Bilgi yoğun profesyonel hizmet firmalarında bilgi yönetimi: Türkiye'deki reklam ajansları üzerine bir çalışma

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2010-12

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Bilgesel Yayıncılık San Tic Ltd

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışma, bilgi yoğun hizmet üreten firmaların performanslarına etki eden bilgi ile ilgili faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Günümüz ekonomisinde firmaların en önemli stratejik gücü olarak değerlendirilen bilginin özellikle bilgi yoğun hizmetlerde yönetimi detaylı bir analizi gerektirmektedir (Grant, 1996). Bu çalışmada firmanın bilgiye ulaşım, bilgiyi paylaşım ve bilgi biriktirme yöntemlerinin firmanın performansı ile ilişkisi firmanın yerli ve yabancı kaynaklı olması çerçevesinde araştırılmaktadır. Önemli bilgi yoğun sektörlerden biri olan reklamcılık sektöründe yürütülen araştırmada, Türkiye'de faaliyet gösteren farklı performans seviyelerine ve kaynağa sahip altı adet reklam ajansı ile örnek olay çalışması yürütülmüştür. Araştırma firmanın yerli veya yabancı kaynaklı olmasının, firmanın bilgisini ve onu rekabet avantajına dönüştürebilme becerisini etkileyebildiğini göstermektedir. Bu çalışmanın bir diğer önemli sonucu ise farklı sektörlerde ve birçok müşteriye hizmet vererek kazanılan deneyimin bilgi yoğun firmalar için önemli bir rekabet avantajı sunuyor olmasıdır.
This study aims to explore the knowledge related factors affecting the performances of knowledge intensive business firms. As an important strategic driver of today's economy, knowledge management especially in knowledge-intensive businesses requires a detail investigation (Grant, 1996). By conducting a case study on six advertising agencies operating in Turkey, each representing a different performance level and ownership status, methods of knowledge gathering, sharing, and accumulation in knowledge intensive business firms are examined and the knowledge related factors that may help to increase competitiveness of these firms are explored. The results indicate that the nature of ownership is a strong determinant of using knowledge in knowledge intensive businesses. In addition, accumulating knowledge by getting experienced in different industries and serving for different clients may become a competitive advantage for these firms.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bilgi yoğun profesyonel hizmet firmaları, Bilgi yönetimi, Rekabet avantajı, Capabilities, Competence, Competitive advantage, Innovation, Knowledge intensive business firms, Knowledge management, Perspective, Services

Kaynak

İktisat İşletme ve Finans

WoS Q Değeri

Q4

Scopus Q Değeri

Cilt

25

Sayı

297

Künye

Şahin, Ç. & Ansal, H. (2010). Knowledge management in knowledge intensive business firms: A study of advertising agencies in Turkey. İktisat İşletme ve Finans, 25(297), 37-56. doi:10.3848/iif.2010.297.2848