temelini oluşturan doğal (bilişsel ve duyuşsal) kapasitesinin ve sosyo kültürel kapasitesinin yine insan tarafından tarih boyunca dönüştürülerek kurulduğunu, "yaşama ilişkin yorum repertuarlarının" ve özeleştirinin psikolojik yaşantıları anlamada ve açıklamada ufuk açıcı olduğunu söyleyebilirim. Dolayısıyla yeni yetişen psikologların da bu konuları bilimsel, etik ve politik düzeylerde tartışmaya devam etmelerinin mesleki çalışmaları ve bilimsel araştırmaları açısından son derece önemli olduğunu vurgulamak isterim.
  • Organizasyon Birimi
    Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü
    Programın amacı, iletişim stratejilerini geliştirip görsel iletişim alanında tasarım üretim uygulayabilecek düzeyde, araştırmacı, sorgulayıcı, yaratıcı, dönüştürme gücü ve cesaretine sahip, ekip çalışmasına uyumlu, gözlemci, çağdaş, kültürlü bir görsel iletişim tasarımcısı olarak topluma katkı yapabilecek bireyler yetiştirmektir. 21. Yüzyılın iletişim stratejilerinin üzerinde kurgulandığı dijital dönüşüm ve dijital kültür dinamikleri ile tümleşik, yöntem olarak tasarım, amaç olarak iletişim, ortam olarak görselliğin ön planda olduğu kuramsal ve uygulamalı ders içerikleri ile sürekli gelişen lisans programıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, STMF içinde yer alan diğer sanat-tasarım bölümleri ile oluşturulan ortak ders havuzlarının çeşitliliğinde, nitelikli, analizci ve eleştirel düşünce ile tasarım ve sanat bağlantısında özgün projeler ortaya koymayı amaçlar. İnsan odaklı, etkileşim ve deneyimlemeye dayalı yenilikçi ve disiplinler arası tasarım anlayışı ekseninde, geleneksel, çağdaş estetik değerlerini özümseyen, yeni sentezler kurgulayabilen, değişime uyum sağlayabilen, küresel dönüşümün teknolojik, kültürel ve sosyal etki alanlarını fark ederek kendini hızla "yeni" ye uyumlayabilen görsel iletişim tasarımcıları yetiştirmek bölümün amaçları arasındadır. Ders programı içeriğinde tasarım yeteneklerini ve entelektüel düzeyi geliştiren, analiz ve problem çözme yetisi ile birlikte eleştirel düşüncenin ön planda olduğu anlayışla oluşturulan dijital medya, mobil uygulama geliştirme, kullanıcı arayüz tasarımı, animasyon, 3D modelleme, video ve ses tasarımı, karma gerçeklik teknolojileri, oyun tasarımı, dijital illüstrasyon, konsept tasarımı, karakter tasarımı, sergileme tasarımı, bilgilendirme tasarımı, tasarım odaklı düşünme, grafik tasarım, tipografi, fotoğraf, tasarım tarihi, sosyal sorumluluk uygulamaları, dijital pazarlama ve marka yönetimi, tasarım ve girişimcilik, tasarım ve yenileşim, göstergebilim, yaratıcı yazarlık gibi uygulamalı ve kuramsal dersler yer almaktadır. Nitelikli eğitimle birlikte öğrencilerimizin ürettiği çalışmalar her yıl ulusal ve uluslararası düzeyde organize edilen festival, sergi ve yarışmalarda yer almaktadır. Görsel İletişim Tasarımcısı kimliği ile mezun olan öğrencilerimiz, oldukça geniş bir yelpazede zengin ve çok çeşitli profesyonel iş imkanlarına ve akademik kariyere ulaşabilmektedir.
  • Organizasyon Birimi
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması
    Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programı, tezli ya da tezsiz olarak tamamlanabilir. Tezli programın ders yükü, en az 21 kredi saatlik ders, kredisiz bir seminer dersi ve bir yüksek lisans tezinden oluşur. Bu programda, öğrencilerin lisansüstü IE kodlu derslerden en az 12 kredi saatlik ders yükünü tamamlaması gereklidir, bu derslerin 6 kredisi ileri düzey IE kodlu lisans derslerinden olabilir. Kalan 9 kredi saatlik dersler, diğer lisansüstü programlardan tamamlanabilir. Tezsiz programın ders yükü en az 30 kredi saatlik ders ve bir yüksek lisans projesinden oluşur. Bu programda, öğrencilerin lisansüstü IE kodlu derslerden en az 15 kredi saatlik ders yükü tamamlaması gereklidir, bu derslerin 9 kredisi ileri düzey IE kodlu lisans derslerinden olabilir. Kalan 15 kredi saatlik ders yükü, diğer lisansüstü programlardan tamamlanabilir. Ders seçimlerinde danışman onayı gereklidir.
  • Organizasyon Birimi
    İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Ekonomi (İktisat) Bölümü
    Ekonomi (İktisat), kıt kaynakların insan ihtiyaçlarını karşılama amaçlı olarak ne şekilde kullanılması gerektiğini inceleyen bilim dalıdır. Modern yaşamın ekonomik alan ile ilgili boyutu insanın toplam faaliyetleri içinde sürekli olarak öne çıkıyor. Bunun yanısıra modern insan bu boyutun sağladığı maddi refah sayesinde yaşamındaki diğer boyutların ayrımına daha iyi varıyor ve yaşam pratiğinde onlardan daha çok yarar sağlamak, daha çok zevk almak üzere tercihler yapıyor. Yaşamın kalitesi şüphesiz yalnızca ekonomi ile sınırlı değildir. Ancak ekonomik yaşamın kalitesinin ve kullanılmamış potansiyellerinin ayrımına ancak iyi bir ekonomi eğitimi ile varılabilir. Ekonomi biliminin analitik yaklaşımını öğrenmiş, uzun dönemli, yaşamsal olduğu kadar günlük ve sıradan seçimlerinde de ekonomi biliminin araçlarını kullanan insanlar kaçırdıkları ve değerlendirdikleri fırsatların fayda ve zararlarını doğru olarak hesaplayabilirler. Böylece bu insanlar kendilerini, yakın çevrelerini ve içinde yaşadıkları toplumu zenginleştirmede önderlik rolünü üstlenebilirler.
  • Organizasyon Birimi
    İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü
    İnsan ve Toplum Bilimleri (Humanities and Social Sciences) Bölümü, isminden de anlaşılabileceği gibi insanı ve toplumu ilgilendiren hemen her konuda sosyal bilimler, beşeri bilimler, felsefe ve sanat perspektifinden çalışmalar yapan bir bölümdür. Günümüzde iş alanları ve meslekler arasındaki sınırlar önemli bir ölçüde ortadan kalkmaya başlamış; her alanda çok yönlü bakış açısına ve entelektüel bilgi donanımına ihtiyaç doğmuştur. Bu nedenle, indirgemeci ve sınırlayıcı olmayan, bütüncül bir bakış açısına sahip olan bir lisans programının ortaya konması, eğitim sisteminin gelişmesi açısından büyük önem taşımaktadır. İnsan ve Toplum Bilimleri (Humanities and Social Sciences) Bölümü yenilikçi eğitim anlayışıyla kamu ve özel sektörün her gün değişen beklentilerine cevap verebilen, sosyal ve beşeri bilimler, mühendislik, bilim ve teknoloji, felsefe, sanat tarihi ve kültürel çalışmalar alanlarında gelişime açık, disiplinler arası yorum yapabilen ve çözüm geliştirebilen mezunlar yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Programa, "Eşit Ağırlık (EA)" puanıyla alınan öğrenciler, bu programda çoğulcu ve çok yönlü bir eğitim almaktadırlar. İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü aynı zamanda, üniversitenin tüm fakültelerine ve bölümlerine, İnsan ve Toplum Bilimi (HSS), Bilim-Teknoloji ve Toplum (STS), Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (HIST) ve Türkçe (TUR) alanlarında seçmeli ve zorunlu dersleri de açmaktadır. TÜRKİYE'DE İLK VE TEK! Işık Üniversitesi'nde üç fakülteden biri olan İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesine bağlı olarak 2007 yılında açılan program, ülkemizde bu alandaki ilk ve tek lisans programı olma özelliğini taşımaktadır.
  • Organizasyon Birimi
    Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
    İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı, teknolojiyi mesleki faaliyetlerde verimli bir şekilde kullanabilmenin, günümüzün ve geleceğin en önemli konularından olan dijital dönüşüm, sürdürülebilirlik ve doğal çevrenin dengesini gözeten meslek insanları yetiştirmenin öneminin farkındalığı ve Üniversitemizin kurumsal ve akademik kültürü ışığında öğrencilere özgün bir öğrenim süreci deneyimletmeyi amaçlamaktadır. Çok yönlü ve multidisipliner bir eğitim anlayışıyla, 21. yüzyılın değişen ve dönüşen dinamikleri ile gelişen teknolojik imkanlarla birlikte farklı boyutlarda deneyim kazandıran eğitim anlayışı benimsenmektedir. Teknoloji ve yeni üretim modellerindeki gelişmeleri yakından takip eden, disiplinler ötesi yaklaşımıyla kuramsal, olgusal anlayışla ve bağımsız öğrenme/çalışabilme yeteneğine sahip, tasarım, planlama ve uygulama becerisini kazanmış, iletişim yönü kuvvetli, yaratıcı, araştırmacı ve çağın gerektirdiklerine uyum sağlayabilen, analitik düşünce yeteneği ile problemlere yaratıcı çözümler üretebilen, eleştirel yaklaşabilen, disiplinler arası çalışmanın bilincinde ve işbirliğine öncelik veren, etik ve toplumsal değerlerin bilincinde güncel ve gelecek entegrasyonuna uyumlu iç mimar ve tasarımcılar yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Uluslararası çağdaş standartları gözeten bilgisayar programları, tasarım dersleri ve mesleki pratikle harmanlanan, çağdaş malzeme ve teknolojileri, dijital atölye, hesaplamalı tasarım, ergonomi, renk, doku, strüktür ile desteklenen görselleştirme eğitiminden biomimikri (doğadan esinlenme) 3D/4D arttırılmış gerçeklikle sunulan sanal mekân tasarımı (metaverse) gibi gelenekten günümüze güncelden geleceğe dijital dönüşümü kapsayan tasarım eğitimi programın amaçları arasındadır. Mezunlarımız; güçlü eğitimleri ile iç mimari ve ilgili tasarım disiplinleri doğrultusunda çalışmalar yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda profesyonel çalışma hayatında yetkindir.
  • Organizasyon Birimi
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programı
    Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programı
  • Organizasyon Birimi
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Programı
    İş Sağlığı ve Güvenliği Tezsiz Yüksek Lisans programından mezun olabilmek için en az 10 ders (30 kredi), lisansüstü seminer dersi (kredisiz) ve dönem projesinin (kredisiz) başarılı olarak tamamlanması gerekmektedir. Öğrenciler derslerini, aşağıda belirtilen derslerden isteğe bağlı olarak danışman desteği ile seçebilirler. Öğrenciler, toplam ders gereksiniminin en az %50'sini ISG kodlu derslerden, geriye kalan dersleri diğer programlardan danışman onayı ile seçebilirler.